CSR & ESG REPORTS 2021

29 Απόψεις εταιρειών συνολική εικόνα των υπεύθυνων σχέσεων που αναπτύσσουμε με όλους μας τους stakeholders. Παράλληλα, περιγράφουμε τηβιώσιμηστρατηγική μας και καταγράφουμε ταμετρήσιμααποτελέσματα των επιχειρηματικών μας δράσεων, σε σχέση με τους εργαζομένους, τους εξωτερικούς συνεργάτες, τους παραγωγούς, τους προμηθευτές, τα προϊόντα μας, την κοινωνία γενικότερα και, φυσικά, το περιβάλλον.Μιααπό τις μεγαλύτερεςπροκλήσεις για τη Lidl Ελλάς ήταν η ευαισθητοποίησηκαι ηστρατηγικήαντιμετώπιση τωνπροβλημάτωνπουπροκαλεί ηκλιματικήαλλαγή. Τοπεριβάλλον και ηδιαχείριση των φυσικών πόρων συνιστούν για τη Lidl Ελλάς προτεραιότητααιχμής. Τοαποδείξαμε άλλωστε και με τηχορηγία500.000 ευρώγια την αναδάσωσηκαι την περιβαλλοντική αποκατάσταση των πυρόπληκτων περιοχών στηΒόρεια Εύβοια και τις Αφίδνες Αττικής. Για τη Lidl Ελλάς η ευθύνη απέναντι στο περιβάλλον και την κοινωνία συνιστούν μία ακόμα διάσταση της ποιότητας στη ζωή όλων μας. Τα κριτήρια ESGs γίνονται όλο και πιο σημαντικά για την επιχειρηματική δραστηριότητα. Ποιο είναι το σχόλιό σας για το νέο τοπίο που διαμορφώνεται και ποια η στρατηγική της εταιρείας σε αυτό το πλαίσιο; Δενυπάρχει αμφιβολίαότι τακριτήριαESGγίνονται πλέον στοιχεία ενδυνάμωσης και ανατροφοδότησης με «κοινωνική ενέργεια». Κάθε εταιρεία που φιλοδοξεί να ηγηθεί στην αγορά, αλλά και να ανοίξει νέους βιώσιμους δρόμους στην ανάπτυξη, δεν μπορεί παρά να επενδύει σταθερά σε αυτούς τους πυλώνες. Για τηLidl Ελλάς ηκοινωνία, τοπεριβάλλον και η χρηστή εταιρική διακυβέρνηση, με λογοδοσίακαι διαφάνεια, αποτελούν δομικούςπυλώνες βιώσιμης ανάπτυξης. Είναι ουσιαστικοί drivers, που εξασφαλίζουν πλεονέκτημα ανταγωνιστικότητας, οδηγούν σε επιχειρηματική λειτουργίαμε διαχειρίσιμουςπόρους και ενέργεια, θωρακίζουν ταατομικά και τα εργασιακά δικαιώματα. Πορευόμαστε με τις κεραίες μας εστιασμένες στο μέλλον. Αντλούμε δύναμηαπό την έννοια της υπεύθυνης επιχειρηματικότητας με ήθος. Και με το μοντέλο ευθύνης μας, μέσα και από τα κριτήρια ESG, εγγυόμαστε αυτό πουόλες και όλοι εμείς στηLidl Ελλάς ονομάζουμε «καλύτερο αύριο». Με ποιον τρόπο και σε τι βαθμό επηρέασε, κατά τη γνώμη σας, η κρίση της πανδημίας την Εταιρική Υπευθυνότητα και συνακόλουθα την πρακτική της Λογοδοσίας Αειφορίας και Βιωσιμότητας; H πανδημία λειτούργησε σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ως καταλύτης εξελίξεων. Στερεότυπα, αντιλήψεις και πρακτικές αναθεωρήθηκαν, ενώ γρήγορα αναδύθηκαν νέα μοντέλα επιχειρηματικότητας, βασισμένα στο e-commerce και την απομακρυσμένη εργασία. Είναι προφανές ότι οι επιπτώσεις στον εργασιακό χώρο και τις σχέσεις εργοδότη- εργαζομένων, ειδικά ως προς το ρυθμιστικό πλαίσιο, βρέθηκαν και γι’ αυτόν το λόγο στο επίκεντρο του εταιρικού ενδιαφέροντος. Μπορούμε να πούμε επομένως ότι η σημασία του πυλώνα των ανθρώπινων πόρων έχει αναβαθμιστεί σημαντικά σε ό,τι αφορά την εταιρική υπευθυνότητα, πολύ δε περισσότεροστους μεγάλους επιχειρηματικούς οργανισμούς. Σε πολλές περιπτώσεις χρειάστηκε να ενδυναμωθούν οι εργαζόμενοι με ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων, τηνπαροχή τεχνικώνυποδομών, αλλά και την προσφορά ψυχολογικής στήριξης. Από την άλλη πλευρά τώρα, η σφοδρότητα της πανδημίας επηρέασε την ομαλή λειτουργία της οικονομίας και προκάλεσε ρήγματαστον κοινωνικό ιστό, ιδιαίτερα σταμεγάλααστικάκέντρα. Οι μεγάλες επιχειρήσεις κλήθηκαν ναπαρέμβουν υποστηρικτικά, με έμφασηστους λιγότεροπρονομιούχουςπολίτες. Παράλληλα, αναδύθηκε και μια νέα πρόκληση: η ανάγκη να συντονιστούν μεταξύ τους πολλοί και διαφορετικοί stakeholders, έτσι ώστε η παρέμβασή τους στις τοπικές κοινωνίες να είναι στοχευμένη, άμεση και περισσότερο αποτελεσματική. Αυτή η ανάγκη οδήγησε με τη σειρά της σε αυξημένη λογοδοσία, αλλάκαι στην ενίσχυση της αξιοπιστίας στηνπράξη, απέναντι στο σύνολο σχεδόν των stakeholders. Ποιες ήταν οι σημαντικότερες προκλήσεις που κληθήκατε να διαχειριστείτε στην προσπάθεια δημιουργίας του πρόσφατου Απολογισμού σας; Ήδη ετοιμάζουμε την τρίτη έκδοση Βιώσιμης Ανάπτυξης της Lidl Ελλάς, για τα οικονομικά έτη 20192020.Με την έκθεσηαυτήαποτυπώνουμε σε βάθος τη βιώσιμη επιχειρηματική δράση της εταιρείας. Προσπαθούμε να δώσουμε εμπεριστατωμένα τη Τα κριτήρια ESG γίνονται στοιχεία ενδυνάμωσης και ανατροφοδότησης με «κοινωνική ενέργεια» Bασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας, Lidl Ελλάς

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=