CSR & ESG REVIEW #71

CSR&ESG Review EDITORIAL ΕΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Βαγγέλης Παπαλιός ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Λίνα Τσαγκαράκη-Ξένου ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Δημήτρης Τσουκαλάς (tsoukalas@direction.gr) ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Λιλή Καρακώστα (karakosta@direction.gr) Πέτρος Αντωνάκης (antonakis@direction.gr) Χρήστος Λογαράς (logaras@direction.gr) Σπύρος Τζανής (tzannis@direction.gr) BUSINESS DEVELOPMENT MANAGER Κωνσταντίνος Παπαλιός (kpapalios@direction.gr) CSR BUSINESS UNIT MANAGER Αγάθη Ζορμπά (zorba@direction.gr) ΥΠΕΥΘΥΝH ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Mέμα Κατωπόδη (mkatopodi@direction.gr) MARKETING EXECUTIVE Μαρία Τσώνου (tsonou@direction.gr) ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Παναγιώτα Γεωργιάδη (georgiadi@direction.gr) ΥΠΕΎΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΏΝ Ιωάννα Μακαρίου (imakariou@direction.gr) ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Βασίλης Θυμιανός ART DIRECTOR Χρήστος Κ. Πουλάκης ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ Πηνελόπη Χατζηδημητρίου DIRECTION BUSINESS NETWORK ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ 43, 152 33, ΧΑΛΑΝΔΡΙ TΗΛ: 210 77 12 400, FΑΧ: 210 77 13 343 e-mail: info@direction.gr CSR REVIEW: Διμηνιαίο περιοδικό για την Αειφορία, την Υπευθυνότητα και την Κυκλική Οικονομία ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 150€ (συμπεριλαμβάνεται ΦΠΑ 6%) Kωδικός: 018402 ISSN: Έντυπη έκδοση: 1791-5708, Ψηφιακή έκδοση: 2732-8082 Οι απόψεις των συντακτών των δημοσιευμάτων δεν αποτελούν αναγκαία και απόψεις του εκδότη και του ιδιοκτήτη του περιοδικού. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή ή μετάδοση όλου ή μέρους του περιοδικού χωρίς την έγγραφη άδεια του εκδότη. Contents of this publication may not be reproduced in whole or in part without prior written permission by the publisher. Vangelis Papalios, Publisher. DIRECTION BUSINESS NETWORK 43, M. ASIAS STR., 152 33 HALANDRI, GREECE, ΤEL.: (+30) 210 77 12 400, FAX: (+30) 210 77 13 343 e-mail: info@direction.gr Διαφορετικότητα: Κάτι παραπάνω από μια μόδα… Όλο και συχνότερα ακούμε τελευταία για τη διαφορετικότητα και την ανάγκη αποδοχής και ενσωμάτωσής της τόσο στην κοινωνία όσο και στο επιχειρείν. Και ενώ στην Ευρώπη φαίνεται πως έχουν γίνει σημαντικά βήματα στον τομέα αυτόν στην Ελλάδα όλα δείχνουν πως υπάρχουν πολλά ακόμη που πρέπει να γίνουν… Η διαφορετικότητα και η ισότιμη ένταξη όλων -τόσο σε επίπεδο κοινωνίας όσο και σε εργασιακό επίπεδο- απασχολεί όλο και πιο έντονα τις συζητήσεις τον τελευταίο καιρό, με τις επιχειρήσεις να προσπαθούν να ενσωματώσουν στις διαδικασίες τους τη συμπερίληψη, δημιουργώντας μια νέα εργασιακή κουλτούρα. Το θέμα της διαφορετικότητας και της ισότιμης ένταξης στο Marketing και την Επικοινωνία συζητήθηκε εκτενώς στο webinar που διοργάνωσε, σε συνεργασία με την Κantar Ελλάδας, ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος, όπου και σχολιάστηκαν τα αποτελέσματα της 1ης παγκόσμιας ποσοτικής έρευνας DEI της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (WFA), την οποία «έτρεξε» σε 27 χώρες η Kantar. Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτώμενους συμφώνησαν ότι η εταιρεία στην οποία εργάζονται κάνει ενεργά βήματα ως προς τη διαφορετικότητα και την ισότιμη ένταξη. Οι γυναίκες αποτελούν τα συνηθέστερα θύματα των διακρίσεων, καθώς μία στις δέκα δηλώνει ότι έχει βιώσει διακρίσεις λόγω του φύλου της. Στην Ελλάδα, μέση ηλικία, οικογένεια και καριέρα φαίνεται πως δεν συμβαδίζουν, όπως αποκαλύπτουν οι έρευνες, καθώς 3 στους 10 (27%) δεν πιστεύουν ότι υπάρχει ισότιμη μεταχείριση όλων των εργαζομένων ανεξάρτητα από την ηλικία τους. Το πραγματικά ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως οι πιο νέοι άνθρωποι φάνηκαν σαφώς πιο ανοιχτοί να αγκαλιάσουν τη διαφορετικότητα, ωστόσο η οπτική αλλάζει όταν εμείς οι ίδιοι γινόμαστε εργοδότες. Τα παραπάνω επιβεβαιώνει και πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Embracive, σε 200 και πλέον επιχειρήσεις σε Ελλάδα και Κύπρο. Η έρευνα αποκάλυψε πως μόνο το 43% των εταιρειών έχει θεσπισμένες πολιτικές διαφορετικότητας, αν και το 64% τις θεωρεί προτεραιότητα. Η πιο αναγνωρίσιμη διάσταση της διαφορετικότητας είναι ο σεξουαλικός προσανατολισμός και ακολουθούν η αναπηρία, η φυλετική καταγωγή, η εθνικότητα/ιθαγένεια, το φύλο, οι θρησκευτικές ή άλλες πεποιθήσεις, η ηλικία, η ταυτότητα/χαρακτηριστικά φύλου, η οικογενειακή ή κοινωνική κατάσταση, η χρόνια πάθηση και τέλος, το μορφωτικό επίπεδο. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων δεν έχει μετρήσιμους στόχους για τη διαφορετικότητα. Επίσης, το 30% δηλώνει πως αν και το θέλει, δεν διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία και τους πόρους για να προχωρήσει σε εφαρμογή των αρχών της. Σε επίπεδο πρακτικών, η πλειονότητα των εταιρειών (74%) δεν εφαρμόζει ή δεν γνωρίζει να εφαρμόζεται κάποιο είδος καθεστώτος (π.χ. ποσοστώσεις), ενώ κυριότερο εμπόδιο όσον αφορά την ενίσχυση της διαφορετικότητας κατά την προσέλκυση και επιλογή, είναι οι προκαταλήψεις στο εσωτερικό της επιχείρησης. O ρόλος του HR παραμένει πρωτίστως ουσιαστικός για την ενίσχυση της διαφορετικότητας (86%), αλλά σε αυτόν θα πρέπει να μετέχουν ενεργά η γενική διεύθυνση και η ανώτατη διοίκηση.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=