Business News Magazine #25

Πώς τα κουκιά, ο αρακάς και τα ρεβίθια μπορούν να βρουν θέση στην κατηγορία των snacks και να γίνουν κομμάτι των συνηθειών του Έλληνα καταναλωτή; Μια νέα food startup, η Palse, ξεκίνησε πριν από λίγους μήνες τη λειτουργία της στη χώρα, εντοπίζοντας το κενό στο χώρο του healthy snacking. Με όραμα, λοιπόν, να μετατρέψουν τα όσπρια σε ακαταμάχητα snacks, ο Βασίλης Καραλής και ο Αργύρης Καραπατάκης, ιδρυτές της εταιρείας, μιλούν στο Business News Magazine για το τι αποτέλεσε την έμπνευση που ώθησε το ξεκίνημά τους, τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν και τα σχέδιά τους για το μέλλον. Συνέντευξη στον Χρήστο Λογαρά Τι ενέπνευσε το ξεκίνημα της εταιρείας Palse, δηλαδή πώς γεννήθηκε η ιδέα; Θέλετε να μας πείτε λίγα λόγια για τα προϊόντα σας; Μετά από αρκετά χρόνια στο εξωτερικό και μακρά καριέρα σε πολυεθνικές του χώρου, γεννήθηκε η ανάγκη της δημιουργίας κάτι καινούργιου και της προσφοράς στον τόπο μας. Από το 2020, ο συνεργάτης μου και εγώ ξεκινήσαμε τις συζητήσεις για την ίδρυσημιας νέας εταιρείας στην Ελλάδα στο χώρο του healthy snacking. Αφού αναλύσαμε πληθώρα κατηγοριών και πετυχημένα λανσαρίσματα food start-ups σε Δυτική Ευρώπη και Αμερική, καταλήξαμε στο concept της Palse, που μετατρέπει τα όσπρια σε ακαταμάχητα σνακ. Η διαδικασία σύλληψης της τελικής ιδέας ήταν μακρά και «επίπονη», αλλά το τελικό αποτελέσματα πιστεύουμε ότι είναι άκρως καινοτόμο για την ελληνική αγορά, και όχι μόνο. Το brand name μας έχει εμπνευστεί από τη λέξη Pulse, που στην αγγλική σημαίνει όσπριο αλλά και ρυθμός, και η φιλοδοξία μας είναι να δώσουμε μοντέρνο «ρυθμό» στα αγαπημένα μας και άκρως διατροφικά όσπρια. Επίσης, η κοινωνική προσφορά γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρείας μας, αφού δεσμευόμαστε να δωρίζουμε το 5% της εγχώριας παραγωγής σε ιδρύματα φιλανθρωπικού σκοπού που στοχεύουν στην εξάλειψη της πείνας. Τα προϊόντα της Palse περιλαμβάνουν έξι κωδικούς σε δύο formats. Ένα sharing bag και μία on the go συσκευασία. Πρόκειται για άκρως γευστικότατα και τραγανά snacks σε αλμυρές και γλυκές γεύσεις με πρώτη ύλη αγαπημένα όσπρια όπως το ρεβίθι, το κουκί και ο αρακάς. Το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα έναντι υπολοίπων snacks είναι ότι συνδυάζουν υψηλή περιεκτικότητα φυτικής πρωτεΐνης με χαμηλά λιπαρά και θερμίδες. Αυτό είναι άλλωστε το μεγάλο «χάρισμα» των οσπρίων, το οποίο σε συνδυασμό με τη μοναδική μας τραγανή επικάλυψη τα μετατρέπουν σε ακαταμάχητα και γευστικότατα snacks. Ποιο είναι το κενό που εντοπίσατε στην ελληνική αγορά και πώς τα προϊόντα σας «κουμπώνουν» στις συνήθειες του Έλληνα καταναλωτή; Ο τομέας του healthy snacking έχει ήδη ξεκινήσει να αναπτύσσεται σημαντικά στην Ελλάδα και παρατηρούμε τη στροφή των καταναλωτών προς νέες και πιο φρέσκες προτάσεις που παντρεύουν την απόλαυσημε την υγιεινή διατροφή. Τα όσπρια δε, αποτελούν σημαντικό κομμάτι της ελληνικής και μεσογειακής διατροφής, με την κατανάλωσή τους να επεκτείνεται πέρα από τα συμβατικά παραδοσιακά πιάτα και να αποτελούν πλέον την πρώτη ύλη για vegan προτάσεις όπως burgers και εναλλακτικά ροφήματα γάλακτος. ΗPalse είναι σε αποστολή να τα μετατρέψει σε ακαταμάχητα snacks και να συμβάλει με αυτόν τον τρόπο