Business News Magazine #14

news InBrief Νέα δεδομένα για τις υδατοκαλλιέργειες Ένας νέος φορέας αναμένεται να δημιουργηθεί άμεσα στο χώρο των ιχθυοκαλλιεργειών. Όπως ανέφερε σε πρόσφατη συνάντηση με δημοσιογράφους ο Απόστολος Τουραλιάς, πρόεδρος της ΕΛΟΠΥ και εμπορικός διευθυντής της Andromeda, ήδη πραγματοποιούνται προχωρημένες διαβουλεύσεις, που θα οδηγήσουν στη διάλυση τόσο του ΣΕΘ (Σύνδεσμος Ελληνικών Θαλασσοκαλλιεργειών) όσο και της ΠΑΝΕΜΜΙ (Πανελλήνια ΈνωσηΜικρομεσαίων Ιχθυοκαλλιεργητών), προκειμένου να προκύψει ένας νέος κοινός και ενιαίος φορέας που θα ασχολείται με τα θεσμικά ζητήματα του κλάδου. Ο νέος αυτός φορέας θα βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την ΕΛΟΠΥ (ΕλληνικήΟργάνωση Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας), που αποτελείται σήμερα από 23 μέλη, αντιπροσωπεύει 80%-85% της ελληνικής υδατοκαλλιέργειας και έχει σαν αποστολή την εδραίωση της ελληνικής ταυτότητας και την ανάδειξη των αξιοσημείωτων χαρακτηριστικών και του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος των φρέσκων ελληνικών ψαριών. Σύμφωνα με τον κ. Τουραλιά, ο νέος αυτός φορέας αναμένεται να προκύψει αρκετά σύντομα και όπως υπογράμμισε, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020. Όσον αφορά την ελληνική παραγωγή στο χώρο των ιχθυοκαλλιεργειών, ο κ. Τουραλιάς ανέφερε πως το 2019 κυμάνθηκε σε επίπεδα ανάλογα του 2018 και ανήλθε στους 120 χιλιάδες τόνους. Υπογράμμισε, όμως, πως μέσα στα επόμενα 5 χρόνια θα μπορέσει να ξεπεράσει τους 150 χιλιάδες τόνους. Όπως σημείωσε, η συγκυρία είναι εξαιρετικά θετική, καθώς ο κλάδος βρίσκεται σε φάση εξυγίανσης, σημαντικά funds έχουν επενδύσει δημιουργώντας εύρωστα σχήματα που δεν πιέζονται λόγω έλλειψης cash flow, ενώκαι το τραπεζικό σύστημα δείχνει πως μπορεί πλέον να χρηματοδοτήσει τις αξιόλογες προσπάθειες. Βέβαια, υπογράμμισε πως η θετική αυτή συγκυρία καθιστά επιτακτική την ανάγκη για εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό όσον αφορά την πορεία του κλάδου στο μέλλον και τη διασφάλιση της ανταγωνιστικής παρουσίας του στη διεθνή αγορά. Ειδική, μάλιστα, αναφορά έκανε στο ζήτημα του χωροταξικού σχεδιασμού, που όπως σημείωσε, πρέπει να ολοκληρωθεί όσο το δυνατόν πιο σύντομα, καθώς ενέχει και μια αναπτυξιακή διάσταση. 9 μνηστήρες για τη ΔΕΠΑ Υποδομών Συνολικά εννέα επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το διαγωνισμό πώλησης του 100% των μετοχών της ΔΕΠΑ Υποδομών. Σύμφωνα με την ενημέρωση του ΤΑΙΠΕΔ, ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι: uAntin Infrastructure Partners SAS. Είναι ιδιωτικό επενδυτικό κεφάλαιο επικεντρωμένο στις επενδύσεις υποδομών, με συνολική αξία κεφαλαίων περί τα 6,6 δισ. ευρώ. uChina Resources GAS (Hong Kong) Investment Limited. Είναι ο κορυφαίος όμιλος επιχειρήσεων φυσικού αερίου στην Κίνα. Ασχολείται κυρίως με τη διανομή φυσικού αερίου σε πόλεις, συμπεριλαμβανομένων