Business News Magazine #26

μας στην επικοινωνία και στην ανάπτυξη του οργανισμού μας, ανεξάρτητα από τις γενικότερες τάσεις των αγορών που επιχειρούμε. Θεωρείτε πως η κρίση της πανδημίας αλλά και η συγκυρία που βιώνουμε τώρα με την αύξηση του κόστους ζωής έχουν αλλάξει το ρόλο του CEO, τις απαιτήσεις που υπάρχουν από αυτόν και τις δεξιότητες που πρέπει να έχει; Εκτιμώ ότι ο ρόλος που υπηρετεί ένας CEOπαραμένει ο ίδιος, ανεξάρτητα από το μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι η πανδημία και η ενεργειακή κρίση έχουν επηρεάσει σημαντικά τις ζωές μας τα τελευταία χρόνια. Προκλήσεις, ωστόσο, ακόμα και πολύ πιο μεγάλες από αυτές που βιώνουμε σήμερα, υπήρχαν στο παρελθόν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν και στο μέλλον. Η ισχυρή προσωπική μου άποψη είναι ότι ο ρόλος ενός CEOπεριλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα τη δημιουργία ενός ξεκάθαρου οράματος, που εμπνέει μαζί με την επικοινωνία στρατηγικών επιλογών ικανών να δημιουργήσουν συνθήκες ευημερίας τόσο στο παρόν όσο και στο μέλλον, η δημιουργία ενός οργανισμού υψηλής απόδοσης (High performing Organization), η αποτελεσματική διαχείριση των εκάστοτε «κρίσεων» που δε μπορούσαν να προβλεφθούν και η προνοητικότητα έναντι των μελλοντικών προκλήσεων μαζί με την κατάλληλη δράση για την καλύτερη δυνατή προετοιμασία αντιμετώπισής τους. Οι απαιτήσεις πάντα ήταν και θα συνεχίσουν να είναι υψηλές και αυτό είναι απόλυτα θεμιτό και πολλές φορές δημιουργικό. Οι δεξιότητες θα πρέπει να αναπτύσσονται συνεχώς προκειμένου να ανταποκρίνονται στις εξελίξεις, ανεξάρτητα από οτιδήποτε μπορεί να συμβαίνει στις σφαίρες που βρίσκονται έξω από την επιρροή και τη δράση του κάθε CEO. Η κουλτούρα της συνεχούς μάθησης και εξέλιξης αποτελεί αναμφισβήτητα πολύτιμο εφόδιο για όλους μας. Διαθέτετε κάποιοmotto που να συνοψίζει τη φιλοσοφία σας όσον αφορά το management και το επιχειρείν; “Attitude is king”. Αυτές οι τρεις λέξεις συνοψίζουν τη φιλοσοφία που έχω στη ζωή μου γενικότερα και αποτυπώνεται και στην επιχειρηματική μου δράση. Δεν υπάρχουν πολλά που μπορούμε να κάνουμε για όσα συμβαίνουν έξω από τις σφαίρες επιρροής και δράσης μας. Μπορούμε όμως πάντα να επιλέξουμε τον τρόπο διαχείρισής τους, έχοντας ως οδηγό και φάρο το δικό μας αφήγημα. Η ισχυρή προσωπική μου θέση είναι ότι η ύπαρξη ενός ξεκάθαρου αφηγήματος, που υπηρετεί ένα σκοπό που εμπνέει και μας εκφράζει, είναι θεμελιώδης για οποιαδήποτε πρόοδο. Ορισμένα από τα εμφανή στοιχεία αυτής της φιλοσοφίας είναι η γνήσια θετική προδιάθεση πάντα και παντού, η αυθεΤι εκτιμάτε για την επόμενη ημέρα της ελληνικής οικονομίας; Θα κατορθώσει η χώρα να αξιοποιήσει τη μεγάλη ευκαιρία των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης; Πού θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή; Είμαι εξαιρετικά χαρούμενος με την εμφανή πρόοδο της ελληνικής οικονομίας τα τελευταία χρόνια και παραμένω πολύ θετικός για τις προοπτικές της, παρά τις προκλήσεις που υπάρχουν σε παγκόσμιο επίπεδο. Εκτιμώότι μετά από μια πραγματικά επώδυνη περίοδο (δραματική συρρίκνωση τουΑΕΠμας, απώλεια πολύτιμου στελεχικού δυναμικού, μείωση της ποιότητας της ζωής