pr agencies 2024

8 βάθος του επαγγέλματός μας. Σημειώστε εδώ ότι αυτά ισχύουν και στις περιπτώσεις όπου η εξειδίκευση του PR έχει τη μορφή business unit ενός ευρύτερου επικοινωνιακού ομίλου: και εκεί, το αποτύπωμα των Δημοσίων Σχέσεων είναι απολύτως διακριτό και ταυτόχρονα καθοριστικό για τη διαμόρφωση ενός αποτελεσματικού επικοινωνιακού μείγματος. Βασίλης Δασκαλόπουλος: Πολύ σοβαρά projects αντιμετωπίζονται, και τελικά υλοποιούνται, μέσω ενός εντελώς παρωχημένου θεσμικού πλαισίου Προφανώς, δεν είναι όλα ρόδινα. Κατ’ αρχήν, εκ της φύσεως της δουλειάς μας καλούμαστε να συνεργαστούμε και να συντονιστούμε με το οικοσύστημα των ΜΜΕ - ένα περιβάλλον που διεθνώς αλλά και ειδικά στη χώρα μας υπόκειται σε μεταβολές εκ βάθρων. Σ’ αυτό το ενίοτε ασταθές τοπίο, η επικοινωνία με τα ΜΜΕ για λογαριασμό των πελατών μας καθίσταται συχνά… απαιτητική. Η δημοσιογραφική δουλειά έχει επιβαρυνθεί σε όγκο, ενώ η εύλογη επιδίωξη εμπορικής βιωσιμότητας από την πλειοψηφία των «μιντιακών» επιχειρήσεων δημιουργεί πρόσθετη πίεση. Είναι μια συνθήκη που προσθέτει φόρτο στην καθημερινότητά μας, αντιλαμβανόμαστε όμως ως αναπόσπαστο μέρος της δουλειάς μας να συντηρούμε υγιείς και απολύτως ειλικρινείς σχέσεις με τους εκπροσώπους των ΜΜΕ, με αμοιβαίο σεβασμό στο έργο και την αποστολή της κάθε πλευράς. Βασικός stakeholder για τον κλάδο μας είναι, φυσικά, και ο ευρύτερος δημόσιος τομέας. Σ’ αυτήν τη σχέση, αν και σημειώνεται πρόοδος, υπάρχουν πολύ μεγάλα περιθώρια βελτίωσης. Γιατί ναι μεν τυπικά η σημασία των υπηρεσιών μας γίνεται κατανοητή και ένα σημαντικό συνολικό κονδύλι επενδύεται σε επικοινωνιακά έργα, οι διαδικασίες όμως παραμένουν δαιδαλώδεις και επώδυνες για τη μεγάλη πλειονότητα των εταιρειών του κλάδου μας, πολύ μακριά από την πραγματικότητα της δουλειάς μας και των δυνατοτήτων μας - και κυρίως χωρίς να εξυπηρετείται ουσιαστικά παρά μόνο τυπικά το αίτημα της διαφάνειας. Με δυο λόγια, πολύ σοβαρά projects αντιμετωπίζονται και τελικά υλοποιούνται μέσω ενός εντελώς παρωχημένου θεσμικού πλαισίου, που δεν επιβραβεύει πάντα την πείρα, τη γνώση και την ικανότητα και, σε τελική ανάλυση, απομακρύνει πολλές αξιόλογες εταιρείες. Είναι μια μεγάλη συζήτηση που, με συνομιλητή την Πολιτεία, πρέπει να την κάνουμε με τόλμη και ειλικρίνεια, ώστε να δρομολογηθούν οι απαραίτητες δομικές αλλαγές. Γιώργος Λιμπέρης: Ανταγωνισμός και προοπτικές για τις εταιρείες PR Το περιβάλλον στο οποίο καλούμαστε να λειτουργήσουμε, ήταν ανέκαθεν πολύ ανταγωνιστικό. Έχει δε την ιδιαιτερότητα σε πολλές περιπτώσεις, πέρα από τον προφανή ευθύ ανταγωνισμό με τους «ομολόγους» σου, δηλαδή τις άλλες εταιρείες PR, να καλείσαι να αναμετρηθείς με διαφημιστικές εταιρείες, με digital agencies, με creative hot shops και άλλους πολλούς! Πρέπει να παραδεχθούμε ότι η αγορά μας διατηρεί ακόμα κάποια χαρακτηριστικά ανωριμότητας αλλά και επιρρέπειας σε διάφορες επικοινωνιακές «μόδες». Είναι όμως αλήθεια ότι, όπως αναφέραμε και προηγουμένως, ο κλάδος μας έχει εδραιώσει τη θέση του κι έχει ενισχύσει το ρόλο του ως στρατηγικού συνεργάτη υψηλής αξίας για τους σύγχρονους οργανισμούς. Αυτός είναι ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσουμε, ώστε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά κι έναν άλλης κλίμακας ανταγωνισμό, αυτόν των μεγάλων διεθνών συμβουλευτικών εταιρειών, οι οποίες με κερκόπορτα την τεράστια agenda γύρω από τα ζητήματα ESG, εμφανίζονται όλο και περισσότερο… διεκδικητικοί σε μια πίτα που παραδοσιακά θεωρούσαμε δική μας. Δικό μας βέβαια δεν είναι τίποτα, αν δεν αποδεικνύουμε καθημερινά ότι διαθέτουμε τα εχέγγυα για να παράγουμε αποτελέσματα και νομίζω ότι όλοι μας, τουλάχιστον στις εταιρείες του κλάδου μας, το συνειδητοποιούμε απολύτως. Κατά τα άλλα, εναπόκειται σε μας να πορευθούμε μέσα σ’ ένα πλαίσιο κανόνων και συμπεριφορών που θα προάγουν τον ελεύθερο ανταγωνισμό και τη διαφάνεια στην αγορά μας και στις μεταξύ μας σχέσεις. Η αλήθεια είναι ότι το πλαίσιο σε γενικές γραμμές υπάρχει -το λεγόμενο pitch guide που έχει εκπονήσει από κοινού η ΕΔΕΕ με τον ΣΔΕ- όμως όπως πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις, το θέμα είναι η δέσμευση όλων μας, agencies και πελατών, να το Όσο το AI εξελίσσεται σε καθοριστικό παράγοντα στο πεδίο του PR, είναι σημαντικό να θεσπιστούν κατευθυντήριες γραμμές που διασφαλίζουν την ηθική και υπεύθυνη χρήση του

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=