Business News Magazine #14

O επικεφαλής του BMWGroup Hellas μιλά στο Business News Magazine για τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία κατόρθωσε να βγει ακόμη πιο δυνατή από την κρίση, τις εξελίξεις στη διεθνή και εγχώρια αγορά αλλά και τη σημαντική διαδρομή της στο επιχειρείν. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά ΗΕλλάδα είναι πάντα πολύ σημαντική για το BMWGroup Στην Ελλάδα προσπάθησα να εγκαθιδρύσω μια θετικήψυχολογία, ένα μαχητικό πνεύμα. Ήθελα να εστιάσουμε στους τρόπους με τους οποίους θα ξεπεράσουμε τις δυσκολίες και όχι στα προβλήματα που υπήρχαν «Είμαι θετικός άνθρωπος και ψάχνω πάντα για λύσεις», αναφέρει ο KarimChristian Haririan, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group Hellas, μιλώντας για τη μέχρι σήμερα θητεία του στην Ελλάδα, που ξεκίνησε σε μια πολύ ιδιαίτερη περίοδο, τον Σεπτέμβριο του 2015. Στις παρακάτωγραμμές, μας αναλύει τους παράγοντες που έχουν οδηγήσει το BMW Group Hellas στην κορυφή του premium segment, τα σχέδια που υπάρχουν για τη συνέχεια αλλά και την εμπειρία του από τη ζωή στην Ελλάδα, τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Αναλάβατε επικεφαλής του BMW Group Hellas τον Σεπτέμβριο του 2015, σε μια πολύ δύσκολη περίοδο για την ελληνική οικονομία και αγορά. Ποιες ήταν οι σημαντικότερες προκλήσεις που κληθήκατε να αντιμετωπίσετε και ποιες ήταν οι προτεραιότητές σας; Πραγματικά, ήταν μια δύσκολη περίοδος. Ήταν κάτι καινούργιο για μένα, να βλέπω τόσα καταστήματα κλειστά, σε κατάσταση πτώχευσης, από σούπερ μάρκετ μέχρι τράπεζες. Είχα, βέβαια, βιώσει ανάλογες δύσκολες καταστάσεις και στο παρελθόν. Παλαιότερα ήμουν στην Αίγυπτο, όπου το BMW Group διαθέτει και έναν δυνατό εισαγωγέα, αλλά και εργοστάσιο συναρμολόγησης. Η πορεία μας ήταν πολύ θετική εκεί μέχρι που ήρθε η αιγυπτιακή επανάσταση του 2011. Η αναταραχή κράτησε μόνο 2-3 εβδομάδες, μέχρι που επενέβη ο στρατός, αλλά μετά η κατάσταση ήταν ανάλογη με εκείνη που γνώρισα στην αρχή της θητείας μου στην Ελλάδα. Κανείς δεν ήθελε να αγοράσει αυτοκίνητο, όλοι κρύβονταν, κανείς δεν έβγαινε έξω, γιατί η χώρα είχε γίνει επικίνδυνη. Είχα ζήσει, λοιπόν, δύσκολες περιόδους και όταν ήρθα στην Ελλάδα, στόχος μου σαν επικεφαλής ήταν να αλλάξω αρχικά τη στάση των ανθρώπων μας, να εδραιώσω μια θετική ψυχολογία, έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης. «Μotivation is everything». Αυτό έχω μάθει από όλες τις αγορές στις οποίες έχω εργαστεί όσον αφορά το management. Όπως συνηθίζω να λέω, μια θετική νοοτροπία «ξεμπλοκάρει τους μυς». Στη συνέχεια, βέβαια, θα πρέπει να ακολουθήσουν στέρεες δράσεις, οι οποίες να υποστηρίζουν αυτή την αλλαγή σκέψης, και νομίζω πως αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα βρισκόμαστε σε αυτήν τηφάση και είμαι πολύ χαρούμενος γι’ αυτό. Σημειώνω πως πριν αναλάβω επικεφαλής για την Ελλάδα, ήμουν Head of Market Group South Europe και είχα εικόνα για την αγορά εδώ. Είχα ζήσει, δηλαδή, και το πολύ δύσκολο για την οικονομία και τις επιχειρήσεις 2012, όταν η Ελλάδα, μαζί με άλλες μεσογειακές χώρες όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Ιταλία, γνώρισαν σημαντικές απώλειες στο ΑΕΠ τους. Είχα σαν βάση μου το Μόναχο, αλλά ταξίδευα σχεδόν κάθε εβδομάδα στην Ιταλία, τη Γαλλία, την Ισπανία ή την Πορτογαλία. Όλες αυτές οι χώρες στη Νότια Ευρώπη, της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένης, βίωναν την κρίση ήδη από το 2008-2009 και όταν σαν στέλεχος βρίσκεσαι για τόσα πολλά χρόνια σε ένα τέτοιο καθεστώς, αυτόματα καταγράφεται κάποιαφθορά. Αλλάζει η γλώσσα του σώματός σου, γίνεσαι πιο επιφυλακτικός, φοβάσαι μήπως κάνεις κάποιο λάθος. Στην Ελλάδα, λοιπόν, προσπάθησα, όπως και στις άλλες αγορές της Νότιας Ευρώπης προηγουμένως, να εγκαθιδρύσω μια θετική ψυχολογία, ένα μαχητικό πνεύμα. Ήθελα να εστιάσουμε στους τρόπους με τους οποίους θα ξεπεράσουμε τις δυσκολίες και όχι στα προβλήματα που υπήρχαν. Αυτήν τη φιλοσοφία ακολούθησα τόσο με τους συναδέλφους στο ΒΜWGroup Hellas όσο και με τους συνεργάτες-αντι19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=