Business News Magazine #14

coverstory Karim-Christian Haririan προσώπους μας, οι οποίοι εκτίμησαν αυτήν τη θετική στάση με την οποία αντιμετώπισα την κατάσταση. Παράλληλα, με τη στήριξη της μητρικής εταιρίας και υλοποιώντας το πλάνο μας, προχωρήσαμε βήμα-βήμα και κατορθώσαμε να καταγράψουμε σημαντική άνοδο. Όλα ξεκίνησαν, όμως, από το μυαλό, από την αλλαγή ψυχολογίας. Πραγματικά, πριν από λίγο καιρό, το BMW Group Hellas ολοκλήρωσε μία ακόμα επιτυχημένη χρονιά, το 2019, διατηρώντας σταθερά την πρώτη θέση της πολυτελούς κατηγορίας αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας; Αρχικά, θα πρέπει να αναφέρω πως το BMW Group διαθέτει 2 brands, τη μάρκα BMW και τη μάρκα MINI, την οποία από τη στιγμή που την αποκτήσαμε, το 2000, έχουμε αποφασίσει να τη χειριζόμαστε ξεχωριστά όσον αφορά θέματα όπως το marketing ή το portfolio management. Με αυτήν τη λογική προχωράμε και στην Ελλάδα, όπου η MINI πραγματικά αποτελεί αγαπημένο brand και έχει ισχυρούς δεσμούς με τη χώρα. Μην ξεχνάμε πως ο Αλέξανδρος Ισιγόνης συνέβαλλε στη δημιουργία της μάρκας. Σε συνδυασμό με τα μοντέλα της BMW, παρουσιάζουμε στην Ελλάδα ένα πολύ ελκυστικόmodel portfolio, που ταιριάζει απόλυτα στις προτιμήσεις και τις ανάγκες των εγχώριων καταναλωτών αλλά και στα δεδομένα της χώρας όσον αφορά π.χ. τη φορολόγηση. Παράλληλα, τα brand μας είναι πολύ δυνατά στην Ελλάδα, ενώ σημαντικό είναι επίσης πως, αντίθετα με άλλους, έχουμε να επιδείξουμε σταθερή και διαρκή παρουσία στη χώρα, ακόμη και στις πιο δύσκολες περιόδους, η οποία περιλαμβάνει και την BMW Financial Services, τον τραπεζικό βραχίονά μας, που εξυπηρετεί σταθερά τους πελάτες μας. Θεωρώ πως οι Έλληνες το αναγνωρίζουν αυτό. To ΒΜWGroup βρίσκεται εδώ όχι μόνο όταν ο ήλιος λάμπει, αλλά και όταν υπάρχουν έντονες βροχές και κεραυνοί. Δεν φύγαμε ποτέ από τη χώρα. Ακόμη, μετά την περίοδο της κρίσης, εξετάσαμε πολύ προσεκτικά το δίκτυο αντιπροσώπων (dealers) μας. Ήταν κάτι που κάναμε σε όλη την Ευρώπη, αλλά ειδικά στηΝότια Ευρώπη και την Ελλάδα. Είναι σαφές πως πλέον χρειαζόμαστε λιγότερους αντιπροσώπους, ενώ, παράλληλα, κατά τη διάρκεια της κρίσης, αρκετοί dealers αποχώρησαν από την αγορά. Εστιάσαμε όμως σε αυτούς που παρέμειναν, παλαιούς και νεότερους. Τους υποστηρίξαμε ενώ και αυτοί επένδυσαν σημαντικά, και οφείλω να τους συγχαρώ γι’ αυτό. Σήμερα, λοιπόν, διαθέτουμε 8 επίσημους αντιπροσώπους BMW, 7 ΜΙΝΙ και 12 εξουσιοδοτημένους συνεργάτες για service. Πρόκειται για ένα πολύ δυνατό και οικονομικά ισχυρό δίκτυο, με ανθρώπους που διαθέτουν πάθος και αφοσίωση στην εργασία τους. Θεωρώ, λοιπόν, πως η επιτυχία μας στην Ελλάδα την προηγούμενη χρονιά οφείλεται στο συνδυασμό όλων αυτών των παραγόντων, ενώ εκτιμώ πως φέτος, το 2020, θα τα πάμε ακόμη