Branding & Design 2022

6 Σε μία ακόμη πανδημική χρονιά, το design κάνει την επανάστασή του, με αντιφατικές μεταξύ τους τάσεις, που αντικατοπτρίζουν τα συγκρουόμενα συναισθήματα των σχεδιαστών σε αυτά τα περίεργα χρόνια. Το 2022 είναι ήδη εδώ και η πανδημία για μία ακόμη χρονιά ταλανίζει τον πλανήτη. Οι πρωτόγνωρες συνθήκες ζωής που τόσο βίαια μας επιβλήθηκαν, απεικονίζονται και στο design αλλά και στη γραφιστική τέχνη, όπου η ανάγκη για στιγμές χαράς συγκρούεται με τα επαναστατικά συναισθήματα που προκάλεσαν ο εγκλεισμός και η καραντίνα. Οι 12 τάσεις που θα κυριαρχήσουν στο design, σύμφωνα με την πλατφόρμα 99designs, μπορεί να μοιάζουν εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους, όμως έχουν έναν κοινό παρονομαστή: την Τέχνη, που πάντα θα αποτελεί καταφύγιο σε δύσκολους καιρούς. 1. Τα ’90s επιστρέφουν Μετά από ένα πρόσφατο «χρονοταξίδι» στη δεκαετία του ’80, η νέα τάση θέλει για το 2022 επιστροφή στα ’90s. Με έντονα χρώματα, «πρωτόγονα» γραφιστικά πλαίσια και old school διάθεση, τα ’90s επιστρέφουν δυναμικά, ακόμη και αν το ημερολόγιο δείχνει πλέον 2022. 2. Εκφραστικές αλλά και πειραματικές γραμματοσειρές Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και του διαδικτύου, δύσκολα οι λέξεις μπορούν να συνδέσουν πολιτισμούς και διαφορετικές κουλτούρες. Για το λόγο αυτό, το design προχωρά σε μια σειρά πειραματισμών με τολμηρούς συνδυασμούς σχημάτων και γραμματοσειρών. Τα αταίριαστα μεταξύ τους στυλ γραμμάτων και τα εντυπωσιακά σχήματα μπορεί να ανήκουν στο design του παρελθόντος, όμως φαίνεται πως επιστρέφουν και επιβραβεύουν τους τολμηρούς, που κατορθώνουν έτσι να ξεπεράσουν τα εμπόδια κάθε γλώσσας και κουλτούρας. 3. Ιαπωνική τέχνη από το παρελθόν Μια τάση που πρόκειται να επικρατήσει το 2022 στο design, έχει ιστορία 300 ετών. Ο λόγος για το Ukiyo-e, της ιαπωνικής περιόδου Edo, που επηρέασε τους καλλιτέχνες της στυλιζαρισμένης επιπεδότητας. Πρόκειται για ένα τυπωμένο έργο τέχνης (ή και ζωγραφισμένο), όπου χρησιμοποιούνταν χειροποίητα σκαλισμένα ξύλινα μπλοκ. Με τολμηρά περιγράμματα, επίπεδα χρώματα και περιορισμένες τεχνικές προοπτικής και βάθους, οι σχεδιαστές του 2022 ανατρέχουν στο παρελθόν για να μιλήσουν για το μέλλον. 4. Η επιστροφή των doodles Σχέδια προσιτά που γεφυρώνουν το χάσμα μεταξύ ψηφιακών εργαλείων και ανθρώπινης επαφής, τα doodles είναι κάτι παραπάνω από σχήματα χωρίς νόημα που μπορεί να σχεδιάζει αφηρημένα κάποιος σχεδιαστής στο χαρτί. Στο 2022, τα doodles κάνουν δυναμική επιστροφή, καθώς αποτελούν χρήσιμα εργαλεία που με τη χρήση σκίτσων ευνοούν την ελεύθερης μορφής σχεδίαση και περνούν μηνύματα με μια τέχνη προσιτή σε όλους. 5. Η απελευθέρωση της δημιουργικότητας με το Anti-design Αντισυμβατικό και ενάντιο στους κανόνες σχεδίασης που εγκλωβίζουν τη δημιουργικότητα. Αυτό είναι το Anti-design και έρχεται να απελευθερώσει τους σχεδιαστές, που εδώ και χρόνια νιώθουν δέσμιοι των αυστηρών κανόνων σχεδίασης. Το Anti-design βάζει τέλος στην ομοιογένεια και προκαλεί με την ασυμμετρία, τα προκλητικά χρώματα, τα έντονα στοιχεία και τις διαφορετικές γραμματοσειρές. Οι επικριτές του αναφέρουν πως το στυλ είναι άσχημο απλά και μόνο για να προκαλέσει, ενώ οι υποστηρικτές του πιστεύουν πως χάρη στο Anti-design, οι σχεδιαστές απελευθερώνονται από τα πρότυπα ομορφιάς που εδώ και χρόνια έχουν επιβληθεί και εγκλωβίζουν τη δημιουργικότητα. Design 12 τάσεις για το 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=