CSR & ESG REVIEW #71

CSR&ESG Review 23 στους 5 δηλώνει ότι είναι πιθανό να φύγει από την εταιρεία στην οποία εργάζεται ή από το συγκεκριμένο industry λόγω της έλλειψης ισότιμης ένταξης ή/και διακρίσεων που έχει βιώσει. Θύματα διακρίσεων οι γυναίκες Οι γυναίκες αποτελούν τα συνηθέστερα θύματα των διακρίσεων, καθώς 1 στις 10 δηλώνει ότι έχει βιώσει διακρίσεις λόγω του φύλου της. Οι ίδιες αισθάνονται ότι ανήκουν στην εταιρεία τους σε χαμηλότερο ποσοστό από τους άνδρες (6 στις 10 γυναίκες σε σχέση με σχεδόν 7 στους 10 άνδρες), ενώ 2 στις 10 γυναίκες θεωρούν ότι έχουν αντιμετωπίσει εμπόδια στην καριέρα τους λόγω του ποιες είναι - το αντίστοιχο αποτέλεσμα για τους άνδρες είναι 1 στους 10. Εμπόδιο η ηλικία και η οικογένεια στην καριέρα; Στην Ελλάδα, μέση ηλικία, οικογένεια και καριέρα φαίνεται πως δεν συμβαδίζουν, όπως αποκαλύπτουν οι έρευνες, καθώς 3 στους 10 (27%) δεν πιστεύουν ότι υπάρχει ισότιμη μεταχείριση όλων των εργαζομένων ανεξάρτητα από την ηλικία τους. Παράλληλα, οι 3 στους 10 θεωρούν ότι η ηλικία μπορεί να εμποδίσει την εξέλιξη της καριέρας κάποιου, ενώ ο 1 στους 4 δεν πιστεύει ότι υπάρχει ισότιμη μεταχείριση όλων των εργαζομένων ανεξάρτητα από την οικογενειακή τους κατάσταση. Τέλος, το ένα τρίτο των ερωτώμενων θεωρεί ότι η οικογενειακή κατάσταση κάποιου μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην καριέρα του, και αυτή η άποψη είναι ιδιαίτερα ενισχυμένη ανάμεσα στις γυναίκες (38% των γυναικών vs 22% των ανδρών). Στερεότυπα και από τους νέους Παρόλο που θα πίστευε κανείς πως μόνο οι μεγαλύτερες ηλικίες δυσκολεύονται να αποδεχθούν τη διαφορετικότητα στο εργασιακό τους περιβάλλον, η έρευνα αποκαλύπτει πως και οι νεαρότερες ηλικίες στέκονται περισσότερο στη θεωρία παρά στην πράξη. Έτσι, η «ναι μεν αλλά» αντιμετώπιση των ζητημάτων της Διαφορετικότητας, της Ένταξης και Συμπεριληπτικότητας είναι πολύ έντονη μέσα στην ελληνική κοινωνία και είναι ορατή ακόμη και σε ανθρώπους νεότερης ηλικίας ή και σε ανθρώπους με πιο ανοιχτό τρόπο σκέψης. Το πραγματικά ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως οι πιο νέοι άνθρωποι φάνηκαν σαφώς πιο ανοιχτοί να αγκαλιάσουν τη διαφορετικότητα, ωστόσο η οπτική αλλάζει όταν ο ίδιος μας ο εαυτός γίνεται εργοδότης. Είναι κοινωνικά ώριμη η Ελλάδα; Η Ελλάδα φαίνεται κοινωνικά ώριμη σύμφωνα με την έρευνα, καθώς ο κόσμος στη χώρα μας φαίνεται να έχει γνώση του θέματος της Διαφορετικότητας και της Ισότιμης Ένταξης, ανεξαρτήτως ηλικίας, και αρκετοί δείχνουν ευαισθητοποίηση. Αυτό δείχνει μια κοινωνική ωριμότητα, η οποία μόνο μπροστά μπορεί να ωθήσει την κοινωνία. Ωστόσο, το παράδοξο είναι πως το να ανήκει κάποιος σε ομάδα που θεωρείται μειονότητα δεν τον/την απαλλάσσει από το να έχει στερεότυπα. Marketing και διαφορετικότητα Όσο για το πώς μπορεί το Marketing και η Επικοινωνία να καταπολεμήσουν τις διακρίσεις, οι καταναλωτές ανέφεραν πως αναγνωρίζουν δύο τρόπους για την ανάδειξη των θεμάτων από τα brands: ο ένας το κάνει με πιο ευθύ, ωμό και ξεκάθαρο τρόπο, παρουσιάζει το ζήτημα χωρίς υπεκφυγές. Ο άλλος είναι πιο ήπιος, πιο φιλικός και αναδεικνύει το θέμα εντάσσοντάς το σε μια κανονικότητα. Οι ερωτώμενοι, ωστόσο, ανέφεραν πως ο φόβος δεν είναι σύμμαχος και η όποια προσπάθεια δεν αρέσει πάντα σε όλους, ενώ τόνισαν πως οι Έλληνες χρειάζονται ακόμα χρόνο και κόπο για να αντιμετωπίσουν τους «δαίμονές» τους. Κλείνοντας, η έρευνα διαπίστωσε πως οι εποχές αλλάζουν κι ενώ είμαστε ακόμα στην αρχή, κάτι αρχίζει να συμβαίνει, κάτι κινείται, και αυτό είναι πάντα μόνο θετικό.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=