Business News Magazine #14

2019 και μετά. Η πρόθεση αγοράς ενός πολυτελούς αυτοκίνητου δείχνει να επανέρχεται σταδιακά και το παρατηρούμε. Φυσικά, πρόκειται για μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο. Δεν πρόκειται να υπάρξει κάποιο «ξέσπασμα» από τη μια στιγμή στην άλλη. Θεωρώ, όμως, πως φέτος θα καταγραφεί ανάπτυξη, τόσο για τη συνολική αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα όσο και για το premium segment. Παρακολουθούμε, λοιπόν, την ανοδική τάση που υπάρχει και, σε συνδυασμό με την προετοιμασία που έχουμε κάνει αλλά και τα ακόμη πιο ελκυστικά μοντέλα μας που έρχονται στην Ελλάδα, είμαι πολύ αισιόδοξος για τηφετινή χρονιά. Ποια είναι τα μοντέλα του ΒΜW Group που καταγράφουν τις υψηλότερες πωλήσεις στην ελληνική αγορά; Διαθέτουμε ένα μοντέλο που λανσαρίστηκε στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο του 2015, περίπου την ίδια περίοδο που ανέλαβα και εγώ καθήκοντα στην εταιρεία. Πρόκειται για την BMW Χ1, ένα SUV το οποίο πραγματικά έχουν αγαπήσει οι Έλληνες πελάτες μας. Έχουν πωληθεί περισσότερα από 5.000 Χ1 στην ελληνική αγορά, και η επιτυχία αυτή οφείλεται πάλι σε ένα συνδυασμό στοιχείων. Αρχικά, η ΒΜW Χ1 είναι αρκετά μεγάλη σε μέγεθος και αποτελεί ιδανική επιλογή για μια οικογένεια, ενώ είναι διαθέσιμη και με μικρότερους κινητήρες, τόσο βενζίνης όσο και diesel, γεγονός πολύ σημαντικό για την ελληνική αγορά. Επίσης, πολύ σημαντικό είναι πως και οι δύο εκδόσεις είναι διαθέσιμες τόσο με αυτόματο όσο και με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Χάρη, λοιπόν, σε αυτά τα χαρακτηριστικά και τα ελκυστικά πακέτα που έχουμε δημιουργήσει, λαμβάνοντας υπόψη τα φορολογικά δεδομένα στη χώρα, η ΒΜW Χ1 αυξάνει κάθε χρόνο τις πωλήσεις της. Επίσης, μας χαροποιεί η επιτυχημένη πορεία που καταγράφει στην Ελλάδα ένα νεότερο μοντέλο μας, η ΒΜW Χ2, που λανσαρίστηκε το 2018. Πρόκειται, επίσης, για ένα SUV, που όμως έχει κάποια στοιχεία coupe. Είναι ένα πολύ όμορφα σχεδιασμένο και σπορ αυτοκίνητο, που φαίνεται πως το αγαπούν πολλοί οι φίλοι της μάρκας, ενώ και αυτό διατίθεται με τους κατάλληλους κινητήρες για την ελληνική αγορά και τη φορολογική πραγματικότητά της, καθώς και με τη δυνατότητα για αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Όσον αφορά το μέλλον, θεωρούμε πως η νέα BMW Σειρά 1, η τρίτη γενιά του επιτυχημένου πολυτελούς compact μοντέλου, θα συνεχίσει την πορεία των «προκατόχων» της, που σταθερά αντιστοιχούσαν σε πάνω από το 30% του όγκου πωλήσεών μας. Πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο, με με εντυπωσιακό σχεδιασμό, το οποίο προσφέρεται με ελκυστικά πακέτα εξοπλισμού και προηγμένους κινητήρες βενζίνης και diesel στα 1.500 κυβ. εκατοστά. Τέλος, όσον αφορά τηΜΙΝΙ, εξαιρετική κτροκίνηση και επενδύει δισεκατομμύρια για την ανάπτυξή της, αποτελώντας πρωτοπόρο στον τομέα. Φυσικά, πρόκειται για μια διαδικασία που θα απαιτήσει κάποιο χρόνο, γι’ αυτό έχουμε παρουσιάσει παράλληλα τη στρατηγική μας προσέγγιση, τη λεγόμενη «Δύναμη της Επιλογής» (“Power of Choice”), που επιτρέπει στους πελάτες μας, οπουδήποτε στον κόσμο, να έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν το βέλτιστο σύστημα κίνησης