Business News Magazine #5

Οι CEO που οδηγούν τις εξελίξεις «Τώρα είμαι ο πρόεδρος, αλλά αισθάνομαι σαν Jedi»…Ο Akio Toyoda μπορεί να κινεί τα νήματα του ιαπωνικού γίγαντα, ωστόσο γνωρίζει καλά πως για να ακολουθήσει τους ραγδαίους ρυθμούς με τους οποίους αλλάζει ο συγκεκριμένος χώρος, πρέπει να σηκώσει τα μανίκια και να πολεμήσει εναντίον της Αυτοκρατορίας, δηλαδή…της ίδιας της οικογένειάς του. Ο εγγονός του ιδρυτή της Toyota θέλει να οδηγήσει σε μια νέα εποχή την «παραδοσιακή» εταιρεία, κάτι που ξεκίνησε να το προσπαθεί από τα μακρινά ‘90s όταν πρότεινε να πουλάνε μεταχειρισμένα μοντέλα από το Internet. «Δεν μπορείς να πουλήσεις αυτοκίνητα από μία φωτογραφία» του έλεγαν οι πρεσβύτεροι. Σήμερα το Gazoo.com είναι ένα από τα μεγαλύτερα site της Ιαπωνίας (το Gazoo racing είναι μία άλλη tuning ιστορία…). O 62χρονος γνώριζε πως είχε δίκιο. Όπως επίσης γνωρίζει καλά πως εάν η Toyota «δηλώσει» ευχαριστημένη από αυτά που έχει επιτύχει μέχρι σήμερα, η ανάπτυξή της θα τερματιστεί άμεσα. Γι’ αυτό και προσπαθεί να βουτήξει την εταιρεία μέσα στην τεχνολογία. ΑΙ, online υπηρεσίες, big data analytics, φυσικά αυτόνομη οδήγηση και το Toyota Research Institute, που και μόνο ο τίτλος του τα λέει όλα. Επίσης, έχει «σπάσει» την αυτοκρατορία σε υπο-εταιρείες, με την καθεμιά να λειτουργεί ως ξεχωριστή ομάδα. Γιατί όσο πιο γρήγορα παίρνονται οι αποφάσεις και όσο πιο συγκεκριμένες είναι, τόσο πιο αποτελεσματικές θα αποβούν. Όπως δηλώνει χαρακτηριστικά ο λάτρης της αδρεναλίνης, Toyoda, το να πιστεύεις πως το 2030 και το 2050 είναι μακριά στο μέλλον και να μην κάνεις τίποτα, αυτό είναι το μεγαλύτερο ρίσκο που μπορείς να πάρεις. Οτουρκικής καταγωγής διευθύνων σύμβουλος του γερμανικού κολοσσού Daimler, Ντίτερ Ζέτσε, παρουσίασε πριν από λίγες μέρες το πρώτο ηλεκτρικό της Mercedes-Benz, το EQC, φορώντας ένα απλό τζιν, ξαφνιάζοντας πολλούς με τη στυλιστική του επιλογή. Ο γνωστός και ως Dr. Z δεν είναι ο «ξύλινος» CEO. Την ίδια ώρα που χειρίζεται με την ίδια επιτυχία και τα τρία τμήματα της εταιρείας -επιβατικά οχήματα, φορτηγά και χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες- μπορεί να αφήνει το μουστάκι του να κλέβει τις εντυπώσεις. Ξεκίνησε από το μακρινό 1976 στα προγράμματα έρευνας της Daimler-Benz, για να φτάσει μετά από σκληρή και διορατική δουλειά, το 1998, να γίνει μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου. Ήταν ο βασικός πρωταγωνιστής στο διαχωρισμό Daimler και Chrysler το 2007, ενώ έχουν να λένε για τις ριζικές αλλαγές που έφερε στη Mercedes, ξυπνώντας για τα καλά τη δυναμική του γίγαντα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Πιστεύει πως το μέλλον των αυτοκινήτων είναι εξόχως συναρπαστικό και θα επιφέρει σαρωτικές αλλαγές στην καθημερινότητα του παγκόσμιου και ειδικότερα αστικού πληθυσμού. Απλώς, δεν ξέρει πότε και με ποιον τρόπο θα εμφανιστεί αυτή η αλλαγή. Όπως χαρακτηριστικά του αρέσει να λέει, είναι σαν το κέτσαπ. «Ξέρεις πως έρχεται αλλά όχι πότε ακριβώς και σε ποια ποσότητα. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως ο κόσμος εκεί έξω δεν είναι σαν το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης»… Αυτό που τον ανησυχεί περισσότερο αυτή την εποχή είναι πόσο απρόβλεπτος είναι ο Ντόναλντ Τραμπ. Τα 340.000 αυτοκίνητα που πουλάει το χρόνο η εταιρεία στην Αμερική δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο νούμερο… Dieter Zetsche DAIMLER Το πιο αναγνωρίσιμο μουστάκι της αυτοκινητοβιομηχανίας Akio Toyoda TOYOTA Ο Jedi αντεπιτίθεται 13 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2018

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=