Business News Magazine #5

coverstory Ιωάννης Καλλίγερος και διαθέσιμοι. Ηαυτοκίνηση έχει αλλάξει σημαντικά μέσα στα 132 χρόνια της ύπαρξής της, όμως η μετάλλαξή της, όπως θα τη βιώσουμε τα επόμενα χρόνια, θα είναι ραγδαία! Ήδη σήμερα, όλοι οι χειρισμοί μπορούν να γίνουν μέσα από ένα «έξυπνο» κινητό τηλέφωνο. Το αυτοκίνητο μπορεί να παρκάρει και να ξεπαρκάρει μόνο του, να κλειδώσει ή να ανεβάσει τα παράθυρα από απόσταση, μπορεί να σε ενημερώσει για τον καιρό στο Πεκίνο ή να σου προτείνει σε ποιο εστιατόριο να πας στην περιοχή που βρίσκεσαι. Με τις δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης που τεχνικά είναι ήδη έτοιμες να εφαρμοστούν αλλά πρέπει πρώτα να βρουν τη θέση τους σε ένα ευρύτερο νομικό πλαίσιο, το αυτοκίνητο θα εξελιχθεί σε ένα hi-tec σαλόνι, στο οποίο κατά τη διάρκεια της διαδρομής σου θα έχεις το χρόνο να συζητήσεις, να δουλέψεις ή να ξεκουραστείς. Όλες οι εταιρείες δίνουν τα τελευταία χρόνια ιδιαίτερη σημασία στο infotainment, και η Mercedes-Benz είναι πρωτοπόρος και σε αυτόν τον τομέα, προσφέροντας καινοτόμες λύσεις Ο Ιωάννης Καλλίγερος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz Ελλάς ΑΕΕ, γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Κύθηρα. Μετά το σχολείο, σπούδασε Μηχανολογία στο Πανεπιστήμιο Hertfordshire της Μεγάλης Βρετανίας και απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) από το Stirling Business School της Σκωτίας. Ξεκίνησε την επαγγελματική σταδιοδρομία του το 1988 στο Λονδίνο ως International Management Consultant στην εταιρεία Alexander Proudfoot International. Το 1992 αποφάσισε να επιστρέψει στην Ελλάδα, αποδεχόμενος τη θέση του Senior Manager Consultant στην KPMG Peat Marwick Kyriacou. Το 1993 ανέλαβε διαδοχικά τη θέση του Business Development Manager για την εταιρεία Seat και στη συνέχεια τη θέση του Commercial Manager για τη νεοσύστατη εταιρεία Aegean, του Ομίλου Εταιρειών Θ. Βασιλάκης. Η πορεία του στη MercedesBenz Ελλάς ΑΕΕ ξεκίνησε το 1998 από τη θέση του Διευθυντή Ανάπτυξης Δικτύου. Λίγα χρόνια αργότερα, ανέλαβε τα ηνία της Διεύθυνσης Πωλήσεων &Marketing Επαγγελματικών Οχημάτων και από το 2009 αυτά της Διεύθυνσης Επιβατηγών Οχημάτων. Τον Μάρτιο του 2012 ανέλαβε την ηγεσία της εταιρείας από τη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου, θέση που κατέχει μέχρι σήμερα. Ο Ιωάννης Καλλίγερος μιλά αγγλικά και γερμανικά και στον ελεύθερο του χρόνο παίζει τένις, γκολφ και κάνει θαλάσσιο σκι. Είναι παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών. Who is who ΗMercedes-Benz είναι η μοναδική εταιρεία που διαθέτει όλων των ειδών τα μοντέλα στο χαρτοφυλάκιό της, από το αυτοκίνητο πόλης smart έως τοφορτηγό βαρέων διανομών Actros και από μικρά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα έως λεωφορεία και πρωτοποριακές υπηρεσίες, από την ενοποιημένη πλατφόρμα ολοκληρωμένων υπηρεσιών Mercedes me που συνδέει τον χρήστη με το αυτοκίνητό του, έως το νέο σύστημα πολυμέσων MBUX - Mercedes-Benz User Experience -που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από λίγους μήνες στη νέα A-Class και διαθέτει σύστημα τεχνητής νοημοσύνης και έξυπνο φωνητικό χειρισμό, ο οποίος ενεργοποιείται με τηφράση «Hey Mercedes». Εν ολίγοις, μιλάς στο αυτοκίνητο και αυτό σου απαντά! Πρόσφατα η Mercedes-Benz παρουσίασε το πρώτο