CSR & ESG REVIEW #71

CSR&ESG Review ΕΡΕΥΝΑ 22 CSR&ESG Review Marketing Το θέμα της διαφορετικότητας και της Ισότιμης Ένταξης στο Marketing και την Επικοινωνία συζητήθηκε εκτενώς στο webinar που διοργάνωσε σε συνεργασία με την Κantar Ελλάδας, ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος. Τα πάνω από 120 στελέχη που το παρακολούθησαν και είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήματα και να καταθέσουν απόψεις, σχολίασαν τα αποτελέσματα της 1ης παγκόσμιας ποσοτικής έρευνας DEI της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (WFA), την οποία «έτρεξε» σε 27 χώρες η Kantar, και μαζί με 160 συνεργαζόμενους οργανισμούς διεθνώς αποτέλεσε τη μεγαλύτερη συνεργασία του κλάδου του Marketing και της Επικοινωνίας. Παρούσες οι διακρίσεις στην Ελλάδα Η διαφορετικότητα αλλά και η Ισότιμη Ένταξη εξετάστηκαν τόσο από τη σκοπιά ενός θεσμικού φορέα όσο και από την πλευρά των εργαζομένων στον κλάδο, των καταναλωτών/καταναλωτριών και των marketers. H Ελλάδα συμμετείχε στην έρευνα μέσω του ΣΔΕ και μάλιστα ήταν έκτη χώρα σε απόλυτο αριθμό συμμετοχών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Kantar Ελλάδας, ενόψει του webinar, «έτρεξε» 2 focus groups με καταναλωτές και καταναλώτριες, προσθέτοντας έτσι στη συζήτηση και ποιοτικά στοιχεία από την ελληνική αγορά. Τα σχεδόν αναμενόμενα ευρήματα της έρευνας αποτύπωσαν εύγλωττα την ύπαρξη διακρίσεων λόγω ηλικίας, φύλου και οικογενειακής κατάστασης. Ο δείκτης σχετικά με την εμπειρία Υποτιμητικής Συμπεριφοράς δείχνει ότι ο κλάδος στη χώρα μας δυστυχώς υπερτερεί σε σχέση με τον παγκόσμιο μέσο όρο. Την ίδια στιγμή, το συνολικό Inclusion Index για την Ελλάδα είναι 59% -υπάρχει βέβαια περιθώριο βελτίωσης- καθώς ο μέσος όρος σε παγκόσμιο επίπεδο είναι σε υψηλότερο επίπεδο (64%). Όπως διαπιστώθηκε από τους ερωτώμενους, παρόλο που η χώρα κάνει τολμηρά βήματα ως προς την αποδοχή της διαφορετικότητας και της ισότιμης ένταξης, φαίνεται πως κάτι τέτοιο ισχύει μόνο… στη θεωρία, καθώς στην πράξη μένουν ακόμη πάρα πολλά να γίνουν. Γρηγόρης Αντωνιάδης: Τα ζητήματα της Διαφορετικότητας και της Ισότιμης Ένταξης αγγίζουν τον πυρήνα των ατομικών δικαιωμάτων Σχολιάζοντας τη θεματική του webinar, o πρόεδρος του ΣΔΕ, Γρηγόρης Αντωνιάδης, ανέφερε: «Από την πρώτη στιγμή που ασχοληθήκαμε με το θέμα, καλέσαμε σε... συστράτευση όλη την αγορά και όχι μόνο. Ενημερώσαμε την Πολιτεία και κάθε θεσμικό φορέα. Και το πράξαμε όχι απλά και μόνο για να γίνουν κοινωνοί των πρωτοβουλιών και των δράσεων του ΣΔΕ, αλλά γιατί τα ζητήματα της Διαφορετικότητας και της Ισότιμης Ένταξης είναι επί της ουσίας ζητήματα σεβασμού και ισότητας και αγγίζουν τον πυρήνα των ατομικών δικαιωμάτων». Νερίνα Κομιώτη: Συνεργασίες σε παγκόσμιο επίπεδο για το σεβασμό της διαφορετικότητας Τις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί και τις δράσεις που έχουν πραγματοποιηθεί από το Σύνδεσμο ήδη από το 2018, παρουσίασε η γενική διευθύντρια του ΣΔΕ, Νερίνα Κομιώτη, προκειμένου, όπως χαρακτηριστικά σημείωσε, οι συμμετέχοντες να αναγνωρίσουν σε αυτές τη δική τους εταιρεία ή να βρουν χρήσιμα insights για να ξεκινήσουν. Σημείωσε ακόμη ότι σε παγκόσμιο επίπεδο πραγματοποιούνται συνεργασίες για την επίτευξη του στόχου, που δεν είναι άλλος από την αποδοχή και το σεβασμό της διαφορετικότητας. Τέλος, επεσήμανε ότι η επίλυση κοινωνικών προβλημάτων αποτελεί πλέον για πολλές εταιρείες βασική επιχειρησιακή λειτουργία, ενώ ολοένα περισσότερα brands γίνονται force for good. Οι επιχειρήσεις προσπαθούν αλλά όχι αρκετά Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτώμενους συμφώνησαν ότι η εταιρεία στην οποία εργάζονται κάνει ενεργά βήματα ως προς τη Διαφορετικότητα και την Ισότιμη Ένταξη. Και εδώ υπάρχει σημαντικό περιθώριο για βελτίωση, καθώς ο μέσος όρος σε παγκόσμιο επίπεδο είναι της τάξης του 60%. Παράλληλα, ο 1 «Ναι μεν, αλλά…» θα μπορούσε να είναι το συμπέρασμα του webinar που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος σε συνεργασία με την Κantar Ελλάδας για τη διαφορετικότητα στο Marketing και την Επικοινωνία αλλά και τις παγιωμένες αντιλήψεις της ελληνικής κοινωνίας, που δύσκολα αλλάζουν… Μπορεί να «αγκαλιάσει» τη διαφορετικότητα;

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=