Business News Magazine #14

Όλοκαι πιοδυναμικάστηνΑττική η ΔιαμαντήςΜασούτης Την επέκταση του δικτύου της αλυσίδας Μασούτης με δέκα νέα καταστήματα σε στρατηγικά σημεία της Αθήνας ανακοίνωσε στα τέλη του 2019 ο Γιάννης Μασούτης, στο περιθώριο των εγκαινίων του νέου σούπερ μάρκετ της εταιρείας στο Περιστέρι. Ο επικεφαλής της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας πρόσθεσε ότι μέσα στο 2020 η εταιρεία θα πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ, οι οποίες θα δρομολογηθούν τόσο για ανακαινίσεις όσο και για τη δημιουργία νέων καταστημάτων, κυρίως στο Νομό Αττικής και πιο συγκεκριμένα στα δυτικά προάστια. Ο κ. Μασούτης δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να λειτουργήσουν και ένα με δύο Grand Μασούτης. Κομβικό σημείο στη στρατηγική της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας είναι η τιμολογιακή πολιτική. Οι ανταγωνιστικές τιμές αποτελούν προτεραιότητα, καθώς, όπως αποκάλυψε ο ίδιος, μόνο τη διετία 2018-2019 η εταιρεία δαπάνησε 12 εκατ. ευρώ προκειμένου να μειώσει μεσοσταθμικά κατά 1,5% το επίπεδο των τιμών της και βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με τους άλλους μεγάλους παίκτες του κλάδου. Η Διαμαντής Μασούτης, από το ξεκίνημά της το 1976 μέχρι σήμερα, έχει πραγματοποιήσει μια πολύ επιτυχημένη πορεία ανάπτυξης. Με βάση την τελευταία δημοσιευμένη οικονομική έκθεση της εταιρείας, οι πωλήσεις του leader της αγοράς σούπερ μάρκετ της Βορείου Ελλάδας ανήλθαν σε 770,349 εκατ. ευρώ το 2018 από 761,589 εκατ. ευρώ το 2017, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1,2%. Ηαύξηση στον κύκλο εργασιών ουσιαστικά προέρχεται από εξαγορά της αλυσίδας καταστημάτων Προμηθευτικής Τροφίμων Α.Ε., στις 16 Μαΐου 2018, με την οποία η Μασούτης πραγματοποίησε την επέκτασή της στην Αττική και ενίσχυσε τη δυναμικότητά της πανελλαδικά. Συγκεκριμένα, πρόσθεσε με αυτή την εξαγορά 54 νέα καταστήματα στο δυναμικό της και αύξησε το μερίδιό της στη συνολική αγορά σούπερ μάρκετ σε όλη την Ελλάδα, το οποίο υπολογίζεται πως αγγίζει πλέον περίπου το 8,2%. Αυτήν τη στιγμή η Διαμαντής Μασούτης διαθέτει δίκτυο με συνολικά 331 καταστήματα και αναπτύσσεται στις περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, ΚεντρικήςΜακεδονίας, ΔυτικήςΜακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Αττικής, Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου. Απασχολεί 8.500 εργαζομένους. Η ΜΕΓΑ επιμένει ελληνικάκαι εξαγωγικά H ΜΕΓΑ αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικότερα success stories του ελληνικού επιχειρείν στα χρόνια της κρίσης, με την εξωστρέφεια να έχει εγγραφεί στο εταιρικόDNA. Ενδεικτικό είναι ότι το διάστημα 2010-2019 οι ρυθμοί ανάπτυξης της εταιρείας του Κωνσταντίνου Βιτουλαδίτη έφτασαν το 184%, ενώ οι εξαγωγές εννιαπλασιάστηκαν και οι εργαζόμενοι αυξήθηκαν κατά 127%. Το 2000, η εταιρεία είχε τζίρο μόλις 22 εκατ. ευρώ, ενώσήμερα ο κύκλος εργασιών της φτάνει στα 193,6 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η εταιρεία στην κατηγορία των βρεφικών πανών έχει καταφέρει να πάρει τη θέση της ανάμεσα στα 60 πιο εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα, με τα Babylino Sensitive να αποτελούν ένα δημοφιλές brand στα ράφια των σούπερ μάρκετ του εξωτερικού. Δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στην καινοτομία και την προϊοντική ασφάλεια, η εταιρεία τιμήθηκε πρόσφατα με το ευρωπαϊκό βραβείο προϊοντικής ασφάλειας EU Product Safety Award για τα Babylino Sensitive. Η ΜΕΓΑ, το διάστημα 2010-2019, έχει