CSR & ESG REVIEW #72

CSR&ESG Review 35 οικονομικούς, την ανάγκη για δεξιότητες που θα συνδέονται με τα κριτήρια ESG και μια νέα προσέγγιση ολιστική στα ζητήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα πολύ πιο πρόσφατο, ο κλάδος του assetmanagement, πουσύμφωναμε έρευνα του Funds Europe, ζητά περισσότερη εκπαίδευση και κατάρτιση, προκειμένου να καλυφθεί μια πιθανή έλλειψη δεξιοτήτων στην αγορά βιώσιμων επενδύσεων και αναδεικνύει τον κίνδυνο πιθανής έλλειψης ειδικών σε θέματα κλιματικούκινδύνουσε ποσοστό πουαγγίζει τους 7 στους 10 ερωτώμενους. Σύμφωνα δε με την ίδια έρευνα και τησυνοδευτική της έκθεση, περισσότεροι από το ένα πέμπτο των ερωτηθέντων (21%) έχουν δώσει προτεραιότητα στην ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού πλαισίου για την αναβάθμιση των δεξιοτήτων των εργαζομένων σε όλους τους λειτουργικούς τομείς των επιχειρήσεων, όπως επίσης και για την πρόσληψη διαχειριστών χαρτοφυλακίουκαι αναλυτών με ειδική εξειδίκευσηστον κλιματικό κίνδυνο (17%) και τεχνογνωσία σε επίπεδο διοικητικών συμβουλίων και ανώτατων διευθυντικών στελεχών (16%). Και σκεφτείτε ότι αν στον κλάδο χρηματοοικονομικών επενδύσεων η ζήτηση σε δεξιότητες είναι τόσο ισχυρή προτεραιότητα, πόση προσοχή θα πρέπει να δοθεί και από την πλευρά των επιχειρήσεων, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους, ιδιαίτερα στην περίπτωση που αναζητούν ή πρόκειται να αναζητήσουν βιώσιμες χρηματοδοτήσεις. Πρακτικά πώς λειτουργεί το πρόγραμμα του CSR-School; Πρακτικά, το CSR-School ενισχύει το γνωσιακό επίπεδο των εκπαιδευομένων σε θεωρητική και πρακτική βάση συνολικά σε περιοχές που συνδέονται με τη βιωσιμότητα και προχωρά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων των εκπαιδευομένων μέσα από εργαλεία που παρέχονται σε κάθε Webinar, από ανάλυση μελετών περίπτωσης και από επεξήγηση εταιρικών στρατηγικών βιωσιμότητας καλών πρακτικών. Στόχος του είναι η αλλαγή του τρόπου προσέγγισης παραδοσιακών ζητημάτων που μέχρι πρότινος εξετάζονταν μέσα από καθαρά οικονομικήσκοπιά, στην εξέτασή τους μέσα από το τρίπτυχο του ESG, τα οποία ως θέματα καλούνται να διαχειριστούν οι ίδιοι οι επαγγελματίες, αλλάζοντας τελικά τη στάση τους και την οπτική τουςως προς τη σημαντικότητα των θεμάτων και τη διασύνδεσή τους με τους εταιρικούς στόχους και προτεραιότητες. Τα τελευταία 3 χρόνια, το πρόγραμμα πραγματοποιείται διαδικτυακά, δίνοντας τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να παρακολουθήσουν τις διδακτικές του ενότητες με συμμετοχή διακεκριμένων διεθνώς ακαδημαϊκών προσωπικοτήτων από κορυφαία πανεπιστήμια (π.χ. Cambridge, Geneve, Wharton, London School of Economics, Durham, Toronto, κ.