Business News Magazine #4

Μια από τις εταιρείες που οδηγούν τις εξελίξεις στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την τεχνητή νοημοσύνη διεθνώς, είναι δυναμικά παρούσα στην Ελλάδα επί οκτώ δεκαετίες, συμβάλλοντας στη ριζική αναδιάρθρωση του επιχειρείν. Συνέντευξη στην Λίνα Τσαγκαράκη και τον Μάριο Παρλιάρο Σταθερή η δέσμευση της IBMστην Ελλάδα Ηπελατειακή μας βάση είναι πολύ ισχυρή, με το σύνολο σχεδόν των μεγάλων και μεσαίων επιχειρήσεων της χώρας να είναι πελάτες μας σε σημαντικό ή μικρότερο βαθμό. Έχουμε συνδέσει το όνομά μας με αυτό που ονομάζουμε τεχνολογία της Πληροφορικής στην Ελλάδα Η ΙΒΜ είναι μία από τις πιο σημαντικές και καινοτόμες εταιρείες στον τομέα της πληροφορικής και της παροχής υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας, που εστιάζουν σε στρατηγικούς άξονες όπως το Cloud και οι Γνωσιακές Λύσεις (Cognitive Solutions). Μια εταιρεία, ωστόσο, που υλοποιεί έργα σε κορυφαίους οργανισμούς στην Ελλάδα, αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες, δηλώνει πως ημεγαλύτερη δυσκολία της είναι να εντοπίσει πλέον στη χώρα τα ταλέντα με τις υψηλές δεξιότητες που απαιτούνται για το ανθρώπινο δυναμικό της. Για όλα αυτά, αλλά και για την παρουσία της εδώ, από το 1937 μέχρι σήμερα, μιλά στο Business News o Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της IBM για την Ελλάδα και την Κύπρο, Σπύρος Πουλίδας, εκτιμώντας παράλληλα πως η αγορά της τεχνολογίας θα μεγεθυνθεί τα επόμενα χρόνια. Με τη συμπλήρωση 80 χρόνων παρουσίας της IBM στην Ελλάδα, πώς θα αποτιμούσατε την πορεία της εταιρείας στη χώρα; Είναι γεγονός ότι 80 χρόνια παρουσίας μιας τεχνολογικής εταιρείας σε μια χώρα είναι ένα τεράστιο χρονικό διάστημα.Μικρότερο βέβαια από τη συνολική ιστορία της IBMπαγκοσμίως, που φτάνει τα 107 χρόνια.Μέσα σε αυτά τα 80 χρόνια, από το 1937, η IBM είδε τη χώρα σε όλες τις καταστάσεις. Δύσκολες, πολύ δύσκολες, περιόδους ανάκαμψης, ισχυρής μεγέθυνσης, ακόμα και εμπόλεμης κατάστασης, μέχρι τη σημερινή εποχή, με τη μεγάλη άνοδο των αρχών του αιώνα, την κρίση από το 2010 και μετά... Αποτελεί, λοιπόν, ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, στο οποίο η εταιρεία έχει συνδεθεί με όλες τις δομές της ελληνικής οικονομίας. Η πελατειακή μας βάση είναι πολύ ισχυρή, με το σύνολο σχεδόν των μεγάλων και μεσαίων επιχειρήσεων της χώρας να είναι πελάτες μας σε σημαντικό ή μικρότερο βαθμό. Ηχώρα έχει αντλήσει μεγάλα πλεονεκτήματα από την παρουσία μιας εταιρείας όπως η IBMκαι η ΙΒΜ από τη δική της πλευρά έχει δείξει τη δέσμευσή της στην Ελλάδα, συνεισφέροντας τις τεχνολογικές της δυνατότητες και εμπειρίες σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και διατηρώντας έναν πολύ ισχυρό πυρήνα παραγωγής και αξιοποίησης επιστημόνων τεχνολογικής κατεύθυνσης. Έχουμε συνδέσει το όνομά μας με αυτό που ονομάζουμε τεχνολογία της Πληροφορικής στην Ελλάδα. Μέχρι κάποια στιγμή όμως, η IBM ήταν μια εταιρεία που απευθυνόταν και στο καταναλωτικό κοινό... Η ΙΒΜήταν πάντα μια εταιρεία, η οποία έβλεπε σε όλες τις φάσεις της ιστορίας της τις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις και, ίσως, και τις μικρότερες. Για μια μεγάλη περίοδο απευθύνθηκε στο καταναλωτικό κοινό και κυρίως στους επιχειρηματικούς χρήστες, με τον προσωπικό υπολογιστή, το PC. Εισάγαμε τον προσωπικό υπολογιστή στην παγκόσμια αγορά και αποτέλεσε το εργαλείο πρόσβασης στην τεχνολογία για πολύ μεγάλο αριθμό χρηστών, τόσο σε επιχειρηματικό όσο και σε καταναλωτικό επίπεδο. Στο διάστημα κατά το οποίο το PC ήταν στην ατζέντα της IBM -από το 1980μέχρι το 2005, που η εταιρεία αποφάσισε να αποεπενδύσει από αυτή την περιοχή- ήταν ένα προϊόν που μας έφερε σε επαφή με την αγορά των καταναλωτών. Ή, για να το εκφράσω καλύτερα, οι καταναλωτές έβλεπαν μπροστά τους τον λογότυπο της IBM, είτε πήγαιναν σε ένα γραφείο είτε σε ένα κατάστημα είτε σε μια τράπεζα. Αλλά τα μεγάλα μας συστήματα και το λογισμικό μας σχετίζονταν πάντα με τις επιχειρήσεις. Πόσο σας επηρέασε η οικονομική κρίση, τόσο στο διεθνές όσο και στο ελληνικό περιβάλλον; Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα συνέπεσε με την περίοδο που η IBMξεκινούσε το τελευταίο της μεγάλο ταξίδι μετασχηματισμού σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο. Άρα σε τοπικό επίπεδο, είχαμε να διαχειριστούμε δύο φαινόμενα. Το ένα ήταν η κατάσταση στην ελληνική οικονομία και το δεύτερο ο μετασχηματισμός της εταιρείας, που εξελίσσεται μέχρι σήμερα και οδεύει προς ολοκλήρωση, ώστε να γίνει μια εταιρεία cloud platforms και γνωσιακών λύσεων, δηλαδή λύσεων που άπτονται του τομέα της τεχνητής νοημοσύνης. Ο μετασχηματισμός από μόνος του έχει ιδιαίτερες δυσκολίες, ειδικά όταν πρόκειται για μια εταιρεία με το μέγεθος της IBM, με παρουσία σε 177 χώρες διεθνώς, 400.000 υπαλλήλους, με συνολικό business που αγγίζει τα 80 δισ. δολάρια. Είναι μια δύσκολη διαδικασία, στην οποία όμως η IBM είναι συνηθισμένη. Κι αν δείτε την ιστορία των 107 ετών, είναι γεμάτη με σημαντικούς μετασχηματισμούς, κα21 ΙΟΥΛΙΟΣ 2018

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=