CSR & ESG REVIEW #72

CSRReview 45 τήσουν το παλιό τους smartphone ως backup συσκευή που ενδεχομένως θα αξιοποιηθεί κάποια στιγμή στο μέλλον από τους ίδιους (28%) ή από συγγενικά/ φιλικά πρόσωπα (32%). Επιπλέον, ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 25% ανέφερε και το συναισθηματικό δέσιμο ως βασικό λόγο για να κρατήσει την παλιά του συσκευή, ενώ ένα 15% απάντησε πως δεν γνωρίζει καν εναλλακτικούς τρόπους αξιοποίησης παλιών συσκευών. Πώληση smartphone και Κυκλική Οικονομία Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 88% των καταναλωτών θα αντάλλασσε το παλιό του smartphone για εκπτωτικό voucher, μέσω του οποίου θα μπορούσε να αγοράσει το καινούργιο σε καλύτερη τιμή, ενώ ένα 75% δήλωσε ότι θα επιθυμούσε να λάβει το μέγιστο χρηματικό αντίτιμο. Παράλληλα, φαίνεται πως η εκπαίδευση των καταναλωτών και η διευκόλυνση της διαδικασίας που αφορά την πώληση μεταχειρισμένων smartphones είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς 7 στους 10 αναφέρουν πως μια απλή, γρήγορη, και ασφαλής διαδικασία είναι οι βασικές προϋποθέσεις για να προχωρήσουν στην πώληση ενός smartphone. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι εξίσου σημαντική με την παροχή κινήτρων είναι και η εκπαίδευση των καταναλωτών στην έννοια και την αξία της κυκλικής οικονομίας, καθώς σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 39% δηλώνει πως δεν είναι εξοικειωμένο με τον συγκεκριμένο όρο. Pandas: Εκπτωτικά κουπόνια για μεταχειρισμένα smartphones Με σκοπό να καλύψει το κενό στην αγορά μεταχειρισμένων smartphones, η εταιρεία Pandas (πρώην Green Panda) ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2020 ως re-commerce start-up και δίνει τη δυνατότητα σε όσους επιθυμούν να επιστρέψουν το smartphone τους, με άμεσο όφελος για τους ίδιους, κάνοντας παράλληλα καλό στον πλανήτη. Για να το πετύχει αυτό, ηεταιρείαδιαθέτει τηνυπηρεσία trade-in at store, μέσω της οποίας ο εκάστοτε καταναλωτής επισκέπτεται ένα από τασυνεργαζόμενα καταστήματα, για να ανταλλάξει το κινητό του και να λάβει εκπτωτικό voucher στη στιγμή. Παράλληλα, παρέχει την υπηρεσία trade-in at home, μέσω της οποίας το Pandas scooter πηγαίνει στο χώρο του εκάστοτε ενδιαφερόμενου, για άμεση αξιολόγηση και αγορά του smartphone του. Μετά την πρόσφατη ολοκλήρωση του rebranding της εταιρείας, στο επόμενο διάστημα η Pandas αναμένεται να εστιάσει στην επίτευξη περαιτέρω συνεργασιών σε Ελλάδα και εξωτερικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2020 μέχρι και σήμερα, μέσω των trade-in προγραμμάτων που υλοποιεί σε συνεργασία με κορυφαίους retailers της ελληνικής αγοράς, όπως iStorm, Πλαίσιο, Xiaomi Store, Wind, you.gr αλλά και με την ΑΒ Βασιλόπουλος, έχουν επιστραφεί συνολικά πάνωαπό 15.000 smartphones, τα οποία αντιστοιχούν σε 900.000+ κιλά λιγότερων εκπομπών CO2 για τον πλανήτη και πάνω από 1 εκατ. ευρώ έχουν διατεθεί από την Pandas ως οικονομικό όφελος σε χρήστες για την πώληση των συσκευών τους.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=