Business News Magazine #17

business focus Με όχημα τις εξαγωγές, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία κατόρθωσε να αντιμετωπίσει πιο δυναμικά τις προκλήσεις του 2020, ενώ σχεδιάζει νέες κινήσεις ανάπτυξης για το 2021, έχοντας αναλάβει και τη διανομή των προϊόντων της Bacardi Greece. Kαι όλα αυτά με τη δέσμευσή της στη Βιώσιμη Ανάπτυξη να παραμένει αναλλοίωτη. Να καταγράψει πορεία ανάπτυξης θέλει το 2021 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλός της, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου με αντικείμενο τις προκλήσεις της τελευταίας περιόδου και τις προοπτικές για το μέλλον της εταιρείας. Φυσικά, αναγνώρισε πως θα χρειαστεί πολλή προσπάθεια, καθώς, όπως ανέφερε, η επόμενη χρονιά θα είναι και αυτή αρκετά δύσκολη και ειδικά όσον αφορά το πρώτο τρίμηνό της και, πριν τη βελτίωση, που προεξοφλείται από τα υφιστάμενα ιατρικά δεδομένα, για το δεύτερο εξάμηνό της. Επεσήμανε, όμως, πως αν δεν προκύψουν ξανά lockdowns από την 1η Απριλίου 2021 και μετά, η αγορά έχει πολλά να περιμένει. Ειδική αναφορά έκανε, μάλιστα, στον τουρισμό, που αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με το 2020, αν και δεν πρόκειται να φτάσει στα επίπεδα του 2019. Στη συνέχεια, προέβλεψε ότι οι κλυδωνισμοί στην αγορά θα συνεχιστούν και κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021. Το εξαιρετικό 2019 και η κάμψη του 2020 Ο κ. Δανιηλίδης χαρακτήρισε εξαιρετική χρονιά το 2019 για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, καθώς η εταιρεία κατέγραψε για δεύτερη συνεχή χρονιά αύξηση οικονομικών μεγεθών. Χτίζοντας πάνω σε αυτή την πορεία, ξεκίνησε πολύ δυναμικά το 2020 και στο πρώτο δίμηνο κινήθηκε ιδιαίτερα ανοδικά σε επίπεδο τόσο τζίρου όσο και όγκου πωλήσεων. Φυσικά, η εμφάνιση της πανδημίας του Covid-19 ανέτρεψε άρδην τα δεδομένα και οδήγησε σε σημαντική υποχώρηση την αγορά μπίρας. Όπως ανέφερε ο κ. Δανιηλίδης, το 2020 εξελίχθηκε στη δυσκολότερη χρονιά της πρόσφατης ιστορίας για την αγορά της μπίρας.Μάλιστα, επεσήμανε πως η μερική αύξηση των πωλήσεων του χονδρεμπορίου και της κλασικής λιανικής, αν και σε κάποιο επίπεδο λειτούργησαν σαν ανάχωμα, δεν ήταν δυνατό να καλύψουν πλήρως τις απώλειες στη HORECA (κρύα αγορά), καθώς η κατανάλωση μπίρας και γενικά αλκοόλ στην Ελλάδα αποτελεί κατά κύριο λόγο κοινωνική δραστηριότητα. Εντούτοις, ανέφερε πως -δεδομένων πάντα των συνθηκών- η εταιρεία κατόρθωσε να καταγράψει μια θετική πορεία και το 2020, και αυτό θα αντικατοπτριστεί και στα επίσημα οικονομικά στοιχεία για το σύνολο του 2020, που θα ανακοινωθούν τον Φεβρουάριο. Το «μικρό θαύμα» των εξαγωγών Στη θετική αυτή πορεία συνέβαλαν σημαντικά οι εξαγωγές της εταιρείας, που όπως σημείωσε ο κ. Δανιηλίδης, πλέον κυμαίνονται ξεκάθαρα σε ποσοστό πάνω από το 10% του συνολικού τζίρου της. Μάλιστα, το 2019 οι εξαγωγές της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας κατέγραψαν άνοδο 5%, επίδοση που ο κ. Δανιηλίδης χαρακτήρισε «ένα μικρό θαύμα», που όπως είπε, σημειώθηκε και με τη συνδρομή της Heineken NV, που επέτρεψε την εξαγωγή προϊόντων που έχουν παραχθεί στην Ελλάδα σε περισσότερες χώρες. επίσης, προανήγγειλε πως η τάση αυτή θα ενισχυθεί περαιτέρω την επόμενη χρονιά. Αν και δεν αποκάλυψε τις νέες χώρες στις οποίες θα αρχίσουν εξαγωγές το 2021, έκανε λόγο για πολύ σημαντική αγορά της Ασίας, στην οποία ανέφερε πως τα πρότυπα ποιότητας είναι ιδιαίτερα υψηλά, αλλά και για χώρες στην Αφρική. Οι στόχοι για την Bacardi Πολύ σημαντικό ρόλο στο πλάνο που έχει θέσει για τη συνέχεια η Αθηναϊκή Ζυθοποιία θα διαδραματίσει και η συνεργασία που συμφώνησε με την Bacardi Greece για τη διανομή του χαρτοφυλακίου των premium προϊόντων της Bacardi στην ελληνική αγορά, από την 1η Απριλίου 2021. Η συμφωνία έχει πενταετή