για το μοντέλο της αρεσκείας τους. Πέρα από την ηλεκτροκίνηση, ποιες άλλες τάσεις βλέπετε να αναδύονται στον τομέα της αυτοκίνησης; Πέρυσι τον Ιούλιο, παρακολούθησα ένα σεμινάριο στη SiliconValley και μπορώνα πωχωρίς αμφιβολία πως η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί ένα πολύ σημαντικό ζήτημα. Ήδη, σε μερικές πολιτείες και πόλεις στις ΗΠΑ, υφίστανται σχετικά πιλοτικά προγράμματα και όπως όλα δείχνουν, η εποχή που θα κάθεσαι στο πίσω κάθισμα και το αυτοκίνητο θα οδηγεί μόνο του, έρχεται. Δεν ξέρωπόσο γρήγορα θα συμβεί. Αυτό εξαρτάται από τις τεχνολογικές εξελίξεις αλλά και το νομοθετικό καθεστώς σε κάθε χώρα. Σίγουρα, όμως, θα συμβεί. Επίσης, ένα πολύ σημαντικό θέμα είναι η ψηφιοποίηση (digitalization) των οχημάτων. Ήδη είναι διαθέσιμα σε κάποιες χώρες ψηφιακά συστήματα που επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να «μιλάει» με το συνεργείο, το οποίο ενημερώνεται για τυχόν θέματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα. Πολλές εξελίξεις θα πρέπει να αναμένονται όσον αφορά την ψηφιοποίηση των οχημάτων. Ακόμη, η υπηρεσία του car-sharing δείχνει πως θα αναπτύσσεται συνεχώς, ειδικά μεταξύ των νέων ανθρώπων, που δείχνουν πως δεν επιθυμούν να έχουν μόνιμα στην Yπαρχουν προβλήματα και «κακώς κείμενα» που παρατηρείτε στην ελληνική αγορά; Αυτό που με ξάφνιασε περισσότερο όταν ανέλαβα επικεφαλής στην Ελλάδα, ήταν οι συνεχείς και πολύ σημαντικές αλλαγές και τροποποιήσεις όσον αφορά τη φορολόγηση των οχημάτων. Ήταν κάτι που δεν περίμενα πως θα συνέβαινε σε τόσο μεγάλο βαθμό σε μια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρόκειται για μια κατάσταση που δεν εξυπηρετεί κανέναν τομέα του επιχειρείν. Σε καμία επιχείρηση δεν αρέσει το καθεστώς συνεχών αλλαγών και η απουσία σταθερότητας. Προτιμάμε να υπάρχει ένα σταθερό σώμα φορολογικών διατάξεων. Καταλαβαίνουμε ότι μπορεί να προκύπτει η ανάγκη για κάποιες μικρές βελτιώσεις και ρυθμίσεις, αλλά δεν μπορεί να αλλάζει τελείως το πλαίσιο. Ελπίζουμε πως η νέα κυβέρνηση, με το νέο νομοσχέδιο για τηφορολόγηση των οχημάτων που θα καταθέσει και θα αφορά και την ηλεκτροκίνηση, θα εδραιώσει ένα πιο σταθερό καθεστώς για τα επόμενα χρόνια. Είναι κάτι πολύ σημαντικό. Είναι κάτι που έχει ανάγκη και ο καταναλωτής, ο οποίος πρέπει να είναι σε θέση να προϋπολογίσει τις δαπάνες του, για να προχωρήσει σε μια επιλογή που να τον συμφέρει. Γενικότερα, χρειάζεται να υπάρχει μια αίσθηση συνέχειας, που θα προσφέρει την ασφάλεια σχεδιασμού για το μέλλον. Εάν αυτό το ζήτημα αντιμετωπιστεί, θεωρώ πως θα μειωθούν σημαντικά οι αγωνίες των επιχειρήσεων στην Ελλάδα και έχω πολύ καλό προαίσθημα σχετικά. Επιπρόσθετα, αυτό που παρατηρώ από την καθημερινήμου εμπειρία, είναι πως ακόμη υφίσταται πολύ σημαντικός βαθμός γραφειοκρατίας. Έγγραφα, φόρμες, αιτήσεις, δηλώσεις - με τηφυσική παρουσία να είναι πολύ συχνά απαραίτητη. Σε άλλες χώρες, οι διαδικασίες έχουν γίνει ψηφιακές σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό. Επίσης, θεωρώπως η αγορά εργασίας θα πρέπει να απελευθερωθεί κάπως περισσότερο. Υπάρχει πολύ αυστηρή νομοθεσία σχετικά με τις ώρες εργασίας, για παράδειγμα. Πρέπει να δοθεί στις επιχειρήσεις μεγαλύτερη