CSR & ESG REVIEW #71

ΘΕΜΑ CSR&ESG Review 58 CSR&ESG Review Πρόσφατα, η Unilever ανακοίνωσε την επικαιροποίηση των παγκόσμιων δεσμεύσεών της για το marketing που απευθύνεται σε παιδιά. Το marketing τροφίμων για το καλό των παιδιών Οι δεσμεύσεις της Unilever και το Eλληνικό Pledge Συγκεκριμένα, η Unilever, μία από τις εταιρείες που ηγούνται της προσπάθειας για υπεύθυνο marketing, ανακοίνωσε ότι δεν θα στοχεύει καμπάνιες διαφήμισης ή social media marketing σε παιδιά κάτω των 16 ετών, ενώ παράλληλα δεν θα συλλέγει, ούτε θα αποθηκεύει δεδομένα παιδιών κάτω των 16 ετών. Η εταιρεία δεσμεύτηκε ακόμα ότι δεν θα χρησιμοποιεί influencers ή διάσημα πρόσωπα που είναι κάτω των 16 ετών ή απευθύνονται κυρίως σε παιδιά ηλικίας κάτω των 16 ετών, ενώ θα παρέχει σαφή και εμφανή γνωστοποίηση των δεσμεύσεών της σε άτομα που ασκούν επιρροή σε αυτές τις ηλικίες. Τέλος, η Unilever θα συνεχίσει να αποφεύγει την προώθηση των εμπορικών σημάτων ή των προϊόντων της στα σχολεία, με εξαίρεση τη συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα. Οι δεσμεύσεις θα ισχύουν σε όλο το χαρτοφυλάκιο τροφίμων και αναψυκτικών της Unilever και η εφαρμογή τους θα καθοδηγείται από την ομάδα παγωτού. Αξίζει να σημειωθεί πως η ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas, στηρίζοντας έμπρακτα την παγκόσμια πρωτοβουλία του EU, συμμετέχει και στο Ελληνικό Pledge, που υλοποιείται από το Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ). Κύριος στόχος του Ελληνικού Pledge είναι η ανάδειξη του ενδιαφέροντος και της ουσιαστικής συμβολής της Βιομηχανίας Τροφίμων στην υιοθέτηση μιας υγιεινής διατροφής ήδη από την παιδική ηλικία. Το Ελληνικό Pledge, που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του αντίστοιχου -εξαιρετικά επιτυχημένου- ευρωπαϊκού (EU PLedge), συνδέεται άμεσα με τις εξελίξεις σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο που δείχνουν ότι το θέμα της υγιεινής διατροφής σε συνδυασμό με τη διαφήμιση των τροφίμων και ποτών στα παιδιά είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Το Pledge είναι ένα πλαίσιο κοινών εθελοντικών δράσεων και δεσμεύσεων, ένας κώδικας αυτοδέσμευσης δηλαδή, από επιχειρήσεις του κλάδου, για να βελτιωθεί ο τρόπος διαφήμισης των τροφίμων και ποτών σε παιδιά κάτω των 13 ετών. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η νέα στρατηγική «Από το αγρόκτημα στο πιάτο» θέτει μια σειρά από στόχους και προκλήσεις για τη μετάβαση σε πιο βιώσιμα συστήματα τροφίμων. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, ο «Κώδικας Δεοντολογίας για την υπεύθυνη επιχειρηματική πρακτική και πρακτική προώθησης των προϊόντων τροφίμων», που δημοσιεύτηκε τον Μάιο 2021 και είναι το πρώτο παραδοτέο της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής «Από το αγρόκτημα στο πιάτο», προβλέπει την εφαρμογή από τις επιχειρήσεις τροφίμων υπεύθυνων πρακτικών για την προώθηση και διαφήμιση των προϊόντων τους, αναδεικνύοντας για άλλη μια φορά τη σημασία της αυτοδέσμευσης. Στο ελληνικό Pledge συμμετέχουν μέχρι στιγμής οι εταιρείες 3αλφα, Γιώτης Α.Ε., Ελαΐς Unilever Ελλάς Α.Ε., ΕΨΑ Α.Ε., ΙΟΝ Α.Ε., Καραμολέγκος Α.Ε., Π.Γ. Νίκας ΑΒΕΕ, Coca-Cola Ελλάς, Coca-Cola 3E, Ferrero International Greece, Froneri Ελλάς Παγωτό Α.Ε., Nestlé Ελλάς Α.Ε., Numil Ελλάς Α.Ε. και Pepsico Ελλάς, ενώ μπορούν να συμμετέχουν όλες οι εταιρείες τροφίμων που επιλέγουν το δρόμο της αυοδέσμευσης.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=