στην αύξηση της κατανάλωσης οσπρίων στην Ελλάδα και στη βελτίωση της τόσο αγαπημένης συνήθειας του snacking. Πού γίνεται η παραγωγή των προϊόντων; Η δημιουργία των προϊόντων μας και των πρωτότυπων συνταγών έχει αναπτυχθεί εσωτερικά από την Palse, ενώ η μίξη και συσκευασία τους πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις μας στις Αχαρνές της Αττικής. Ηβιομηχανοποίησή τους πραγματοποιείται προς το παρόν σε εξειδικευμένα εργοστάσια του εξωτερικού που διαθέτουν την κατάλληλη τεχνογνωσία και το scale που απαιτείται για την οικονομική τους παραγωγή και διάθεση. Γιατί αποφασίσατε να ξεκινήσετε μια δραστηριότητα μόνοι σας; Δεν είμαστε μόνοι μας σε αυτό το εγχείρημα και δεν θα μπορούσαμε να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα χωρίς την πολύτιμη συνεισφορά των συνεργατών μας σε όλο το φάσμα της αξιακής μας αλυσίδας. Από την παραγωγή και διακίνηση των προϊόντων μας μέχρι την προώθηση πωλήσεων αλλά και τη στρατηγική επικοινωνίας και design, οι συνεργάτες μας είναι προέκταση της επιχείρησής μας και αναπόσπαστα μέλη της ομάδας της Palse. Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε κατά το ξεκίνημά σας; Κάθε start-up επιχείρηση καλείται να αντιμετωπίσει μια πληθώρα προκλήσεων στο ξεκίνημά της λόγω του μικρού της μεγέθους, των δυσκολιών διείσδυσης σε μια ώριμη αγορά καθώς και της έλλειψης εμπειριών σε ορισμένους τομείς επιχειρηματικής δράσης. Ηπερίπτωσήμας δεν είναι διαφορετική και οι δυσκολίες σε θέμαΒ. Καραλής - Αργ. Καραπατάκης, Palse Αποστολή μας να μετατρέψουμε τα όσπρια σε ακαταμάχητα snacks τα αποτελεσματικών αγορών, ιεράρχησης επενδύσεων καθώς και ανάπτυξης ενός υγιούς πελατολογίου, είναι μέρος της καθημερινότητάς μας. Απολαμβάνουμε όμως αυτό το ταξίδι, φροντίζοντας να μαθαίνουμε κάτι καινούργιο κάθε μέρα, να είμαστε ευέλικτοι και ευρηματικοί, να ζητάμε βοήθεια από ειδικούς του χώρου και να παραμένουμε αφοσιωμένοι στους στόχους μας. Έχετε συνάψει κάποιες συνεργασίες που θα μπορούσατε να μοιραστείτε; Είμαστε στην ευχάριστη θέση να μοιραστούμε μαζί σας ότι ήδη έχουμε συνάψει συνεργασίες με σημαντικές αλυσίδες Λιανικού Εμπορίου όπως με τον Δ. Θανόπουλο, Market In και Κρητικό, ενώ βρισκόμαστε σε συνεχείς και εποικοδομητικές συζητήσεις με λοιπές αλυσίδες του κλάδου. Σκοπεύετε να διεκδικήσετε κάποια χρηματοδότηση; Η χρηματοδότηση είναι απαραίτητη για την υποστήριξη της ανάπτυξης κάθε εταιρείας και την κατάλληλη χρονική στιγμή θα εξετάσουμε όλες τις πιθανές πηγές άντλησης κεφαλαίων. Πώς βλέπετε την επιχείρησή σας σε ένα χρόνο από τώρα; Ποιο είναι το μακροπρόθεσμο όραμά σας; Το όραμά μας είναι να μετατρέψουμε τα όσπρια σε ακαταμάχητα snacks, συμβάλλοντας και εμείς στη βελτίωση των διατροφικών συνηθειών των Ελλήνων καταναλωτών και όχι μόνο. Όσον αφορά τον επόμενο χρόνο, θα είμαστε πλήρως αφοσιωμένοι στην επέκταση διανομής των προϊόντων μας, ώστε όσο το δυνατόν περισσότεροι καταναλωτές να μπορούν να δοκιμάσουν τα προϊόντα μας. Σας ενδιαφέρει η επέκταση εκτός συνόρων; Βεβαίως. Θεωρούμε ότι και το concept αλλά και το γευστικό προφίλ των προϊόντων μας είναι ελκυστικό για αρκετές αγορές του εξωτερικού και ήδη είμαστε σε επαφή με διανομείς σε αγορές-στόχους. startupfocus 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=