ευελιξία, προκειμένου να δρουν ταχύτερα και να είναι επιτυχημένες και ανταγωνιστικές. Επίσης -όπως ανέφερα και προηγουμένως -είναι απαραίτητο να υπάρχει σταθερότητα και ένα αίσθημα ασφάλειας όσον αφορά τη δυνατότητα σχεδιασμού. Εύχομαι πως με τη νέα κυβέρνηση θα υπάρξει και δεν θα βιώσουμε ριζικές αλλαγές τα επόμενα χρόνια. Τα «κακώς κείμενα» στην ελληνική αγορά μας θα διαθέτουν φορτιστές ηλεκτροκίνητων οχημάτων, καθώς η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης δεν είναι μόνο θέμα φορολόγησης και νομοθεσίας αλλά και υποδομών. Επενδύουμε σημαντικά σε αυτό το κομμάτι και γνωρίζω πως και η ελληνική κυβέρνηση κάνει πολύ καλή δουλειά σε αυτό το επίπεδο. Υπενθυμίζω πως από τον Νοέμβριο του 2019 έχουμε ξεκινήσει στρατηγική συνεργασία με την nrg του Ομίλου Motor Oil, ενώ διαθέτουμε και σημαντική γκάμα με plug-in υβριδικές εκδόσεις στην Ελλάδα. Γενικότερα, είμαστε πολύ καλά προετοιμασμένοι στην εγχώρια αγορά όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, καθώς έχουμε ήδη διαθέσιμα περίπου 11 μοντέλα, είτε πλήρως ηλεκτροκίνητα είτε σε plug-in υβριδικές εκδόσεις, με πολύ χαμηλότερους ρύπους CO2 σε σχέσημε μοντέλα άλλων εταιριών. Σκοπεύουμε δε να συνεχίσουμε με αυτήν τη στρατηγική και μέχρι το 2023 πρόκειται να παρουσιάσουμε πολλά ακόμη μοντέλα σε αυτό το πεδίο. O Όμιλος BMWGroup πιστεύει στην ηλεείναι τα τελευταία δύο χρόνια η πορεία πωλήσεων του MINI Countryman, που αποτελεί τον κύριο συντελεστή της επιτυχίας της μάρκας στην ελληνική αγορά. Πόσο σημαντική είναι η ελληνική αγορά για το BMW Group; Ποια είναι η εικόνα που έχει η μητρική; Η Ελλάδα διαχρονικά είναι πολύ σημαντική για το BMWGroup. Δεν πρόκειται για μια οποιαδήποτε χώρα αλλά για ένα ιδρυτικό μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μια χώρα με στρατηγική θέση στην Ευρώπη, με 10 εκατ. κατοίκους και τεράστια ιστορία, πολιτισμό και παράδοση. Στην Ελλάδα έχουμε εγκαταστήσει εδώ και αρκετά χρόνια τόσο την εμπορική μας εταιρεία όσο και την BMWFinancial Services και η δέσμευσή μας στην ελληνική αγορά είναι απόλυτη. Ακόμη και στις περιόδους της πιο βαθιάς κρίσης όταν, φυσικά, γνωρίσαμε απώλειες, αποδείξαμε πως έχουμε αποφασίσει να παραμείνουμε εδώ, για να βοηθήσουμε και να στηρίξουμε τους Επίσημους Εμπόρους μας. Γι’ αυτό, άλλωστε, πλέον βγαίνουμε πιο δυνατοί από την κρίση. Αναφερθήκατε στην ηλεκτροκίνηση. Ποιες σχετικές δράσεις υλοποιεί το ΒΜW Group στην Ελλάδα; Είμαστε πολύ υπερήφανοι ως ΒΜW Group, γιατί ήμασταν οι πρώτοι που ασχοληθήκαμε με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Ήδη, από το 2013, έχουμε παρουσιάσει στην ελληνική αγορά το ΒMW i3 και έχουμε προχωρήσει σε σημαντικές δράσεις προώθησής του, όπως η συμμετοχή του στον Μαραθώνιο της Αθήνας, όπου συνόδευε τους πρώτους δρομείς καθώς και η πραγματοποίηση events σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Επίσης, πολύ σύντομα, όλοι οι αντιπρόσωποί Σήμερα διαθέτουμε 8 επίσημους αντιπροσώπους BMW, 7ΜΙΝΙ και 12 εξουσιοδοτημένους συνεργάτες για service. Πρόκειται για ένα πολύ δυνατό και οικονομικά ισχυρό δίκτυο, με ανθρώπους που διαθέτουν πάθος και αφοσίωση στην εργασία τους 21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=