της διανομής αερίου μέσω δικτύου και της λειτουργίας σταθμών ανεφοδιασμού φυσικού αερίου. uEP Investment Advisors. Είναι ένας διακεκριμένος ενεργειακός όμιλος στην Κεντρική Ευρώπη, ο οποίος κατέχει και εκμεταλλεύεται περιουσιακά στοιχεία στην Τσεχία, τη Σλοβακία, τη Γερμανία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τηνΟυγγαρία και την Πολωνία. uFirstStateInvestments(European Diversified Infrastructure Fund II). Είναι διεθνής διαχειριστής περιουσιακών στοιχείων με έδρα την Αυστραλία και έχει υπό διαχείριση κεφάλαια ύψους 160,6 δισ. δολαρίων uIsquared Capital Advisors (UK) LLP. Είναι διεθνής εταιρεία ανεξάρτητης διαχείρισης επενδύσεων και τα δύο παγκόσμια κεφάλαια επενδύσεων υποδομών της έχουν μέγεθος 3 δισ. και 7 δισ. δολαρίων αντίστοιχα. uItalgas SpA. Είναι ο μεγαλύτερος διανομέας φυσικού αερίου στην Ιταλία, με μερίδιο αγοράς 34% και ο τρίτος μεγαλύτερος διαχειριστής δικτύων στην Ευρώπη. uKKR (KKR Global Infrastructure Investors III LP). Είναι διεθνής εταιρεία επενδύσεων με 206 δισ. δολάρια περιουσιακών στοιχείων υπό διαχείριση, από τα οποία 11,9 δισ. δολάρια είναι επενδυμένα σε υποδομές. uMaqouarie (Meif 6 DI Holdings). Είναι ένας από τους 50 κορυφαίους διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων παγκοσμίως, που διαχειρίζεται περιουσιακά στοιχεία ύψους 129 δισ. δολαρίων. uΚοινοπραξία Sino-Cee Fund & ShanghaI Dazhong Public Utilities (GROUP) Co., Ltd. Εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων που εστιάζει στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, την ευρύτερη ευρωπαϊκή ήπειρο και άλλες γεωγραφικές περιοχές που σχετίζονται με την πρωτοβουλία «One Belt, One Road», της οποίας στόχος είναι να αποτελέσει το μέσο σύνδεσης Κίνας και του υπόλοιπου κόσμου. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΔΕΠΑ Υποδομών αποτελεί βραχίονα της ΔΕΠΑ, με το χαρτοφυλάκιό της να περιλαμβάνει μέρος των υποδομών της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου. Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 65% και τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ) το εναπομείναν 35% του μετοχικού κεφαλαίου της προς πώληση εταιρείας. Η επόμενη φάση του διαγωνισμού αφορά την υποβολή δεσμευτικών προσφορών. Εξαγορά στηΒουλγαρία για την ΠαυλίδηςΑ.Ε. Μάρμαρα Γρανίτες Η Παυλίδης Α.Ε. Μάρμαρα Γρανίτες προχώρησε σε εξαγορά 100% των μετοχών της εταιρείας DionyssoMarble Bulgaria, η οποία έχει στην κατοχή της τα δύο μεγαλύτερα λατομεία εξόρυξης του ασβεστολιθικού υλικού Vratza (limestone), το οποίο είναι γνωστό από αρχαιοτάτων χρόνων και έχει επιλεγεί σε πολλά μνημειώδη έργα. Ηδυναμικότητα των νέων λατομείων ανέρχεται σε 60.000 ton. ετησίως. Κατά τη διάρκεια των ετών, το Vratza (limestone) έγινε παγκοσμίως γνωστό, λόγω των άριστων διακοσμητικών και τεχνικών προδιαγραφών του, ενώ είναι διαδεδομένο σε πολλές χώρες της Ευρώπης, Ασίας και Αμερικής. Είναι ευρέως γνωστό ως υλικό υψηλής ποιότητας τόσο για εξωτερικές όψεις, όσο και για διακοσμήσεις εσωτερικών επιφανειών. Κάποια από τα αντιπροσωπευτικότερα έργα, στα οποία χρησιμοποιήθηκε το Vratza είναι το Leopold Museum-Vienna, Frankfurt Main Opera Tower, London BAPS Shri Swaminarayan Mandir, LouisVuitton-Berlin, Kempinski Gold Coast Hotel-CityAccra κ.