Business News Magazine #13

πλεονέκτημα είναι, επίσης, η καινοτομία, γι’ αυτό και εφαρμόζουμε μια πρακτική δημιουργίας δύο νέων υπηρεσιών ετησίως σε καθεμιά από τις περίπου 25 επιχειρηματικές μονάδες που διαθέτουμε. Δημιουργούμε, δηλαδή, γύρω στις 50 νέες υπηρεσίες κάθε χρόνο. Ποιος είναι ο ρόλος της ΕΚΕ στη στρατηγική της επιχείρησης; Σε ισορροπία με τη βελτιστοποίηση των οικονομικών της αποτελεσμάτων, η ICAP ως ο μεγαλύτερος όμιλος παροχής υπηρεσιών προς επιχειρήσεις στην Ελλάδα, θεωρεί ευθύνη του την προσφορά στον Άνθρωπο, στην Κοινωνία, στο Περιβάλλον και στις Επιχειρήσεις. Στην κατεύθυνση αυτή, αναπτύσσει ένα πλήρες και δομημένο πρόγραμμα ΕΚΕ με τρεις άξονες δράσης: οι Άνθρωποί μας, το Περιβάλλον και η Κοινωνική Συνεισφορά-Εθελοντισμός, βάσει του οποίου σταθερά εκδίδει ετησίως Έκθεση Απολογισμού. Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερη βαρύτητα προσδίδεται στη λειτουργία οργανωμένης Τράπεζας Αίματος αλλά και στην κίνηση ICAP Acts Green, μέσω της οποίας ο όμιλος στοχεύει στην ενδυνάμωση της περιβαλλοντικής συνείδησης των υπαλλήλων, αφιερώνοντας, μεταξύ άλλων, μία ολόκληρη εργάσιμηημέρα σε μια περιβαλλοντική εξόρμηση αλλά και στην παροχή οικονομικών και άυλων πόρων για τη διευκόλυνση συνανθρώπων μας και λοιπών κοινωφελών οργανισμών και φιλανθρωπικών ιδρυμάτων. Πέραν αυτών, η ICAP παρέχει επιχειρηματική πληροφόρηση σε πρεσβείες, πανεπιστήμια και σε ΜΜΕ - δημοσιογράφους. Ποια θεωρείτε ότι είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ICAP στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού; Οι τεχνολογίες αιχμής, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και η Μηχανική Μάθηση (ML), κερδίζουν διαρκώς έδαφος τα τελευταία έτη, ως απαραίτητα εργαλεία για την επίτευξη του σκοπού των εταιρειών επιχειρηματικής πληροφόρησης. Στην ICAP, η επένδυση στις νέες αυτές τεχνολογίες είναι σημαντική, καθώς πρέπει πρώτα να εξασφαλιστεί με τρόπο πλήρη και αποτελεσματικό η συλλογή της πρωτογενούς πληροφορίας από έναν πολύ μεγάλο αριθμό πηγών και στη συνέχεια η πληθώρα αυτή της πληροφορίας να αξιολογηθεί επιτυχώς ως προς την εγκυρότητα και τη χρησιμότητά της. Η διαφορά δημιουργείται αφενός από τη δυνατότητα εντοπισμού της πληροφορίας που τελικά θα φέρει αξία στους πελάτες μας και στη συνέχεια από την επεξεργασία αυτής, δηλαδή το μετασχηματισμό της σε χρήσιμους δείκτες, Scores, εταιρικών προφίλ και εν τέλει τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας μέσω της ενσωμάτωσης των δεικτών σε συνολικές λύσεις και πλατφόρμες. Η ΙCAP, με το ρόλο της ως Credit Rating Agency, με υπευθυνότητα έναντι των εποπτικών της υποχρεώσεων στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, επενδύει συστηματικά σε οτιδήποτε θα μπορούσε να επηρεάσει την ακρίβεια, την επάρκεια, την ποιότητα και την ασφάλεια των υπηρεσιών της. Συνεπώς, οι τεχνολογίες αιχμής και ο µετασχηµατισµός των ρόλων AI και ML στην αξιολόγηση του κινδύνου δεν θα μπορούσαν να