Business News Magazine #10

coverstory Αντώνης Μπαρούνας τα οι καταναλωτές αποκτούν συσκευές με τεχνολογικά χαρακτηριστικά ανάλογα με εκείνα των flagshipμοντέλων, που κυμαίνονται στα 1.000 ευρώ. Παλαιότερα, ο καταναλωτής ίσως να μην έδινε τόση σημασία σε αυτή την παράμετρο, αλλά η οικονομική κρίση και τα νέα δεδομένα έχουν δημιουργήσει μια νέα πραγματικότητα. Το δεύτερο μεγάλο «κύμα» έχει να κάνει με το 5G. Η Motorola είναι έτοιμη γι’ αυτή την εξέλιξη, καθώς είναι η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως που παρουσίασε κινητό 5G, σε συνεργασία με τη Verizon στις ΗΠΑ. Είμαστε ήδη τοποθετημένοι στην αγορά γι’ αυτήν τη νέα εποχή. Σε ό,τι αφορά στο τρίτο «κύμα», συνηθίζω να περιγράφω τα τηλέφωνα που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά ως «πιγκουίνους». Ομοιογενείς μαύρες συσκευές, που όταν τις βλέπεις, είτε σε χρήση είτε στα σημεία πώλησης, δεν διαφέρουν μεταξύ τους. Πλέον, όμως, αναδύεται η νέα τάση των foldables και θεωρώ πως αυτός που θα κατορθώσει να δώσει στον καταναλωτή κάτι φρέσκο, εύχρηστο, λειτουργικό και διαφορετικό σε αυτή την κατηγορία, θα κερδίσει ένα μεγάλο μέρος της αγοράς. Αυτοί είναι, λοιπόν, και οι τρεις άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθεί κατά κύριο λόγο η Μοtorola στην Ευρώπη. Θα εστιάσουμε στην κατηγορία των 200-500 ευρώ, για να προσεγγίσουμε τον καταναλωτή που θέλει ένα εξαιρετικό τεχνικά μοντέλο σε προσιτή τιμή και θα επενδύσουμε στο 5G και στα foldables. Παράλληλα, θα εξακολουθήσουμε να πορευόμαστε με το brand Μotorola όσον αφορά τις κινητές συσκευές, συνεχίζοντας τη στρατηγική που έχει υιοθετήσει το τελευταίο διάστημα ο όμιλος. Πρόκειται, άλλωστε, για ένα brand name με 90 χρόνια πορείας και τεράστιο brand awareness, ειδικά σε ηλικίες άνω των 35 ετών. Χρειάζεται, βέβαια, να το αναζωογονήσουμε, για να προσεγγίσουμε καλύτερα τις νεότερες γενιές και θεωρώ πως θα το επιτύχουμε αξιοποιώντας τις παραπάνω σύγχρονες τάσεις και απαντώντας στις ανάγκες του καταναλωτή. Τόσο στη Lenovo όσο και στη δεκαετή πορεία σας στη Sony, αλλά και κατά τη θητεία σας στη Wrigley, διατηρήσατε επιτελικούς ρόλους, με την ευθύνη αρκετών και διαφορετικών αγορών. Ποιες θα λέγατε πως είναι οι βασικές προκλήσεις που συνοδεύουν τέτοιες θέσεις και πώς τις αντιμετωπίσατε εσείς; Για μένα προσωπικά η πιο μεγάλη πρόκληση είναι να μπορέσεις αρχικά να κατανοήσεις την κουλτούρα των λαών και τη νοοτροπία των διαφορετικών και ανομοιογενών αγορών στις οποίες επιχειρεί η εταιρεία. Εάν αντιμετωπίσεις αυτές τις 52 διαφορετικές νοοτροπίες σαν μία, το πιο πιθανό είναι ότι θα αποτύχεις. Πρέπει να μπορείς να επιχειρείς σε καθεμιά από αυτές με στοχευμένη στρατηγική. Από την πείρα μου, έχωδιδαχθεί πως ο μάνατζερ δεν μπορεί να επιβάλλει τη δική του κουλτούρα. Θα πρέπει πρώτα να μελετήσει και να κατανοήσει τη νοοτροπία της κάθε αγοράς και σταδιακά να προσθέσει τα δικά του στοιχεία, πορευόμενα από την προσωπική του τεχνογνωσία και εμπειρία, για να μπορέσει να κερδίσει την εμπιστοσύνη του καταναλωτή και να πετύχει κατ’ επέκταση τους επιχειρησιακούς του στόχους. Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε αρκετούς Έλληνες μάνατζερ από διάφορους κλάδους να τυγχάνουν αναγνώρισης και εμπιστοσύνης από πολυεθνικούς ομίλους και να αναλαμβάνουν σημαντικές θέσεις και διεθνή καθήκοντα. Θα λέγατε πως υπάρχουν κάποια κοινά στοιχεία μεταξύ των Ελλήνων μάνατζερ στα οποία θα πρέπει να πιστωθούν σε κάποιο βαθμό αυτές οι επιτυχίες; Υπάρχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά; Πιστεύω πως το μεγάλο πλεονέκτημα των Ελλήνων επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στις ξένες αγορές, σε σχέση με τους ξένους επαγγελματίες, είναι πως μπορούν αφενός πολύ γρήγορα να καταλάβουν τι συμβαίνει σε μια εταιρεία, αφετέρου -επίσης, πολύ γρήγορα- να λάβουν αποφάσεις για να αλλάξουν μια κατάσταση, αν αυτό κρίνεται απαραίτητο. Είναι στην κουλτούρα και το DNA του Έλληνα να κινείται με μεγαλύτερες ταχύτητες, περισσότερη ευελιξία, να προσαρμόζεται στις δυσκολίες και να παίρνει υπολογισμένα ρίσκα. Αυτά είναι πολύ σημαντικά προσόντα, που δεν συναντώνται εύκολα σε ξένους επαγγελματίες. Οι τελευταίοι, βέβαια, διαθέτουν άλλα θετικά στοιχεία, που λειτουργούν συμπληρωματικά, και γι’ αυτό υποστηρίζω ότι είναι απαραίτητο κάθε ομάδα να αποτελείται από ανθρώπους με διαφορετικά background, εμπειρίες και καταγωγή. Οι επαγγελματίες, για παράδειγμα, από χώρες όπως οι Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία ή Ολλανδία είναι εξαιρετικοί σε θέματα σχεδιασμού και οργάνωσης. Για να πάρουν όμως μια σημαντική απόφαση, μπορεί να χρειαστεί ακόμη και ένας μήνας μέχρι να αξιολογήσουν όλα τα δεδομένα. Ένας μήνας σε τομείς όμως όπως η τεχνολογία, είναι τεράστιο χρονικό διάστημα. Είναι σημαντικό να προσθέσω επίσης πως, ειδικά τα τελευταία χρόνια, και μέσα σε ένα περιβάλλον όπου οι απαιτήσεις των μεγάλων εταιρειών αυξάνονται συνεχώς, οι Έλληνες επαγγελματίες του εξωτερικού τυγχάνουν σημαντικής αναγνώρισης, τόσο για τις ικανότητες όσο και για το υψηλό επίπεδο γνώσεων και επαγγελματισμού. Δεν είναι τυχαίο πως όλο και περισσότεροι Έλληνες επαγγελματίες ακολουθούν αυτή την πορεία. Ίσως, βέβαια, να κινούμαστε πλέον προς το άλλο άκρο. Χρειάζεται άλλωστε να παραμείνουν στην Ελλάδα δυνατά μυαλά και αξιόλογα στελέχη, για να χτίσουν την επόμενη μέρα της χώρας. Αναφερθήκατε στο ζήτημα του diversity. Ποια είναι η γενικότερη φιλοσοφία και στρατηγική της Lenovo στον συγκεκριμένο τομέα; Η Lenovo έχει θέσει το diversity μεταξύ των βασικών προτεραιοτήτων της Ηπιο μεγάλη πρόκληση είναι να μπορέσεις αρχικά να κατανοήσεις την κουλτούρα των λαών και τη νοοτροπία των διαφορετικών και ανομοιογενών αγορών στις οποίες επιχειρεί η εταιρεία. Εάν αντιμετωπίσεις αυτές τις 52 διαφορετικές νοοτροπίες σαν μία, το πιο πιθανό είναι ότι θα αποτύχεις 22 ΙΟΥΝΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=