Business News Magazine #5

thelist Είναι από τα παιχνίδια της μοίρας που σου έχει έτοιμη την επόμενη ημέρα χωρίς καν να το γνωρίζεις. Στα μέσα του καλοκαιριού ανατέθηκε στον Mike Manley να αντικαταστήσει τον πανούργο, ιδιόρρυθμο και συνάμα αμφιλεγόμενο Sergio Marchionne, τον Ιταλοκαναδό που έσωσε τη Fiat Chrysler από τη χρεοκοπία το 2004, αλλά που οι επιπλοκές μετά από μία εγχείρηση στον ώμο αποδείχθηκαν πολύ δυσκολότερος αντίπαλος. Ο ξαφνικός χαμός του βρήκε τον Manley να αποτελεί τηφυσική διάδοχη κατάσταση. Είχε επανειλημμένα φέρει εις πέρας πολλές αποστολές που του είχε αναθέσει ο Marchionne, ενώ την ίδια στιγμή ηγούνταν, από το 2009, της Jeep, της οποίας τις πωλήσεις κατάφερε και εκτίναξε μέσα σε έξι χρόνια, από τα 320.000 οχήματα στο 1,23 εκατομμύρια. Ο Manley σπούδασε μηχανικός και πέρασε από αντιπροσωπίες των Renault και Peugeot, πριν καταλήξει στην Lex Autosales. Εκείνη αγοράστηκε το 2000από την DaimlerChrysler και έτσι άρχισε να ξετυλίγεται το νήμα της καριέρας του, που το μέχρι πρότινος αποκορύφωμά της, όπως άλλωστε παραδέχεται, ήταν η διοίκηση της Jeep. Πλέον, ο εργασιομανής Βρετανός και ευφυής διαπραγματευτής (ακόμα και με τα πιο σκληρά συνδικάτα εργαζομένων…) πρέπει να πείσει την ιταλική κυρία πως είναι ανάγκη να περάσει στην επόμενη εποχή και παράλληλα να τα καταφέρει εξαιρετικά με τα νούμερα όπως ο δεινός στα λογιστικάMarchionne. Η δυσκολότερη αποστολή που έχει όμως είναι πως ό,τι κάνει για να γιγαντώσει ακόμα περισσότερο την 7η βιομηχανία του κόσμου, πρέπει να γίνεται πάντα μετά από συνεννόηση με την οικογένεια Ανιέλι, κάτι που από μόνο του αποτελεί τεράστια πρόκληση, ένα απαιτητικό παιχνίδι ισορροπιών. MikeManley FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES Ακολουθώντας τα βήματα του μέντορα Ξυπνάει νωρίς το πρωί και θεωρεί εκείνες τις στιγμές που μπορεί να δουλεύει με απόλυτη ησυχία, τις καλύτερες. Είναι οι ώρες που ως CEO της Renault-Nissan Alliance, γνωστός και ως “Le Cost Killer”, αφού κατάφερε να αναγεννήσει και τις δύο εταιρείες στα ‘90s και τα ‘00s, σχεδιάζει τη στρατηγική και τις επόμενες κινήσεις της εταιρείας. Καθώς πηγαινοέρχεται Παρίσι-Τόκιο, ενδιάμεσα παλεύει να ισορροπήσει ανάμεσα στην παγκοσμιοποίηση -βλέπε πωλήσεις- σε περισσότερες από 160 χώρες και στην ανάγκη να διατηρηθεί το ιαπωνικό DNA της εταιρείας (το 2016 προστέθηκε και η Mitsubishi Motors), αλλά και η κλασική γαλλική φινέτσα της Renault. Το «multicultural» το έχει έτσι κι αλλιώς στο αίμα του. Παππούς Λιβανέζος, που μετανάστευσε στη Βραζιλία, εκεί όπου γεννήθηκε ο πατέρας του (αλλά και ο ίδιος ο Ghosn) και παντρεύτηκε τη Νιγηριανή μητέρα του. Σπούδασε στη Γαλλία, στο διάσημο École Polytechnique, ενώ έχει ζήσει για πολλά χρόνια στην Αμερική. Ο Carlos Ghosn Bichara αισθάνεται Βραζιλιάνος στην καρδιά, αλλά είναι προφανές πως αποτελεί τον ορισμό του πολίτη του κόσμου. Το σκληρό πρόγραμμα που ακολουθεί ενώ πετάει στον κόσμο με το τζετ του, του έχει δώσει τον τίτλο τού πιο σκληρά εργαζόμενου του χώρου. Έχει ομολογήσει πως ζει σαν μοναχός για να αντεπεξέλθει στις πιέσεις αυτής της τόσο απαιτητικής βιομηχανίας. O«Machiavelli τουmanagement», όπως είναι επίσης γνωστός, επένδυσε νωρίς στο ηλεκτρικό μοντέλο -βλέπε κυρίαρχο σε πωλήσεις- Nissan Leaf, ενώ η εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει πως θα λανσάρει τα δικά της αυτοκινούμενα “robotaxi” στο Τόκιο. Και συνεχίζει ακάθεκτος… Carlos Ghosn RENAULT ALLIANCE Ένας πολίτης του κόσμου 12 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2018

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=