ΣΕΕ DIGITAL MARKETING COMMUNICATIONS

13 UGC το οποίο ο διαφημιζόμενος έχει παραγγείλει, υιοθετήσει, εγκρίνει, επιδοκιμάσει, αναγνωρίσει, αποδεχθεί, διαδώσει ή προωθήσει, αποτελεί διαφημιστική επικοινωνία για την οποία ο διαφημιζόμε- νος ευθύνεται. Παραδείγματα υιοθέτησης / έγκρισης / αποδοχής ενός περιεχομένου περιλαμβάνουν: «liking», «retweeting», «sharing», ή χρήση του εν λόγω περιεχομένου σε άλλα μέσα. Εάν ένας διαφημιζόμενος ή ιδιοκτήτης μάρκας συνάψει συμφωνία με χρήστες με χρηματικό ή άλλο αντάλλαγμα για την παραγωγή περιεχομένου, το οποίο μπορεί να ελέγξει, αυτό θα πρέπει σαφώς να διακρίνεται ως διαφημιστική επικοινωνία. Προστασία προσωπικών δεδομένων και ιδιωτικής ζωής Αναφορικά με την προστασία των δεδομένων και της ιδιωτικότητας, ο ΕΚΔ-Ε αποτελεί και σε αυτήν την περίπτωση το σημείο εκκίνησης: «Η συλλογή προσωπικών στοιχείων ενός ατόμου πρέπει να γίνεται με σεβασμό στην προσωπική του ζωή και ακολουθώντας τις κείμενες διατάξεις περί προστασίας προσωπικών δεδομένων» (άρθρο 19 του ΕΚΔ-Ε). Όπως και για όλα τα άλλα ζητήματα που καλύπτονται από τον ΕΚΔ-Ε, τα παραπάνω ισχύουν και για τις ψηφιακές διαφημιστικές επικοινωνίες. Κυρώσεις Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τις αποφάσεις των Επιτροπών του, το ΣΕΕ μπορεί να επιβάλλει διάφορες κυρώσεις. Αυτές περιλαμβάνουν αίτημα προς τα μέσα ενημέρωσης για τη διακοπή προ- βολής μιας διαφημιστικής επικοινωνίας, δημοσιοποίηση της απόφασης και δημιουργία δυσμενούς δημοσιότητας (naming & shaming) και αποκλεισμό του μη συμμορφούμενου διαφημιζόμενου από τη δυνατότητα υποβολής αίτησης για τον έλεγχο επικοινωνίας ανταγωνιστή. Όσον αφορά την ψηφιακή διαφημιστική επικοινωνία, οι διαφημιζόμενοι έχουν υπέρτατη ευθύνη και αναμένεται να σέβονται τις αποφάσεις του ΣΕΕ, ακόμη και αν δεν συμφωνούν με αυτές. Επίσης, το ΣΕΕ δύναται να ενθαρρύνει τη χρήση ρητρών συμμόρφωσης στις συμβάσεις με τα μέσα, οι οποίες θα επιτρέπουν στα μέσα ενημέρωσης να αρνηθούν τη δημοσίευση μιας διαφημιστικής επικοινωνίας που έχει κριθεί ως παραβιάζουσα τον ΕΚΔ-Ε. Όπως ισχύει και με τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, στη σπάνια περίπτωση όπου όλα τα άλλα αποτύχουν, το ΣΕΕ μπορεί να παραπέμψει την υπόθεση στις κρατικές αρχές, που έχουν τη δυνατό- τητα να επιληφθούν με βάση την προστασία των καταναλωτών από αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και από παραπλάνηση. Αυτή η έσχατη κύρωση είναι συνήθως αναγκαία μόνο στην περίπτωση των “rogue traders” («ανέντιμων εμπορευόμενων») που δεν έχουν καμία πρόθεση να συμμορφωθούν οικειοθελώς με οποιαδήποτε μορφή ρύθμισης / κανονισμού. Παρά το γεγονός ότι οι αποφάσεις που λαμβάνονται από το ΣΕΕ δεν έχουν νομική ισχύ, σε περίπτωση μεταγενέστερης δικαστικής εξέτασης η άποψη του φορέα αυτοδέσμευσης είναι πιθανό να ληφθεί υπόψη από το δικαστήριο. Προέλεγχος Το ΣΕΕ ενθαρρύνει την αγορά να κάνει χρήση της δυνατότητας του προελέγχου για τις ψηφιακές διαφημιστικές επικοινωνίες. Αυτό δεν ωφελεί μόνο τους άμεσα ενδιαφερόμενους διαφημιζόμενους, διαφημιστές και μέσα ενημέρωσης, αλλά και τον ευρύτερο κλάδο της διαφήμισης, αφού θα βοηθήσει να αποφευχθούν καταγγελίες και να προβληθεί η εικόνα της κοινωνικής υπευθυνότητας της αγοράς. Επίσης, θα φέρει σε επαφή τους επαγγελματίες του ψηφιακού marketing με τη διαδικασία της αυτο- δέσμευσης και θα τους εξοικειώσει με τους ισχύοντες κανόνες δεοντολογίας. Ο ΟΔΗΓΟΣ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=