ηλεκτρικό SUV. Ποια είναι η εικόνα αυτήν τη στιγμή όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση διεθνώς, τι προσδοκίες υπάρχουν και ποιες εξελίξεις αναμένετε στην Ελλάδα; Είναι αλήθεια, ότι προ ολίγων ημερών η Mercedes-Benz παρουσίασε τον πρώτο εκπρόσωπο της νέας μάρκας EQ που προκύπτει από τα αρχικά των λέξεων Electric Intelligence. Πρόκειται για την EQC, ένα ηλεκτρικό SUV με σαφείς σχεδιαστικές επιρροές από τη MercedesBenz αλλά εντελώς νέο όσον αφορά στην τεχνολογία και τα χαρακτηριστικά του. Το μέλλον θα είναι ηλεκτρικό, αυτό είναι το μόνο που μπορώ να σας πω με βεβαιότητα. Μέχρι το 2022, η μάρκα θα παρουσιάσει 10 νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και περιμένει το 2025 το 25% των πωλήσεών της παγκοσμίως να αφορά σε αυτά. Είτε πρόκειται για μπαταρίες ιόντων λιθίου είτε για κυψέλες καυσίμου, όλα πλέον περιστρέφονται γύρω από την ηλεκτροκίνηση. Βέβαια, η μετάβαση στη νέα εποχή δεν πρόκειται να γίνει σε μία νύχτα. Υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν και σοβαρές αποφάσεις πρέπει να ληφθούν, ειδικά στη χώρα μας, που έχει μείνει πολύ πίσω τόσο όσον αφορά στις υποδομές όσο και στα κίνητρα που πρέπει να δοθούν για την αντικατάσταση των συμβατικών με ηλεκτρικά οχήματα. Ελπίζω σύντομα να γίνουν τα απαραίτητα, ώστε να θαυμάζουμε και στους ελληνικούς δρόμους τα όμορφα και ιδιαίτερα αποδοτικά αυτά αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας. Πολύς λόγος γίνεται τελευταία σχετικά με τις απαγορεύσεις χρήσης κινητήρων ντίζελ σε ευρωπαϊκές πόλεις. Ποιο είναι το σχόλιό σας γι’ αυτό το μέτρο που φαίνεται να αποκτά διαστάσεις και πώς αντιμετωπίζει η Mercedes-Βenz το ζήτημα; Το ζήτημα της απαγόρευσης αφορά σε παλαιότερης τεχνολογίας μοντέλα που πληρούν έως τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό EU4. Τα νεότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα ΕU5 & EU6, που άρχισαν να παράγονται από το 2009, δεν εμπίπτουν σε αυτόν τον περιορισμό. Είναι αλήθεια ότι έχει πάρει μεγάλη δημοσιότητα το θέμα και ως ένα σημείο είναι κατανοητός ο λόγος. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η πετρελαιοκίνηση είναι αυτή που ακόμα κινεί τον κόσμο. Η Mercedes-Benz δεν πιστεύει ότι έχει έρθει το τέλος της πετρελαιοκίνησης, γι’ αυτό κάνει ό,τι μπορεί για να διασφαλίσει ότι τα καυσαέρια που εκλύουν τα μοντέλα της είναι όσο το δυνατόν πιο καθαρά. Κατά συνέπεια, δεν σταματά να εξελίσσει νέους κινητήρες υψηλής απόδοσης και χαμηλών εκπομπών ρύπων, είτε πρόκειται για βενζινοκίνητα είτε για πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Στο δρόμο προς την οδήγηση χωρίς εκπομπές ρύπων, η Daimler ακολουθεί συστηματικά μια στρατηγική τριών κατευθύνσεων με μία έξυπνη μείξη: αυτοκίνητα με εξαιρετικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης και μερική ηλεκτροκίνηση με τεχνολογία 48 volt, αυτοκίνητα με υβριδικά συστήματα και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με κινητήρες ή κυψέλες καυσίμου. Ποιες άλλες αλλαγές αναμένετε στον κλάδο του αυτοκίνητου αλλά και γενικότερα στην κινητικότητα (mobility) μέσα στα επόμενα χρόνια; Η Daimler πιστεύει ότι το μέλλον της αυτοκίνησης περιγράφεται με τέσσερα γράμματα: CASE. 24 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2018

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=