μην είναι μέσα στο επιχειρηματικό μας πλάνο για τη διαχείριση δεδομένων, φέρνοντας το μέλλον στο σήμερα! Τέλος, να τονίσω πόσο σημαντικός είναι ο ανθρώπινος παράγοντας σε κύρια σημεία της διαδικασίας μετασχηματισμού της μαζικής πληροφόρησης σε εκείνη την πληροφόρηση, που προσδίδει τελικά αξία στον πελάτη και κατ’ επέκταση στην ίδια την εταιρεία. Εξειδικευμένοι επιστήμονες (Data scientists, στατιστικολόγοι, Risk Modelers) αξιοποιούν και συνδυάζουν τις τεχνολογίες, ώστε αυτές να έχουν χρήσιμο αποτέλεσμα. Χωρίς τον Άνθρωπο μέσα σε αυτό τον κυκεώνα της μαζικής πληροφόρησης δεν πάμε πουθενά, και ο Άνθρωπος είναι εκείνος που θα μας φτάσει στο σημείο να διαχειριζόμαστε ταMεγάλαΔεδομέναως το «ΝέοΝερό», δηλαδή ως συνιστώσα βιωσιμότητας για τη λειτουργία, τόσο τη δική μας όσο και των πελατών μας. Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι για την ICAP; Ποια η στρατηγική για τα επόμενα χρόνια; Πιστεύουμε ότι η επόμενη διετία θα ανταμείψει τις συντονισμένες προσπάθειές μας καθώς και τις επιλογές μας και θα μας κάνει να δρέψουμε τους καρπούς τους. Ενδεικτικά, σήμερα η ICAP κατέχει ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς της επιχειρηματικής πληροφόρησης καλύπτοντας με τις αντίστοιχες υπηρεσίες της από τις πολύ μικρές επιχειρήσεις έως τις πολυεθνικές, καθώς και όλα τα πιστωτικά ιδρύματα. Επιπλέον, όπως προανέφερα, με την εφαρμογή καινοτόμων εργαλείων και μεθοδολογιών, αποδεικνύουμε έμπρακτα ότι ο τρόπος που παρέχουμε την επιχειρηματική πληροφόρηση είναι ευέλικτος και εξελισσόμενος, ακολουθώντας τις αυξανόμενες και διαφοροποιημένες ανάγκες των επιχειρήσεων. Ποιο είναι το μήνυμα που θα θέλατε να στείλετε προς τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά; Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η επιχειρηματική κοινότητα είναι σύνθετες και σημαντικές. Παρόλη την εμφανή βελτίωση του οικονομικού κλίματος, η αβεβαιότητα παραμένει σε ένα βαθμό, με τις καθυστερήσεις πληρωμών και την ασυνέπεια να είναι ακόμη σε υψηλά (σε σχέσημε τα ευρωπαϊκά) επίπεδα. Σύμφωνα με ανάλυση της ICAP, το ποσοστό ασυνέπειας των επιχειρήσεων υποχώρησε από το 16,32% πέρυσι σε 12,97%φέτος. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μία στις 10 περίπου επιχειρήσεις θα παρουσιάσουν μέσα σε ένα χρόνο σημαντική ασυνέπεια, μημπορώντας να αποπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους, συνεπώς η εξασφάλιση της ρευστότητας με την επιτυχή διαχείριση των ταμειακών ροών, του πιστωτικού κινδύνου και της διαχείρισης των απαιτήσεων, επιβάλλεται να παραμείνει πρωταρχική προτεραιότητα για όλες τις επιχειρήσεις. Η ΙCAP, με το ρόλο της ως Credit Rating Agency, με υπευθυνότητα έναντι των εποπτικών της υποχρεώσεων στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, επενδύει συστηματικά σε οτιδήποτε θα μπορούσε να επηρεάσει την ακρίβεια, την επάρκεια, την ποιότητα και την ασφάλεια των υπηρεσιών της 37 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=