Business News Magazine #11

Ο άνθρωπος που ηγείται του αγγλο-ολλανδικού πετρελαϊκού γίγαντα που το 2018 ανακοίνωσε κέρδη της τάξης των 21,4 δισ. δολαρίων, μεγάλωσε σε μια οικογένεια που δεν έκανε ποτέ διακοπές γιατί τις θεωρούσε πολυτέλεια, κάτι που αφορούσε άλλες οικογένειες. Έχει να λέει όμως πως ο τρόπος που ανατράφηκε του έδωσε ένα τρομερό κίνητρο για να πετύχει, ενώ του έμαθε τη σημασία του να θέτεις στόχους, να επιμένεις και να μη διαλέγεις τον εύκολο δρόμο. Ο Ολλανδός Ben van Beurder, που σπούδασε χημικός μηχανικός, πιστεύει πως είναι ώρα να στραφούμε στη φύση, όπως γράφει σε άρθρο του στο LinkedIn, γι’ αυτό πέρα από τις προσπάθειες της εταιρείας να μειώσει τους ρύπους, κινεί τα νήματα για να προχωρούν projects όπως η φύτευση πέντε εκατομμυρίων δέντρων στην Ολλανδία σε συνεννόηση με την κυβέρνηση. Δεν είναι ικανοποιημένος από τα επίπεδα ασφαλείας της εταιρείας, κάθε επίθεση σ’ αυτήν την εκλαμβάνει προσωπικά και -με το δίκιο του- καυχιέται για τις διαθέσιμες ταμειακές ροές ρεκόρ που θα παραγάγει μέχρι το 2020 η Shell, βλέπε από 25 έως 30δισ. δολάρια. Τι τα…θέλει τόσα χρήματα; Πιστεύει πως έρχεται μία μεγάλη αλλαγή. Δεν ξέρει ποια θα είναι αυτή, αλλά όταν θα εμφανιστεί, η Shell πρέπει να είναι οικονομικά έτοιμη, για να μπορέσει να την ακολουθήσει και να την εφαρμόσει. Μετά από 30 χρόνια στη Shell και πολλές περίοπτες θέσεις σε οργανισμούς της βιομηχανίας, ο van Beurden εξακολουθεί να αναζητά τη γυναίκα του όταν χρειάζεται να πάρει μια δύσκολη απόφαση, τον «καλύτερο life coach» που έχει γνωρίσει. Η Mary Barra, η πρώτη γυναίκα που έγινε CEO σε ένα μεγαθήριο της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως είναι η General Motors, σιχαίνεται την κωλυσιεργία. Η γεννημένη στο Μίσιγκαν από γονείς με φινλανδική καταγωγή αρκεί να γνωρίζει το 80% μιας κατάστασης για να προχωρήσει στην επίλυσή της και να κάνει επιπλέον διορθώσεις στην πορεία. Δεν έχει χτυπήσει το χέρι στο τραπέζι ούτε φωνάζει στα τηλέφωνα. Ειδικά σε μια τέτοια εποχή, όπου τα πάντα αλλάζουν ταχύτατα στην αυτοκινητοβιομηχανία, χρειάζεται «πειθώ, κατανόηση και όραμα», για να σε ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι. Η CEO που πιστεύει πως η τριπλέτα «ηλεκτρικό, αυτόνομο και διαμοιρασμός» είναι το μέλλον της αυτοκίνησης και πως σύντομα το αυτοκίνητο θα είναι το δεύτερο γραφείο μας, βλέπει πολύ μπροστά και κάνει καινοτόμους κινήσεις. To 2016, επένδυσε 500 εκατ. δολάρια στη Lyft για τη δημιουργία ενός ενιαίου δικτύου «κατά παραγγελία» οχημάτων, μια συμφωνία που δείχνει πόσο πιστεύει η GM το “ridesharing”, ενώαποφάσισε να κλείσει τέσσερα εργοστάσια της εταιρείας, προκαλώντας την αντίδραση μέχρι και του Τραμπ. Όταν οι εργάτες βρήκαν πολύ γρήγορα δουλειά σε άλλες γραμμές, παραγωγής, πιο σύγχρονες και αποδοτικές, η κριτικήμετατράπηκε σε συγχαρητήρια. Ηγυναίκα που έπιασε δουλειά στην GM από τα 18, που έκανε την εταιρεία να ορθοποδήσει μέσα σε μία δεκαετία μετά τη χρεοκοπία της, το 2009, εκείνη που το 2017 ήταν στο Νο.1 του Fortune στη λίστα με τις πιο ισχυρές γυναίκες, δεν θέλει με τίποτα να μπει ηGMστη λίστα με τις «legacy automakers», τις εταιρείες που βλέπουν τη νέα εποχή να τους προσπερνά. Ben van Beurden CEO, Royal Dutch Shell Πλατφόρμες: Twitter, LinkedIn Mary Barra CEO, General Motors Πλατφόρμες: Twitter, LinkedIn 13 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=