Business News Magazine #10

Με μακρά πείρα στο χώρο της τεχνολογίας και σε διεθνείς επιτελικές θέσεις, ο Αντώνης Μπαρούνας μιλά στο Βusiness News Magazine για την πορεία της Motorola, τα μελλοντικά πλάνα της εταιρείας αλλά και τα προσόντα που κάνουν τους Έλληνες επαγγελματίες να ξεχωρίζουν στο εξωτερικό. Αναφέρεται, επίσης, στις ευκαιρίες που υπάρχουν στην Ελλάδα για ανάπτυξη καθώς και στο πάθος και στην ενέργεια που πρέπει να δείχνει κανείς σε ό,τι κάνει, για να πετύχει τους επαγγελματικούς του στόχους. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά Τοmanagement χρειάζεται υψηλούς στόχους και πάθος! Με το βλέμμα στο μέλλον, συνεχίζουμε να μελετάμε την αγορά και τις ανάγκες της και να σχεδιάζουμε τα επόμενα στρατηγικά μας πλάνα, στοχεύοντας στην περαιτέρωανάπτυξη, που πραγματικά αξίζει σε μια εταιρεία σαν τηMotorola Ο Αντώνης Μπαρούνας διαθέτει περισσότερα από είκοσι χρόνια πείρας στον κλάδο καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας. Ξεκίνησε την καριέρα του στην HP και συνέχισε για 14 χρόνια στην εταιρεία Wrigley, κατέχοντας διάφορες θέσεις, συμπεριλαμβανομένης και αυτής του Regional Managing Director για τηΝότια Ευρώπη. Tο 2007, εντάχθηκε στην ομάδα της Sony Ελλάδας και Βαλκανίων ωςHead of Global Customer Units και το 2015 αναλαμβάνει πλέον τη θέση του Vice President για το σύνολο της Ευρώπης. Το 2017, μετακινείται στη Lenovo, όπου αναλαμβάνει το ρόλο του Vice President για την περιοχή της Ευρώπης στο Mobile Business Group της εταιρείας, υπεύθυνος για το πλάνο ανάπτυξης της εταιρείας στην περιοχή, καθώς και την επίβλεψη του Global Telco Account Business στην περιοχή EMEA. Μέσα σε αυτά τα δύο χρόνια, μαζί με την ομάδα του, κατάφεραν να ξεπεράσουν τις προκλήσεις της αγοράς, οδηγώντας την εταιρεία σε κερδοφορία, αναπτύσσοντας δυναμικά το brand name της και τοποθετώντας την πλέον ανάμεσα στις πιο ανταγωνιστικές της αγοράς παγκοσμίως. Συμπληρώθηκαν δύο χρόνια από τη στιγμή που ενταχθήκατε στο δυναμικό της Lenovo, αναλαμβάνοντας έναν πολύ σημαντικό διεθνή ρόλο. Μπορείτε να κάνετε έναν σύντομο απολογισμό αυτής της πορείας; Ποιες ήταν οι προτεραιότητες και τι θα λέγατε πως έχετε κατορθώσει μέχρι σήμερα; Αρχικά θα πρέπει να διευκρινίσω πως η Lenovo διαθέτει δύο βασικούς επιχειρησιακούς τομείς στο retail. Ο πρώτος τομέας αφορά στα PC και καταγράφει εξαιρετικές επιδόσεις, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο δεύτερος αφορά στις κινητές συσκευές και αποτελεί μία ιδιαίτερη αγορά με πολλές προκλήσεις. To 2015, η Lenovo εξαγόρασε τη Motorola από την Google, η οποία αντιμετώπιζε ήδη δυσκολίες σε αυτό τον τομέα, με απώλειες οι οποίες έφταναν τα 400-500 εκατ. δολάρια ετησίως τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Βασικός στόχος, λοιπόν, της ομάδας μου ήταν να «γυρίσουμε» το κλίμα. Και τα καταφέραμε. Για να μπορέσεις να υλοποιήσεις οποιοδήποτε στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης και να γυρίσεις σελίδα, είναι απαρέγκλιτη προϋπόθεση να έχεις οργανώσει πρώτα «το σπίτι σου». Και το δικό μας, δυστυχώς, αντιμετώπιζε την περίοδο εκείνη πολλές δυσκολίες και προκλήσεις. Αρκετοί μάλισταήταν εκείνοι που χαρακτήριζαν την προσπάθεια αυτή «business impossible». Σήμερα όμως, είμαι περήφανος που καταφέραμε όλοι μαζί να διαψεύσουμε την αγορά και να οδηγήσουμε το brand μας σε αναπτυξιακή πορεία, πετυχαίνοντας πλέον την κερδοφορία, μετά από 18 ολόκληρα αρνητικά τρίμηνα. Δεν σταματάμε όμως εδώ.Με το βλέμμα στο μέλλον, συνεχίζουμε να μελετάμε την αγορά και τις ανάγκες της και να σχεδιάζουμε τα επόμενα στρατηγικά μας πλάνα, στοχεύοντας στην περαιτέρω ανάπτυξη, που πραγματικά αξίζει σε μια εταιρεία σαν τη Motorola. Τι προβλέπει, λοιπόν, το πλάνο σας για τη συνέχεια; Ο στόχος της εταιρείας για τα επόμενα τρία χρόνια, τόσο στην Ευρώπη όσο και διεθνώς, είναι η επίτευξη της περαιτέρω κερδοφόρας και υγιούς ανάπτυξης (profitable growth). Πιο συγκεκριμένα, και για τα επόμενα δύο χρόνια, επικεντρωνόμαστε στην αγορά της Ευρώπης και στην απόκτηση των ανάλογων μεριδίων που διατηρεί η εταιρεία στις υπόλοιπες αγορές. Στόχος είναι να κατακτήσουμε σύντομα ένα μερίδιο της τάξης του 8% - 10% για να μπορέσει η εταιρεία να γίνει ακόμα πιο ανταγωνιστική. ΣτηΛατινικήΑμερική κατέχουμε ένα εξαιρετικά υψηλό μερίδιο της τάξης του 25%. Στις Ηνωμένες Πολιτείες κινηθήκαμε πολύ δυναμικά τα τελευταία τρία χρόνια και πλέον διατηρούμε μερίδιο κοντά στο 12%, αποτελώντας την τρίτη εταιρεία της αγοράς. Με ποιες συγκεκριμένες ενέργειες σχεδιάζετε να κατορθώσετε τον συγκεκριμένο στόχο; Υπάρχουν κάποιες βασικές τάσεις που παρατηρείτε να αναδύονται αυτήν τη στιγμή στο χώρο των smartphones και γενικότερα των φορητών συσκευών, οι οποίες θα καθορίσουν την εξέλιξη του τομέα και θέλετε να αξιοποιήσετε; Τόσο στον τομέα της τεχνολογίας όσο και σε πολλούς άλλους επιχειρησιακούς τομείς, είναι σημαντικό να μπορείς να διακρίνεις τις ευκαιρίες ή, όπως συνηθίζω να λέω, να κατορθώνεις να πιάσεις το «κύμα». Με την πολυετή σήμερα πείρα μου στο χώρο της τεχνολογίας, μπορώ να πω ότι στην παρούσα φάση εντοπίζονται τρία βασικά «κύματα», τρεις προκλήσεις, οι οποίες πιστεύω ότι μπορούν να φέρουν την επόμενημέρα στο χώρο της κινητής τηλεφωνίας. Το πρώτο είναι να μπορέσουμε να διαγνώσουμε με ποια κριτήρια θα επιλέγει και θα αγοράζει κινητά τηλέφωνα ο καταναλωτής, τα επόμενα δύο με τρία χρόνια. Εκτιμώ πως στην Ευρώπη έχει αρχίσει μια μεγάλη στροφή προς την κατηγορία των τηλεφώνων που κυμαίνονται, όσον αφορά την τιμή, μεταξύ 200 και 500 ευρώ, καθώς με αυτά τα χρήμα21 ΙΟΥΝΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=