ΣΕΕ DIGITAL MARKETING COMMUNICATIONS

12 Σ Ε Ε D IGITAL M ARKETING C OMMUNICATIONS Περιεχόμενο που δημιουργείται από το χρήστη (User Generated Content) Παρότι το περιεχόμενο που δημιουργείται από το χρήστη μπορεί υπό προϋποθέσεις να αποτελέσει μια μορφή διαφημιστικής επικοινωνίας, η αξιολόγησή του δεν είναι εύκολη λόγω της ενδεχόμενης αμφιβολίας για την πραγματική προέλευση του περιεχομένου αυτού. Το UGC κανονικά είναι εκτός του πλαισίου των κανόνων δεοντολογίας και μπορεί να αντιμετωπισθεί στο πλαίσιο της «ελευθερίας του λόγου». Είναι απαραίτητο να γίνει διαχωρισμός μεταξύ του UGC στην αρχική του μορφή (όπως δηλαδή αρχικά εμφανίστηκε) και του UGC, το οποίο στη συνέχεια υιοθετήθηκε από τον διαφημιζόμενο, ή με το οποίο ο διαφημιζόμενος συνδέει με οποιονδήποτε τρόπο τη μάρκα ή το προϊόν του. Στη δεύτερη περίπτωση, το UGC εμπίπτει στον έλεγχο του ΣΕΕ, ενώ στην πρώτη είναι εκτός αρμοδιότητάς του. Το κρίσιμο ερώτημα, προκειμένου να αποσαφηνιστεί εάν το UGC αποτελεί ψηφιακή διαφημιστική επι- κοινωνία (Digital Marketing Communications - DMC) και επομένως ελέγχεται από το ΣΕΕ, είναι το εξής: • Έχει ο διαφημιζόμενος παραγγείλει, υιοθετήσει, εγκρίνει, επιδοκιμάσει, αναγνωρίσει, αποδεχθεί, διαδώσει ή ενεργά προωθήσει το UGC; Εάν ναι, το υλικό αποτελεί διαφημιστική επικοινωνία, υπό τη συμφωνημένη έννοια και υπάγεται στην αρμοδιότητα ελέγχου του ΣΕΕ. Εφόσον οι Επιτροπές του ΣΕΕ αποφασίσουν ότι το UGC προσκρούει στον ΕΚΔ-Ε, ο διαφημιζόμενος πρέπει να προβεί σε όλες τις δυνατές ενέργειες για την τροποποίηση ή κατάργηση της ενεργούς διασύνδεσής / ανάμειξής του με το UGC. Εάν όχι, το υλικό δεν θεωρείται ψηφιακή διαφημιστική επικοινωνία και επομένως είναι εκτός αρμο- διότητας του ΣΕΕ. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, UGC αποτελεί συνήθως το υλικό που δημιουργείται από τους χρήστες του διαδικτύου και συνίσταται σε ανάρτηση σχολίων, φωτογραφιών ή βίντεο, σε κριτικές, συμμετοχή σε blogs (blogging), podcasting.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=