14 Ποιες υπηρεσίες πρέπει να προσφέρει σήμερα μια εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων; Τι έχει αλλάξει σε σχέση με το παρελθόν; Σχεδόν τα πάντα έχουν αλλάξει και αλλάζουν συνεχώς. Ο κόσμος μας αλλάζει. Βιώνουμε μια περίοδο μετάβασης σε πολλά επίπεδα, που επηρεάζει τον τρόπο που ζούμε, σκεφτόμαστε, επικοινωνούμε. Αυτό συνέβαινε πάντα, αλλά σήμερα οι αλλαγές έρχονται πιο γρήγορα, συχνά απότομα και, επίσης, με μεγαλύτερη ένταση, επηρεάζοντας εξίσου ανθρώπους και οργανισμούς και τη μεταξύ τους αλληλεπίδραση. Οι δημόσιες σχέσεις αναπόφευκτα επηρεάζονται από τις νέες συνθήκες. Η επικοινωνία δεν περιορίζεται πλέον σε ορισμένα πλαίσια -χρονικά, γεωγραφικά, μέσου, πλατφόρμας ή αποδέκτη- αλλά έχει τη δυνατότητα να υπερβαίνει με μεγάλη ταχύτητα τέτοιους περιορισμούς. Δημιουργούνται συνεχώς νέες ανάγκες για επιμέρους και ουσιαστική επικοινωνία με πολλές διαφορετικές ομάδες ενδιαφερόμενων μερών, με διαφορετικούς κάθε φορά τρόπους. Οι εταιρείες δημοσίων σχέσεων οφείλουμε κατ’ αρχάς να αναγνωρίζουμε έγκαιρα αυτές τις νέες συνθήκες και τον αλληλένδετο χαρακτήρα τους και να είμαστε σε θέση να προσφέρουμε υπηρεσίες που διαμορφώνονται ειδικά για την κάθε ανάγκη. Στον πυρήνα της δραστηριότητάς μας βρίσκονται βασικές κατηγορίες υπηρεσιών όπως ο Στρατηγικός Σχεδιασμός, με ανάλυση περιβάλλοντος και ενδιαφερόμενων μερών, η Διαχείριση της Εταιρικής Φήμης, οι Σχέσεις με τα ΜΜΕ, τα Προγράμματα Δημοσιότητας, οι Σχέσεις με ειδικά Ενδιαφερόμενα Μέρη όπως οι εργαζόμενοι, τοπικές κοινωνίες, θεσμικοί φορείς κ.ά., και φυσικά πολυδιάστατες υπηρεσίες Συγγραφής, Έρευνας και Ανάλυσης. Όμως, όπως οι ανάγκες για επικοινωνία είναι πολυδιάστατες, έτσι υπάρχουν πολλά μοντέλα εταιρειών δημοσίων σχέσεων που προσφέρουν αντίστοιχες υπηρεσίες. Για παράδειγμα, στον παγκόσμιο όμιλό μας, το Omnicom Public Relations Group,) του οποίου η ΙΚΟΝ είναι το hub στην Ελλάδα, υπάρχουν σήμερα 20 εταιρείες. Οι περισσότερες από αυτές προσφέρουν όλο το εύρος των υπηρεσιών δημοσίων σχέσεων, αλλά υπάρχουν και πολλές που έχουν αναπτύξει και προσφέρουν εξειδικευμένες υπηρεσίες όπως Δημόσιες Υποθέσεις, Οργανωσιακή Αλλαγή, Συμβουλευτική για Παγκόσμια Στρατηγική, Στρατηγική Γλώσσας κ.ά. Κάποιες από αυτές εστιάζουν σε συγκεκριμένους κλάδους όπως ο φαρμακευτικός, η ομορφιά, τα τρόφιμα και ποτά, η τεχνολογία αλλά και σε ΜΚΟ ή ιδρύματα. Έλια Λιατάκη, Γενική Διευθύντρια Σκοπός μας είναι να είμαστε ένας πολύτιμος συνεργάτης του πελάτη μας
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=