ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 2019

20 ΟΣΕ Α.Ε. ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΗΣ 1869 150 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΟΟΣΕ, ως διαχειριστής υποδομής, είναι πλέον σε θέση να ξεκινήσει μια νέα αναπτυξιακή πορεία, συμβάλλοντας στη διαδικασία παραγωγικής ανασυ- γκρότησης της χώρας και στο πλαίσιο αυτό σήμερα: 1. Υλοποιεί επιχειρησιακό σχέδιο, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό του. 2. Αξιοποιεί τις δυνατότητες του εκσυγχρονισμένου δικτύου προς όφελος των επιβατών και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο σιδηρο- δρομικό δίκτυο. 3. Υλοποιεί φιλόδοξο πρόγραμμα ανάταξης συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου. 4. Έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για τη διασύνδεση των παραγωγικών επιχειρήσεων της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο. 5. Αξιοποιεί τις εμπορευματικές υποδομές που του ανέθεσε για αξιοποίηση η ελληνική πολιτεία (Θριάσιο Πεδίο). 6. Μελετά και υλοποιεί διασυνδέσεις με τις γειτονικές χώρες (διασύνδεση Φλώρινας- Μοναστηρίου με τη Βόρεια Μα- κεδονία καθώς και η σύνδεση με την Αλβανία). 7. Μελετά νέες σιδηροδρομικές συνδέσεις. 8. Σχεδιάζει την επαναλειτουργία του υπό αναστολή σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 9. Σχεδιάζει και υλοποιεί πρόγραμμα ανάπτυξης τουριστικών και ιστορικών δρομολογίων. 10. Αναλαμβάνει δράσεις διάσωσης και ανάδειξης του μουσειακού υλικού, του ιστορικού αρχείου και γενικότερα συμ- βάλει στην πολιτισμική αναβάθμιση της χώρας. Ο Παναγιώτης Γιαννάκης και ο Γιώργος Κακουλάκης, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ. Γιώργος Κακουλάκης, Πρόεδρος Δ.Σ. ΟΣΕ Ηεξέλιξηκινείται στιςράγεςμας Είναι αναντίρρητο γεγονός ότι η ιστορική εξέλιξη και ηανάπτυξη τουΕλληνικούΣιδηροδρομικούΔικτύου είναι συνυφασμένημε τησυ- γκρότηση και την ιστορικήδιαδρομή της ΕλληνικήςΠολιτείας, ενώαποτελεί κρίσιμοστοιχείο και απαραίτητο εργαλείο της στρατηγικής για την οικονομικήανάπτυξη της χώρας. Σε μιασύντομη ιστορικήαναδρομή της εξέλιξης των Ελληνικών Σιδηροδρόμων: •ΟΧαρίλαος Τρικούπης, στα 1882, εισηγείται έναΣτρατηγικόΣχέδιοΣιδηροδρόμων. •Το 1909, ηΕλλάδα διαθέτει συνολικά 1.571 χλμ. σιδηροδρομικών γραμμών. •Το 1916, η γραμμή τουΛαρισαϊκού εξασφαλίζει τησύνδεσημε τηΘεσσαλονίκη και την Ευρώπη. •Στα 1920, ηΚυβέρνησηΒενιζέλου ιδρύει τους Σιδηρόδρομους ΕλληνικούΚράτους (ΣΕΚ), με μοναδικόμέτοχο το κράτος. •Τοσημαντικότερο έργοστηδεκαετία του 1950θα είναι ομήκους 59 χλμ. κλάδος που θα ενώσει τοΑμύνταιομε τηνΚοζάνη και τηνΠτολε- μαΐδα, τον οποίο, κατά τομάλλον ήήττον, επέβαλλε ησύσταση τηςΔΕΗ. •Το 1970 ιδρύεταιΟΟΣΕ. •Τέλος της δεκαετίας του 1990, σε συνεργασίαμε την Ευρωπαϊκή Ένωση και χρηματοδότηση κυρίως από τα ευρωπαϊκά ταμεία, ξεκινά ο εκσυγχρονισμός τουΠΑΘΕΠ(Πάτρα - Αθήνα -Θεσσαλονίκη -Προμαχώνας). • 2015-2019:Ολοκλήρωσηδιπλής ηλεκτροκίνητης γραμμήςΑθήνας -Θεσσαλονίκης καθώς και της γραμμής Κιάτο - Ροδοδάφνη. •To 2019συμπληρώνονται 150ΧρόνιαΕλληνικοί Σιδηρόδρομοι: •Ηεξέλιξη κινείται στις ράγες μας.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=