ά. Μετά την εξαγορά αυτή, υλοποιείται ο στρατηγικός στόχος της εταιρείας για την κατοχή των μεγαλύτερων λατομικών εκμεταλλεύσεων σε όλες τις γειτονικές χώρες. Έτσι ο όμιλος διαχειρίζεται πλέον τα κορυφαία λατομεία στη Βόρεια Μακεδονία (Sivec), στην Αλβανία (Perla) και στη Βουλγαρία (Vratza). Η επένδυση αυτή συνάδει με τον έντονα εξωστρεφή στρατηγικό χαρακτήρα της εταιρείας και εκτιμάται ότι η προσθήκη του νέου υλικού θα συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη του ομίλου και κατ’ επέκταση στην αύξηση του κύκλου εργασιών, ο οποίος κατά το 2019, παρά τη γενική πτώση του κλάδου κατά 20%, παρέμεινε σταθερός και διαμορφώθηκε στα 120 εκατ. ευρώ, ενώ τα EBITDA θα κυμανθούν στα 67 εκατ. ευρώ. Σε ανοδική τροχιά η Avis και το 2019 Η Avis, επιβεβαίωσε για ακόμη μια χρονιά την επιτυχημένη πορεία ανάπτυξης που ακολουθεί με συνέπεια τα τελευταία χρόνια, ενισχύοντας περαιτέρω την ηγετική της θέση στον κλάδο. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών της Avis για το 2019 έκλεισε στα 190 εκατ. ευρώ, με κέρδη προφόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) στα 95 εκατομμύρια ευρώ και κέρδη προ φόρων (PBT) στα 31 εκατ. ευρώ, ενώη αξία ενεργητικού της εταιρείας σήμερα, ξεπερνάει τα 500 εκατ. ευρώ. Το 2019, η Avis προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ, δίνοντας έμφαση στην ανανέωση και μεγέθυνση του στόλου της, ο οποίος ξεπέρασε τα 38.000 οχήματα. Με την αγορά 11.000 νέων οχημάτων, η εταιρεία υλοποίησε το 10% των ταξινομήσεων της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, αυξάνοντας κατά 30% τους πελάτες της στις υπηρεσίες μακροχρόνιων μισθώσεων (leasing). Εντυπωσιακές ήταν οι επιδόσεις της Avis και στις υπηρεσίες βραχυχρόνιων μισθώσεων (rent a car), συγκεντρώνοντας πάνω από 2 εκατ. ημέρες ενοικίασης μέσα στο 2019, ενισχύοντας ουσιαστικά το τουριστικό προϊόν της χώρας. Στο πλαίσιο της παροχής προσωποποιημένων υπηρεσιών, που εκσυγχρονίζουν τα δεδομένα στον κλάδο της μετακίνησης, ηAvis, σε συνεργασία με τοΔήμοΑθηναίων, θα παρουσιάσει την πρώτηCar Sharing εφαρμογή στην Ελλάδα μέσα στις επόμενες ημέρες, καθώς βρίσκεται ήδη στη διαδικασία πιλοτικής λειτουργίας του. Μέσα από αυτή την εφαρμογή, βασικός στόχος είναι η παροχή εύκολων λύσεων μετακίνησης για όλους μέσα στην πόλη, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα αποσυμφόρηση του αστικού κέντρου, καθώς και βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της Αθήνας. ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=