επενδύσει το ποσό των 110 εκατ. ευρώ σε υπερσύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό και εξελιγμένα συστήματα ποιοτικού ελέγχου, εισάγοντας νέες καινοτομίες σε γραμμές παραγωγής τελευταίας τεχνολογίας και δημιουργώντας επιπλέον θέσεις εργασίας. Αυτό αντανακλάται στην αύξηση των εργαζομένων της, που έφτασε στο 98%. Για το 2018 ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε στα 193,62 εκατ. ευρώ έναντι 168,43 εκατ. ευρώ το 2017, αυξημένος κατά 14,95%. Τα καθαρά της κέρδη αυξήθηκαν κατά 10,4% στα 6,82 εκατ. ευρώ έναντι 3,35 εκατ. ευρώ το 2017. Το 2018 η εταιρεία, ενισχύοντας το κοινωνικό της αποτύπωμα, προσέφερε πάνω από ένα εκατομμύριο προϊόντα, σε συνεργασία με περισσότερους από 70 κοινωνικούς φορείς, δήμους και φιλανθρωπικές οργανώσεις σε όλη την Ελλάδα. Η Metro βάζει τιςβάσεις γιαακόμηπιοψηλά Με άνοδο τζίρου 6% έκλεισε το 2019 η Μetro (My market), με τον κύκλο εργασιών της να ανέρχεται στα 1,26 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με όσα ανέφερε πρόσφατα οΔιευθύνων Σύμβουλος τηςΜetro, Αριστοτέλης Παντελιάδης, οι ρυθμοί αυτοί ανάπτυξης καταγράφονται όχι μόνο στον τομέα λιανικής (Μy market) αλλά και στη χονδρική (Cash & Carry), η οποίαως αγορά τα τελευταία χρόνια γνώριζε κάμψη. Επιπρόσθετα, ο Αρ. Παντελιάδης ανέφερε πως οι κινήσεις που έχει ήδη δρομολογήσει ο όμιλος, τον κάνουν να αισιοδοξεί πως μέχρι το 2024 η Metro θα κινηθεί κατά μέσο όρο με ρυθμούς ανάπτυξης ανάλογους με τον φετινό. Συγκεκριμένα, ηMetro σχεδιάζει να πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 45 εκατ. ευρώ το 2020. Αυτές αφορούν τη δημιουργία 6-8 νέων καταστημάτων λιανικής, αλλά και τη σημαντική επέκταση των αποθηκευτικών χώρων του ομίλου. Αυτή τη στιγμή, ο όμιλος διαθέτει 3 Κέντρα Διανομής (Οινόφυτα,Μάνδρα, Θεσσαλονίκη), ενώφέτος ξεκινά τη λειτουργία του και ένα 4ο στηΜαγούλα για είδη ψυγείου. Επίσης, η Metro σχεδιάζει το διπλασιασμό του κέντρου στηΜάνδρα και την προσθήκη περίπου 20.000 τ.μ. στο Κέντρο των Οινοφύτων. Συνολικά, μέχρι το τέλος του 2021, αναμένεται να έχουν προστεθεί 45.000 τ.μ. στους αποθηκευτικούς χώρους του ομίλου. Ακόμη, η εταιρεία επενδύει σημαντικά σταφρέσκα τμήματα των καταστημάτων, ενώ έχει, μάλιστα, εμπλουτίσει την γκάμα της με περισσότερους από 2.000 νέους κωδικούς, που ακολουθούν τις νέες τάσεις της σύγχρονης διατροφής και της ανάγκης για ευεξία. Επίσης, ηΜetro έχει αναπτύξει ένα νέο concept, το οποίο εφαρμόστηκε πιλοτικά σε κατάστημα 1.000 τ.μ. στη Γαστούνη, ενώ επενδύει στη χρήση νέων τεχνολογιών στα καταστήματα. Ακόμη συνεργάζεται με την Trizma Neuro στο κομμάτι της νευροεπιστήμης. ενώεξετάζει την προοπτική να ξεκινήσει τη δραστηριότητα franchising. Το 2020αναμένεται να δημιουργηθεί το πρώτο πιλοτικό κατάστημα, ενώ το 2021 υπολογίζεται πως θα ξεκινήσει η συγκεκριμένη δραστηριότητα. Όσον αφορά τη δραστηριότητα της χονδρικής, όπου η Metro αποτελεί τον αδιαφιλονίκητο ηγέτη στην ελληνική αγορά με 50 καταστήματα, το 2019 έκλεισε με άνοδο για την εταιρεία μετά από τρία χρόνια κάμψης και ενώ η αγορά συνεχίζει να βιώνει πιέσεις. Aκόμη, θα πρέπει να αναφερθεί πως το πλάνο του ομίλου για τη συνέχεια προβλέπει και τη δημιουργία e-shop για τον κλάδο χονδρικής, το οποίο θα είναι on air το 2021. Τέλος, σε μία κίνηση-σταθμό για την ιστορία της, προχώρησε στις 28 Ιανουαρίου 2020η Metro AEBE, εγκαινιάζοντας το πρώτο κατάστημά της εκτός Ελλάδας. Πρόκειται για το «Best Value για επαγγελματίες», το πρώτο one-stop-shop της Κύπρου. 35 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=