Business News Magazine #14

Όλοκαι πιοψηλά γιατην AegeanAirlines Ανεβάζοντας τον πήχυ κάθε χρόνο και πιο ψηλά, η Aegean, «έκλεισε» το 2019, αγγίζοντας το όριο των 15 εκατ. επιβατών και καταγράφοντας αύξηση 7% στη συνολική επιβατική κίνηση. Συγκεκριμένα, η εταιρεία μετέφερε το 2019 14,99 εκατ. επιβάτες, 1 εκατ. περισσοτέρους σε σχέση με το προηγούμενο έτος, προσφέροντας 17,85 εκατ. θέσεις συνολικά. Η αύξηση προήλθε από την αυξημένη επένδυση στο δίκτυο εξωτερικού, που συνεχίζει να αποτελεί τον βασικό άξονα ανάπτυξης με 8,7 εκατ. επιβάτες και 11% αύξηση. Υπό την ηγεσία του προέδρου της Aegean, Ευτύχη Βασιλάκη, η ελληνικήαεροπορική εταιρεία πρόκειται να παραλάβει τα επόμενα χρόνια (έως το 2024) κατ’ ελάχιστο 46 νέα αεροσκάφη της οικογένειας Α320neo και Α321neo, συνολικής αξίας 6δισ. δολαρίων. Για το 2020θαπαραλάβει συνολικά 6 αεροσκάφη του νέου τύπου, για να υποστηρίξουν την ανάπτυξη του δικτύου της σε συνολικά 155 προορισμούς, 19,2 θέσεις και 65 αεροσκάφη. Στην εκδήλωσηγια την παραλαβήτων τριών πρώτωναπό τα46 νέα Αirbus της Aegean, παρέστη ο πρωθυπουργός, ΚυριάκοςΜητσοτάκης. «Η κυβέρνηση ενθαρρύνει ενεργά τις επιχειρήσεις που στρέφονται στις τεχνολογίες αιχμής, σέβονται το ανθρώπινο δυναμικό και ακολουθούν τις επιταγές της πράσινης ανάπτυξης. Ακριβώς γιατί τότε το δικό τους κέρδος λειτουργεί παράλληλα με το κέρδος ολόκληρης της κοινωνίας. Από αυτή την άποψη, η “Aegean” συνδυάζει το όραμα με τον ρεαλισμό. Και ενώ πετάει στους αιθέρες, αποδεικνύει ότι πατάει σταθερά και στη γη. Είναι κάτι που χρειάζεται η χώρα, ειδικά από τις ελληνικές επιχειρήσεις», επεσήμανε ο ΚυριάκοςΜητσοτάκης. Στο στόχαστρό της είναι και οι διεθνείς εξαγορές, όπως της Croatia Airlines, για την οποία η Aegean Airlines υπέβαλε μη δεσμευτική προσφορά, ενώ ήδη συμμετέχει στο mega project της Lamda Development στο Ελληνικό, μετέχοντας στο μετοχικόκεφάλαιομε ποσοστό 1,66%με δυνατότητααύξησηςσυμμετοχής πουθαφθάσει τα 20εκατ. ευρώ. Για το 2020, η Aegean ανακοίνωσε ήδη στρατηγική συνεργασίαμε τον διεθνήξενοδοχειακόόμιλοAccor, πουδιαθέτει περισσότερααπό 5.000 ξενοδοχείασε 110χώρες και 39brands, καθώς και τηδιεύρυνσητης δραστηριότητας και επέκταση της παρουσίας της στηΘεσσαλονίκη, αλλάκαι τηλειτουργίαβάσηςαπό την Κέρκυρα, φτάνοντας πλέον τις 8 βάσεις. Τέλος σκοπός της είναι ησταθεράσυνεχιζόμενηεπένδυση και εστίασηστον κύριοκόμβο τηςΑθήνας, καθώς και ηπροσήλωσηστην προσπάθειαεπέκτασης της τουριστικής περιόδου. Με τις εξελίξεις στον τομέα των αερομεταφορών να «τρέχουν», όπως είναι η θεμελίωσητουνέουαεροδρομίουστοΚαστέλι, ηεπένδυση της Fraport σταπεριφερειακάαεροδρόμιαπουαναμένεται να ολοκληρωθεί στους επόμενους 18 μήνες και η ιδιωτικοποίησητουΕλ. Βενιζέλος πουβρίσκεται σε εξέλιξη, τα τολμηρά βήματα της Aegean, αποπνέουν σταθερότητα και σιγουριά σε μια χώρα που το 2019 είχε 18,1 δις ευρώ έσοδα από τον τουρισμό. Η Andromeda Seafood δημιουργεί ένανκολοσσό Ο ισπανικός όμιλος Andromeda Seafood είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος όμιλος εταιρειών στη μεσογειακή ιχθυοκαλλιέργεια, με δυναμική δραστηριότητα σε όλη την Ευρώπη. ΤονΝοέμβριο του 2019, απέκτησε πλειοψηφικά πακέτα στις εταιρείες ιχθυοκαλλιέργειας Νηρέας και Σελόντα, με ηγετική παρουσία στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη. Ο Alex Myers, ο νέος CEO της Ανδρομέδα, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα τον περασμένο Σεπτέμβριο, έχει να αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις στη νέα του θέση. ΟΕλληνοαμερικανός μάνατζερ καλείται να ηγηθεί του μεγαλύτερου ομίλου στον τομέα της μεσογειακής ιχθυοκαλλιέργειας και παράλληλα να θέσει τις βάσεις για την αναπτυξιακή του προοπτική σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός από τις τουρκικές μονάδες ιχθυοκαλλιέργειας είναι ισχυρότερος από ποτέ. Στον πόλεμο τιμών από την πλευρά των τουρκικών επιχειρήσεων, η Andromeda Seafood θα αντιτάξει ένα ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα, σε συνδυασμό με την εισαγωγή καινοτομιών και την επανατοποθέτηση των προϊόντων στις διεθνείς αγορές. Παράλληλα, τόσο ο Νηρέας όσο και η Σελόντα θα προχωρήσουν στην έγκριση ομολογιακών δανείων ύψους 421,5 εκατ. ευρώγια τη χρηματοδότηση των αναπτυξιακών τους δράσεων, με στόχο την ολική επαναφορά της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας στην πρώτη γραμμή των διεθνών αγορών. Σύμφωνα με προβλέψεις, το νέο επιχειρηματικό σχήμα θα διαθέτει παραγωγική δυναμικότητα 50.000με 70.000 τόνους, με συνολικά έσοδα 450 εκατ. ευρώ και περισσότερους από 2.500 εργαζομένους. Υπενθυμίζεται ότι ο υψηλός τραπεζικός δανεισμός των δύο εταιρειών την προηγούμενη δεκαετία τις οδήγησε στα χέρια των τραπεζών, οι οποίες, στο πλαίσιο του σχεδίου διάσωσης, προχώρησαν σε διαγωνιστική διαδικασία για την πώλησή τους σε ιδιώτες. Το εγχείρημα ευοδώθηκε την άνοιξη του 2018, με προτιμητέο επενδυτή το fund Capital Management σε συνεργασία με τη Mumbala. Η ΑθηναϊκήΖυθοποιία κοιτάζει προς τηνΑσία Με στόχο την ανάπτυξη για ακόμη μια χρονιά έχει «μπει» και στο 2020 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, σε πρόσφατη συνάντηση με δημοσιογράφους, σημαντικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσουν σε αυτή την προσπάθεια οι εξαγωγές, που στόχος είναι να συνεχίσουν την αυξητική τους πορεία. Αυτή τη στιγμή, πάνω από 10% της παραγωγής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας προορίζεται για εξαγωγές, συμπεριλαμβανομένων τόσο της παραγωγής προϊόντων για άλλες εταιρείες του ομίλου Heineken όσο και της παρουσίασης δικών της προϊόντων σε ξένες αγορές, όπως, για παράδειγμα, η ΑΛΦΑ, που έχει πραγματοποιήσει από το 2019 την είσοδο της στην αγορά τωνΗΠΑ.Μάλιστα, όπως σημείωσε οΑλ. Δανιηλίδης το ισοζύγιο εξαγωγών-εισαγωγών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας κινείται πλέον ξεκάθαρα και με σημαντική διαφορά (8/1) υπέρ των πρώτων. Η πορεία αυτή εκτιμάται πως μπορεί να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο και γι’ αυτό η διοίκηση της εταιρείας εξετάζει το ενδεχόμενο να προχωρήσει στο επαναλανσάρισμα των ιστορικών σημάτων της Athenian και Marathon για τις αγορές του εξωτερικού, ενώ στρέφει το βλέμμα της και προς νέες αγορές, όπως αυτές της Ασίας, για τις οποίες ήδη πραγματοποιούνται σχετικές συζητήσεις. Σχετικά με την εγχώρια αγορά, ο Αλ. Δανιηλίδης ανέφερε πως υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης για τη συνολική αγορά μπίρας, ενώυπογράμμισε την ανοδική πορεία που καταγράφεται, στην κατηγορία του μηλίτη, όπου ηΑθηναϊκή Ζυθοποιία επένδυσε σημαντικά το 2019, και πλέον τα προϊόντα «Μηλοκλέφτης» και «Strongbow» παράγονται στην Ελλάδα, στο εργοστάσιο της Πάτρας. Ακόμη ανέφερε πως η εταιρεία σχεδιάζει να προχωρήσει σε κινήσεις στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού, όπου δραστηριοποιείται με το σήμα Ιόλη και, όπως τόνισε, υπάρχει η δυνατότητα να αυξήσει το μερίδιό της. Όσον αφορά τις επενδύσεις της εταιρείας, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υλοποιεί το προγραμματισμένο επενδυτικό της πλάνο για την τριετία 2019-2021, που ανέρχεται σε 46 εκατ. ευρώκαι αφορούν τον εκσυγχρονισμό των γραμμών παραγωγής, την παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων, τα πληροφοριακά συστήματα και την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ για τημείωση του ενεργειακού αποτυπώματος. Σύμφωνα, πάντως, με τον Αλ. Δανιηλίδη, υπάρχει η πιθανότητα το πρόγραμμα αυτό να αναθεωρηθεί προς τα πάνω, εάν προκύψουν σχετικές ευκαιρίες ανάπτυξης στην αγορά. Υπενθυμίζεται πως στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2019 ηΑθηναϊκή Ζυθοποιία ενίσχυσε τις πωλήσεις της κατά 4,3%, φτάνοντας τα 166,8 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προφόρων ανήλθαν στα 32,37 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 34%. 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=