μας, έλλειμμα ηγεσίας κοκ) έχουν δημιουργηθεί οι απαραίτητες συνθήκες για να χτιστούν οι βάσεις για συνεχή, βιώσιμη ανάπτυξη της οικονομίας και αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής μας. Οι προοπτικές είναι πραγματικά πολύ μεγάλες, ορμώμενες και από το μεγάλο χάσμα που βιώσαμε έναντι της ανάπτυξης των υπολοίπων οικονομιών την τελευταία δεκαετία. Οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης αποτελούν ένα εξαιρετικά δυνατό εργαλείο ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας και επιτάχυνσης της ανάπτυξης. Υπάρχουν ωστόσο και κίνδυνοι που θα πρέπει να δοθεί η απαραίτητη προσοχή, έχοντας μάθει και από τις αστοχίες του παρελθόντος. Ο πλέον βασικός είναι να μη σπαταληθούν οι διαθέσιμοι πόροι και η υπάρχουσα ισχυρή δυναμική σε οποιαδήποτε πρωτοβουλία δεν υπηρετεί το σκοπό της υγιούς, βιώσιμης και στοχευμένης ανάπτυξης. γία της μεγαλύτερης δυνατής αξίας για τους καταναλωτές με τον πλέον βιώσιμο τρόπο. Από την άλλη μεριά, ο κλάδος που κινούμαι σήμερα έχει τη δυνατότητα να δημιουργεί περισσότερες ευκαιρίες για συνεχή βελτίωση της καταναλωτικής εμπειρίας όχι μόνο μέσα από τις συσκευές που εμπορευόμαστε αλλά και τις υπηρεσίες που προσφέρουμε. Οι ομοιότητες είναι πολύ περισσότερες και αυτός είναι ένας βασικός λόγος που πιστεύω ότι υπάρχει μεγάλη αξία στην προσέλκυση ταλέντων από διαφορετικούς κλάδους. Η έμπρακτη συνειδητοποίηση ότι ο καταναλωτής θα πρέπει να είναι στο κέντρο, η ανάγκη ύπαρξης ξεκάθαρου οράματος και στρατηγικής, η ζωτική σημασία δημιουργίας ενός οργανισμού με τις κατάλληλες ικανότητες και δεξιότητες όχι μόνο για το σήμερα αλλά και το αύριο, η αξία του αρμονικού κλίματος εργασίας, το ενεργό ενδιαφέρον για τις κοινωνίες που επιχειρούμε και τον πλανήτη και η γνήσια δέσμευση για συνεχή, βιώσιμη πρόοδο είναι μόνο ορισμένες από αυτές. ντική ανάγκη για τη δημιουργία καλού, η τόλμη ανάληψης «λελογισμένου ρίσκου», η προσαρμοστικότητα, εστιάζοντας πάντα στις πιθανές ευκαιρίες παρά στα προβλήματα, και η ταπεινότητα. Προέρχεστε από τον κλάδο των FMCG με σημαντική πορεία, μάλιστα, στο χώρο της ομορφιάς και της περιποίησης. Ποιες ομοιότητες και ποιες διαφορές εντοπίζετε με το χώρο όπου κινείστε σήμερα; Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι υπάρχουν πολύ μεγάλες διαφορές ανάμεσα στους κλάδους των διαρκών καταναλωτικών αγαθών και των FMCG, που ορίζονται κυρίως από τους σημαντικά διαφοροποιημένους κύκλους ζωής των προϊόντων και επηρεάζουν τον τρόπο σκέψης και τις αντίστοιχες στρατηγικές. Επιπλέον, εκτιμώ ότι σημαντικές διαφορές υπάρχουν και στα επίπεδα ωριμότητας των εμπορικών συνεργασιών ανάμεσα στους διαφορετικούς αυτούς κλάδους. Η πεποίθησή μου είναι ότι έχουμε αρκετά ακόμα να μάθουμε από τον κλάδο των FMCG για τη δημιουρΕκτιμώότι μετά από μια πραγματικά επώδυνη περίοδο (δραματική συρρίκνωση του ΑΕΠμας, απώλεια πολύτιμου στελεχικού δυναμικού, μείωση της ποιότητας ζωής μας, έλλειμμα ηγεσίας κοκ) έχουν δημιουργηθεί οι απαραίτητες συνθήκες για να χτιστούν οι βάσεις για συνεχή, βιώσιμη ανάπτυξη της οικονομίας και αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής μας 19 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=