διάρκεια, όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής της Bacardi Greece, Κωνσταντίνος Κουβαράς, στο πλαίσιο της ίδιας διαδικτυακής συνέντευξης, και στόχος είναι η ενίσχυση της παρουσίας της Βacardi στην ελληνική αγορά αλκοολούχων, όπου αυτή τη στιγμή διατηρεί μερίδιο της τάξης 12%. «Θέλουμε να φέρουμε τα προϊόντα της Bacardi στη θέση που τους αξίζει», ανέφερε ο κ. Δανιηλίδης, ο οποίος επεσήμανε πως με τη συνεργασία αυτή η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προσβλέπει σε αύξηση τζίρου και εσόδων αλλά και σε σημαντικές συνέργειες. Οκ. Δανιηλίδης ανέφερε ότι πρόκειται για μια μοναδική στο δίκτυο της Heineken διεύρυνση χαρτοφυλακίου με οινοπνευματώδη, μέσω της οποίας η Αθηναϊκή Ζυθοποιία θα ανταποκρίνεται σε περισσότερες ανάγκες της ελληνικής αγοράς, ενώ υπογράμμισε ότι στόχος είναι ο χρονικός ορίζοντας της συνεργασίας να εκτείνεται πέρα από τα πέντε χρόνια που προβλέπει η αρχική συμφωνία. Και τα δυο στελέχη, πάντως, διευκρίνισαν πως αν και η συμφωνία έχει μακροπρόθεσμο χαρακτήρα, δεν υπάρχει καμία συζήτηση για άλλου είδους σύμπραξημεταξύ των δύο εταιρειών, οι οποίες είναι και θα παραμείνουν ανεξάρτητες. Σε αυτό το πλαίσιο, άλλωστε, το marketing των προϊόντων της Bacardi θα χειρίζεται 100% η Bacardi Greece. H αναπροσαρμογή του επενδυτικού πλάνου Τέλος, θα πρέπει να αναφερθεί πως ο κ. Δανιηλίδης εξήγησε πώς η Αθηναϊκή Ζυθοποιία διατήρησε ακέραιο το πλάνο των επενδύσεων σε θέματα ασφάλειας, υποδομών και βελτίωσης παραγωγικών διαδικασιών, αλλά προχώρησε σε κάποιες αναπροσαρμογές σε ό,τι αφορά επενδύσεις σε εμπορικές δράσεις (διαφήμιση, μάρκετινγκ κ.λπ.), προσαρμοζόμενη στην επιβράδυνση της αγοράς. Αθηναϊκή Ζυθοποιία Προσανατολισμένη στη διαρκή ανάπτυξη Ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ανέφερε ότι σε αυτό το δυσμενές υγειονομικό και οικονομικό κλίμα που χαρακτήρισε το 2020, η εταιρεία εστίασε στην προστασία της υγείας εργαζομένων, συνεργατών και πελατών, στη διασφάλιση της εφοδιαστικής αλυσίδας για την εξυπηρέτηση των αναγκών της αγοράς στις νέες συνθήκες, αλλά και στην επίτευξη ενός -βάσει της κατάστασης που επικράτησε και επικρατεί- καλύτερου αποτελέσματος. Επιπρόσθετα, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην προσήλωση της εταιρείας στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, η οποία παρέμεινε ανεπηρέαστη στη δύσκολη υγειονομική και οικονομική συγκυρία. Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε ειδικότερα στο Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας μέσω του οποίου η εταιρεία απορρόφησε και το 2020 το σύνολο της παραγωγής ελληνικού κριθαριού, παρότι οι ανάγκες της για παραγωγήμπίρας ήταν σαφώς μικρότερες από ό,τι είχε αρχικά προβλεφθεί, ενώ έχει προχωρήσει σε συμφωνίες για ενίσχυση των εξαγωγών βύνης σε αγορές του εξωτερικού. Επιπλέον, ανέφερε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υπέγραψε πρόσφατα και νέα συμβόλαια με τους καλλιεργητές του προγράμματος για τη σοδειά του 2021, συνεχίζοντας να στηρίζει έμπρακτα τον πρωτογενή τομέα στη χώρα. Παράλληλα, ανακοίνωσε ένα νέο πρόγραμμα περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, με επίκεντρο, σε πρώτη φάση, την ορθή διαχείριση του νερού από τον πρωτογενή τομέα στην ηπειρωτική Ελλάδα. Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με την επιστημονική ομάδα της καθηγήτριας Φοίβης Κουντούρη, κάτοχο της έδρας Βιώσιμης Ανάπτυξης στηνΟικονομική Σχολή του ΟΠΑ και πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιστημονικής Ένωσης Οικονομολόγων Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων (EAERE). Στο επίκεντρο οι άνθρωποι και η βιώσιμη ανάπτυξη 9 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020 - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=