Business News Magazine #10

σχέσεων εμπιστοσύνης, τόσο με τους καταναλωτές όσο και με τις επιχειρήσεις παγκοσμίως. u Όφελος: Σκοπός μας δεν είναι μόνο οι φιλανθρωπικές δραστηριότητες, αλλά και η ικανότητά μας να ενσωματώσουμε τα συμφέροντα της κοινωνίας στη βασική επιχειρηματική μας δραστηριότητα και να αντιπροσωπεύουμε όσα έχουν σημασία, με τέτοιον τρόπο ώστε ναφέρνουμε κοινωνική αλλαγή. Πιστεύετε ότι είναι δυσκολότερη για τα brands και τις επιχειρήσεις η επιτυχημένη και αποτελεσματική αλληλεπίδραση με τους καταναλωτές; Θεωρείτε ότι οι πρακτικές marketing και επικοινωνίας θα γίνονται σταδιακά όλο και πιο δύσκολες; Πρόκειται για μια ερώτηση πιο επίκαιρη από ποτέ, καθώς η έννοια του «brand Ο τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται και αλληλοεπιδρούν με τα brands έχει αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Οι καταναλωτές περιμένουν από τα brands να έχουν όχι μόνο άποψη σχετικά με κοινωνικά θέματα, αλλά επίσης να αναλαμβάνουν δράση, επιφέροντας θετικές κοινωνικές αλλαγές Ο Raja Rajamannar είναι ο chief marketing and communications officer της Mastercard και πρόεδρος του τμήματος healthcare της εταιρείας. Είναι υπεύθυνος για τον επιτυχή μετασχηματισμό της εταιρείας όσον αφορά το marketing, με βασικούς άξονες την ενοποίηση των λειτουργιών επικοινωνίας και marketing, την ανάπτυξη της experiential πλατφόρμας «Priceless» και τη δημιουργία επιχειρηματικών μοντέλων αιχμής, με προτεραιότητα το marketing και την εφαρμογή τους στον πυρήνα της λειτουργίας της εταιρείας. Αποτελεί μέλος της επιτροπής διοίκησης (management committee) της εταιρείας, ενώ έχει επιβλέψει την επιτυχημένη εξέλιξη της ταυτότητας της Mastercard με βάση την ψηφιακή εποχή, όντας υπεύθυνος για τη μετακίνηση προς ένα symbol brand και το λανσάρισμα του καινοτόμου ηχητικού σήματος. Μετρώντας πάνω από 30 χρόνια πείρας σε διεθνείς επιτελικές θέσεις, τυγχάνει αναγνώρισης ως στέλεχος με επιτυχίες όσον αφορά το μετασχηματισμό επιχειρήσεων σε διάφορες χώρες και ποικίλους τομείς, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται τα καταναλωτικά προϊόντα, οι οικονομικές υπηρεσίες και ο χώρος της υγείας. Πριν από τη Mastercard διετέλεσε chief transformation officer στην ασφαλιστική εταιρεία Anthem (προηγουμένως WellPoint) καθώς και chief innovation &marketing officer στη Humana. Νωρίτερα στην καριέρα του είχε διατηρήσει υψηλόβαθμες διοικητικές θέσεις στις Asian Paints, Unilever και Citibank. Έχει συμπεριληφθεί στους 5 πιο επιδραστικούς CMOs του πλανήτη για το 2018 (Top 5 World’s Most Influential CMOs) από το περιοδικό Forbes και στους 25 πιο καινοτόμους CMOs διεθνώς (Top 25 World’s Most Innovative CMOs) από την ιστοσελίδα Business Insider. Το AdWeek τον έχει αναδείξει έναν από τους πιο tech-savvy CMOs, ενώ πρόσφατα βραβεύθηκε με τη διάκριση τουWFA Global Marketer of the Year για το 2018. Είναι μέλος του CMO Club 2018 CMO Hall of Fame και αποτελεί εδώ και λίγο καιρό τον νέο πρόεδρο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (World Federation of Advertisers - WFA). Who is who Αυτό το επιτυγχάνουμε με τέσσερις τρόπους: εντοπίζοντας τι έχει μεγαλύτερη σημασία για τους καταναλωτές, ευθυγραμμίζοντας το brand μας με ό,τι παθιάζει τους καταναλωτές, ενσωματώνοντας κάθε κομμάτι της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας στην προσπάθεια να έρθουμε ακόμα πιο κοντά στους καταναλωτές και οικοδομώντας μια πλατφόρμα που μετουσιώνει το brand σε προσωπικές εμπειρίες! Ως αποτέλεσμα, το brand positioning της Mastercard μετακινήθηκε από τη στενή έννοια των συναλλαγών («καλύτερη μέθοδος πληρωμής») στον τομέα της εμπειρίας («συνδέουμε τους ανθρώπους με ανεκτίμητες δυνατότητες»). Έχετε πει ότι «κάθε εταιρεία και κάθε brand πρέπει να έχει έναν σταθερό στόχο». Ποιος είναι οστόχος τουbrand Mastercard και πώς εκφράζεται μέσω της στρατηγικής που ακολουθείτε για το marketing και τις χορηγίες; Ο τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται και αλληλοεπιδρούν με τα brand έχει αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Οι καταναλωτές περιμένουν από τα brands να έχουν όχι μόνο άποψη σχετικά με κοινωνικά θέματα, αλλά επίσης να αναλαμβάνουν δράση, επιφέροντας θετικές κοινωνικές αλλαγές. Ζούμε στην εποχή όπου τα brands καθορίζονται από τον αντίκτυπό τους στον κόσμο. Στόχος τους δεν είναι απλά να υιοθετήσουν περιβαλλοντικές πολιτικές ή να συνεισφέρουν για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Αυτά τα στοιχεία είναι, φυσικά, σημαντικά, αλλά ο στόχος μας οφείλει να είναι αναπόσπαστο μέρος της επιχειρηματικής στρατηγικής της εταιρείας μας και να είναι ορατός στους καταναλωτές, παγκοσμίως, κάθε φορά που έρχονται σε επαφή με το brand. Ο στόχος του brand βασίζεται σε 3 αξίες: πάθος, άνθρωπος και όφελος. u Πάθος: Ερχόμενοι σε επαφή με ό,τι ενδιαφέρει τους καταναλωτές και με ό,τι απολαμβάνουν, μπορούμε να κάνουμε το brand πιο ουσιαστικό γι’ αυτούς, αναπτύσσοντας σημαντικές και μακροχρόνιες σχέσεις. u Άνθρωπος: Για την οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές, μια επιχείρηση και οι εργαζόμενοί της πρέπει να είναι ενθουσιασμένοι με το μήνυμα του brand και να ασπάζονται ό,τι αυτό αντιπροσωπεύει. Αυτό συνδράμει στην προσέλκυση κορυφαίων ταλέντων, στην ανάπτυξη του πελατολογίου και στη δημιουργία 27 ΙΟΥΝΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=