ΣΕΕ DIGITAL MARKETING COMMUNICATIONS

11 • Όταν πρόκειται για περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες (User Generated Content - UCG) ή /και viral marketing και έχει διανεμηθεί ή εγκριθεί από τον διαφημιζόμενο • Όταν πρόκειται για διαφημιστικές επικοινωνίες που έχουν εμφανιστεί προηγουμένως, στην ίδια ή σε παρόμοια μορφή, σε άλλες πλατφόρμες μέσων μαζικής ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών/ψηφιακών. Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media) Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι απαραίτητη η σαφής διάκριση μεταξύ των διαφημιστικών επικοινωνιών και του συντακτικού περιεχομένου (editorial content). Οι διαφημιστικές επικοινωνίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να έχουν διάφορες μορφές: ψηφιακό μέσο ιδιοκτησίας του διαφημιζόμενου (π.χ. σελίδα / own channel του προϊόντος ή της υπηρεσίας σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης), απεικόνιση ή banner που εμφανίζεται δίπλα στο περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες, άλλες χορηγούμενες διαφημιστικές επικοινωνίες ομοίως τοποθετημένες, ή περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες και με το οποίο ο διαφημιζόμενος επιλέγει να συνδέσει τη μάρκα, το προϊόν ή την υπηρεσία του. Θα πρέπει να καθίσταται άμεσα σαφές στον καταναλωτή ότι ένα μήνυμα αποτελεί διαφημιστική επικοινωνία και, σε καμία περίπτωση, δεν πρέπει μια διαφήμιση να ισχυρίζεται ψευδώς ή να προκαλεί την εντύπωση ότι ο διαφημιζόμενος είναι ένας καταναλωτής, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο σύγχυση. Οι διαφημιζόμενοι που χρησιμοποιούν νέα, πρωτοεμφανιζόμενα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι εν λόγω κανόνες θα εξακολουθούν να ισχύουν και θα πρέπει να εφαρμόζονται και σε αυτά. Η ευχερής αναγνώριση μιας διαφημιστικής επικοινωνίας ως τέτοιας μπορεί να προκύψει με τη βοή- θεια διαφόρων στοιχείων, π.χ. από το σχεδιασμό, από το περιεχόμενο, από τη θέση / τοποθέτηση εντός της ιστοσελίδας ή μέσω ενός στοιχείου ταυτοποίησης (identifier). Ο κατάλληλος τρόπος αναγνώρισης μιας διαφημιστικής επικοινωνίας εξαρτάται από το πλαίσιο στο οποίο κάθε φορά αναπτύσσεται. Ο ΟΔΗΓΟΣ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=