Business News Magazine #10

Η πλέον διάσημη φυσιογνωμία των Μixed Μartial Αrts (MMA), είναι ο Ιρλανδός που το αίμα του (παρα) βράζει και είναι ικανός επάνω σε μία τρέλα του να κάνει όλες τις εφημερίδες του κόσμου να γράφουν γι’ αυτόν. Ξεκίνησε σχετικά αργά τοMMA, αφού ονειρευόταν μια ποδοσφαιρική καριέρα με τα χρώματα της αγαπημένης του Manchester United, ωστόσο γρήγορα άλλαξε αθλητική περιβολή και από τηνώρα που μπήκε στο οκτάγωνο έγραψε ιστορία. Είναι με διαφορά το μεγαλύτερο αστέρι που αγωνίστηκε στο UFC (Ultimate Fighting Championship), αυτός που εκτίναξε τα νούμερα τηλεθέασης των αγώνων και πληρωνόταν φυσικά πλουσιοπάροχα ακόμα και όταν… έχανε. Τον Οκτώβριο του 2018, μπορεί να ηττήθηκε από τον Khabib Nurmagomedov, ωστόσο πληρώθηκε περισσότερα από τον Ρώσο, δείγμα του πόσο σημαντικός είναι για το σπορ. Φυσικά, η μονομαχία που του άλλαξε οικονομικό επίπεδο δεν ήταν άλλη από τον «κοσμοϊστορικό» αγώνα εναντίον του Floyd Mayweather, όπου άφησε τοMMA στυλ για χάρη του μποξ και φυσικά τα 85 περίπου εκατομμύρια δολάρια που κέρδισε. Από τα μπόλικα συμβόλαιά του ξεχωρίζει αυτό με τη Monster Energy (1 εκατ. δολάρια για ένα χρόνο) και το πολυετές με τη Reebok, που θα του αποφέρει 5 εκατ. δολάρια. Ωστόσο, η κίνηση ματ που έκανε δεν ήταν άλλη από το λανσάρισμα του ουίσκι Proper Twelve (ξεκίνησε ως σπόνσορας του UFC), που έφτασε αισίως τα 40 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις το 2018. Όλα αυτά σε μία αγορά που μία εταιρεία μπορεί να φτάσει σε αξία το 1 δισεκατομμύριο από τη μια στιγμή στην άλλη. Ρωτήστε και τον George Clooney, να σας πει για την Casamigos και την Diageo… Στα 60,5 εκατομμύρια ευρώ έφτασαν τα έσοδα του Juventus Stadium τη φετινή χρονιά από τα διαρκείας και τα εισιτήρια που έκοψε η ιταλική ομάδα κοινώς έβγαλε τα μισά χρήματα της μεταγραφής του Cristiano Ronaldo. Μέχρι να τελειώσει το συμβόλαιό του, η Γιουβέντους θα έχει βγάλει και με το παραπάνω τα 117 εκατομμύρια ευρώ που πλήρωσε για τη μεταγραφή του παίκτη-φαινόμενο, ο οποίος με το που ανακοινώθηκε, πούλησε μέσα σε μία ημέρα 520.000φανέλες! ΟRonaldo είναι ένα ανεκτίμητο brand, από τους λίγους που τα έσοδά του εκτός γηπέδου κοντράρουν εκείνα που βγάζει από την ενασχόλησή του με το ποδόσφαιρο. Η Nike μέχρι το 2020 θα δίνει στον Πορτογάλο περίπου 15 εκατ. ευρώ ετησίως (μόνο το 2016 «δημιούργησε» για την εταιρεία κοντά στα 36 εκατ. δολάρια), η Castrol περίπου 6, η Armani 1 εκ. ενώ έχει έσοδα από Kentucky Fried Chicken, τα ρολόγια Tag Heuer, τη Herbalife, τα ποτά Soccerade, την Toyota, τη Samsung και πολλές πολλές ακόμα. Όταν σε ακολουθούν πάνω από 300 εκατομμύρια followers σε διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και ένα σου μήνυμα μπορεί να φτάσει σε 250 εκατομμύρια ανθρώπους (!), τότε μπορείς να κάνεις τους πάντες να παίζουν με τους δικούς σου κανόνες. Κοινώς να επιμένεις στη σκληρή πολιτική του μάνατζέρ του Ζόρζε Μέντες, που λέει πως ο Ρονάλντο κρατά το 50% των δικαιωμάτων της εικόνας του. Ανάμεσα στα πολλά «τρελά» deal που έχει κάνει, λέγεται πως πήρε αμοιβή 1 εκατομμυρίου ευρώ από τη συμφωνία του με την αραβική εταιρεία τηλεφωνίας, Mobily, μόνο για το γύρισμα ενός διαφημιστικού και μερικά μηνύματα στο διαδίκτυο. Conor McGregor Ιρλανδική «τρέλα» που πουλάει «τρελά» EΤΉΣΙΕΣ ΑΠΟΔΟΧΈΣ: 61 εκατ. δολάρια ΈΣΟΔΑ ΑΠΌ ΔΙΑΦΗΜΊΣΕΙΣ: 47 εκατ. δολάρια EΤΉΣΙΕΣ ΑΠΟΔΟΧΈΣ: 85 εκατ. δολάρια ΈΣΟΔΑ ΑΠΌ ΔΙΑΦΗΜΊΣΕΙΣ: 14 εκατ. δολάρια Cristiano Ronaldo «Βιονικός» αθλητής, ανεκτίμητο brand 15 ΙΟΥΝΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=