καλύτερα. Μπορείτε να μας δώσετε κάποια συγκεκριμένα στοιχεία για την περσινή επιτυχημένη χρονιά; Ως BMW Group Hellas κατορθώσαμε το 2019 να έχουμε μερίδιο αγοράς 36,9% στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων (premiumsegment). Eστιάζουμε σε αυτή την κατηγορία, γιατί περιλαμβάνει μοντέλα που κινούνται στο ίδιο τιμολογιακόφάσμα. Δεν μπορείς να συγκρίνεις αυτοκίνητα που διαφέρουν πολύ σε επίπεδο τιμής. Πέρυσι, λοιπόν, κατεγράφησαν 3.397 ταξινομήσεις BMW / BMW i και 1.770 ταξινομήσεις μοντέλων MINI, σε μια μεταβατική μάλιστα χρονιά για εμάς, καθώς η νέα BMW Σειρά 1 λανσαρίστηκε τον Σεπτέμβριο στην ελληνική αγορά. Για αρκετούς μήνες δεν διαθέταμε αυτά τα πολύ σημαντικά για την εγχώρια αγορά μοντέλα, τα οποία, φυσικά, φέτος υπάρχουν από την αρχή του έτους στην γκάμα μας. Ωστόσο, παρά την παράμετρο αυτή, κατορθώσαμε να έχουμε μια άκρως επιτυχημένη χρονιά και είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι. Θα πρέπει, μάλιστα, να αναφέρω τομέα μας, η επιτυχία σε βάθος χρόνου δεν μπορεί ποτέ να πιστωθεί σε ένα μόνο «κομμάτι του παζλ». Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να λειτουργήσουν συνδυαστικά. Υπάρχει περιθώριο για ακόμη καλύτερη πορεία μετά από μια τόσο επιτυχημένη χρονιά; Μετά από μια χρονιά με ρεκόρ; Ξέραμε πως στην Ελλάδα έπρεπε να κάνουμε «homework», να προετοιμαστούμε κατάλληλα. Θεωρώ πως το πράξαμε όσον αφορά τις πωλήσεις μας, τοmarketing και το δίκτυο των αντιπροσώπων μας. Παράλληλα, χρειαζόταν να προκύψει μια αλλαγή ψυχολογίας στην αγορά, και αυτό έχουμε αρχίσει να το βλέπουμε από το δεύτερο εξάμηνο του Ξέραμε πως στην Ελλάδα έπρεπε να κάνουμε «homework», να προετοιμαστούμε κατάλληλα. Θεωρώπως το πράξαμε όσον αφορά τις πωλήσεις μας, τοmarketing και το δίκτυο των αντιπροσώπων μας. Παράλληλα, χρειαζόταν να προκύψει μια αλλαγήψυχολογίας στην αγορά, και αυτό έχουμε αρχίσει να το βλέπουμε από το δεύτερο εξάμηνο του 2019 και μετά πως όσον αφορά τα μοντέλα MINI, το 2019 ήταν χρονιά ρεκόρ για την Ελλάδα, καθώς κατεγράφησαν οι υψηλότερες πωλήσεις και ταξινομήσεις που έχουν σημειωθεί ποτέ. Ακόμη και πριν από την κρίση. Επίσης, για τρίτη συνεχή χρονιά, η ΜΙΝΙ στην Ελλάδα διατηρεί με σταθερότητα το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς της ΜΙΝΙ παγκοσμίως στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων, καθώς κυμάνθηκε περί το 12,6%. Σε καμία άλλη αγορά διεθνώς δεν είναι τόσο δυνατή η ΜΙΝΙ όσο στην Ελλάδα. Όπως σας είπα, θεωρώ πως η επιτυχία αυτή οφείλεται στη στρατηγική μας να αντιμετωπίζουμε τις δύο μάρκες σαν ξεχωριστές οντότητες, αλλά και στη στενή συνεργασία μας με τους αντιπροσώπους μας και τις επενδύσεις, που έχουν πραγματοποιήσει. Στον 20 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=