λπ.). Ημεθοδολογίαπροσέγγισης συνδυάζει θεωρία και πράξη (65% και 35% αντίστοιχα). Οι καθηγητές καλύπτουν θεωρητικά το εκπαιδευτικό περιεχόμενο κάθε ενότητας χρησιμοποιώντας μελέτες περίπτωσης και επιχειρηματικά διλήμματα προς επίλυση από τους συμμετέχοντες και στη συνέχεια οι εταιρείες που υποστηρίζουν το πρόγραμμα παρουσιάζουν τις καλές πρακτικές τους, εστιάζοντας σε θέματα που διαθέτουν ωριμότητα και εμπειρία. Η θεματολογία του προγράμματος καλύπτει ευρύ φάσμα της θεματολογίας της βιωσιμότητας, όπως θέματα κυκλικής οικονομίας, μείωσης βιώσιμης χρηματοδότησης, υπεύθυνη διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας, υπεύθυνη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, βιώσιμη εταιρική διακυβέρνηση, ενσωμάτωση κοινωνικού κεφαλαίου στη στρατηγική και λήψη αποφάσεων, ανάπτυξη συνεργειών για τη βιωσιμότητα, κ.ά. Τι ιδιαιτερότητες έχει το πρόγραμμα του 2022; Ακαδημαϊκά, πώς επωφελούνται οι συμμετέχοντες; Φέτος αναγνωρίζοντας το έλλειμμα χρόνου των στελεχών που αποτελούν και τη μεγάλη μάζα των εκπαιδευομένων, ανοίγουμε τοπρόγραμμασε 10 εβδομάδες, όσες και ταWebinar που το απαρτίζουν. Η υλοποίηση θα πραγματοποιείται κάθε Παρασκευή μεσημεριανές ώρες, από τις 30 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 9 Δεκεμβρίου, προκειμένου να ενισχύσουμε τη δυνατότητα των συμμετεχόντων ναπαρακολουθούν χωρίς πολλές περισπάσεις. Επίσης, απόφέτος, προβλέπεται διαδικασία εξέτασης μετά την ολοκλήρωση κάθε Webinar στις ημέρες που ακολουθούν μέχρι την υλοποίηση του επόμενου, προκειμένου να μπορεί να αξιολογηθεί το επίπεδο κατανόησης του γνωσιακού περιεχομένου, αλλά κυρίως προκειμένου να μπορεί στο τέλος ο εκπαιδευόμενος να λάβει πιστοποιητικό επιτυχούς ολοκλήρωσης της εκπαίδευσης από το Πανεπιστήμιο Κρήτης με 10 ECTS που αντιστοιχούν στο ένα έκτο των ωρών που καλύπτονται στη διάρκεια ενός ακαδημαϊκού έτους σπουδών. Επομένως, στο σύνολο των ωρών εκπαίδευσης θα πρέπει να προστεθούν και οι ώρες προετοιμασίας εντός των οποίων οι εκπαιδευόμενοι μελετούν τις μελέτες περίπτωσης και άλλο εκπαιδευτικό υλικό που τους παρέχεται από τους καθηγητές, ώστε να μπορούν να παρακολουθήσουν το μάθημα έχοντας λάβει γνώση βασικού περιεχομένου του. Αντίστοιχα, μετά την ολοκλήρωση κάθε Webinar αποστέλλεται το πλήρες υλικό που χρησιμοποιήθηκε, αλλά και επιπρόσθετο που συστήνεται από τους εμπειρογνώμονες της αγοράς και περιλαμβάνει επιχειρηματικές πρακτικές, μεθοδολογίες εφαρμογής της αλλαγής, επίκαιρες μελέτες και έρευνες για συναφή θέματα, κ.ά. Κλείνοντας, από τις αξιολογήσεις του επιπέδου ικανοποίησης που διενεργούμε κάθε χρόνο, προκύπτει ως υψηλής σπουδαιότητας για τους εκπαιδευόμενους η δυνατότητα διασύνδεσης με άλλους επαγγελματίες του κλάδου και ανταλλαγής απόψεων εντός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος με τους εκπαιδευτές να εκφράζουν γνώμη, υποστηρίζοντας τελικά την καλύτερη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=