Business News Magazine #25

coverstory Δημήτρης Ματεμτζής φέρει να καταγράψουμε άνω των 6 εκατομμυρίων επισκέψεις στα 100 και πλέον φυσικά μας καταστήματα, καθώς και 5 εκατομμύρια επισκέψεις στο E-Shop μας, ήδη στο πρώτο δεκάμηνο του 2022. Αυτά τα αποτελέσματα αποτελούν όχι μόνον αδιάψευστη απόδειξη του βαθμού διείσδυσης και αποδοχής της Pink Woman στο γυναικείο καταναλωτικό κοινό αλλά και πολύτιμη υποθήκη για την περαιτέρω ανάπτυξή μας. Από τον Οκτώβριο του 2020, που αποκτήσατε το σύνολο των μετοχών του ομίλου, μέχρι σήμερα η Ιntrafashion έχει καταγράψει μια δυναμική πορεία ανάπτυξης πάρα τις μεγάλες προκλήσεις της εποχής. Ποιο θα λέγατε πως είναι το μυστικό αυτής της τόσο επιτυχημένης πορείας και της πλήρους ανάκαμψης της εταιρείας; Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο μυστικό, αλλά αποτελεί αντικείμενο στρατηγικού σχεδιασμού και υλοποίησης. Κατ’ αρχήν θεωρώ πως η απόφαση της εταιρείας να διατηρήσει με αμείωτο ρυθμό το πλάνο αγορών και επενδύσεων σε επίπεδο ανακαινίσεων, νέων καταστημάτων και marketing, παρά την πρωτοφανή ρευστότητα που κληθήκαμε να διαχειριστούμε λόγω της πανδημίας, ήταν κομβικής σημασίας. Παρά την υψηλή επικινδυνότητα που μια τέτοια απόφαση εμπεριείχε (σε cash flow, αποθέματα και άλλες παραμέτρους), αποδεικνύεται ότι απέδωσε καρπούς, καθώς η θέση και η ισχύς της εταιρείας μας ενισχύθηκε έναντι του ανταγωνισμού, οδηγώντας σε σημαντικές αυξήσεις πωλήσεων και μεριδίων αγοράς. Δεύτερη και εξίσου κρίσιμη θεωρώ την απόφαση εκλογίκευσης της τιμολογιακής μας πολιτικής, σε συνδυασμό με μια εξαιρετική δουλειά που υλοποιήθηκε στο κομμάτι του σχεδιασμού και της παραγωγής προϊόντων. Με απλά λόγια, ενώ εργαστήκαμε στην περαιτέρω βελτίωση της προϊοντικής εικόνας και ποιότητας των συλλογών μας, διατηρήσαμε με τρόπο ευλαβικό το positioning της προσιτής τιμής, ενώ συγχρόνως επενδύαμε διαρκώς σε διαφήμιση και επικοινωνία που αναβαθμίζει το perception του brand. Το αποτέλεσμα ενός κλάσματος που ο παρονομαστής εξελίσσεται με ταχύτερο ρυθμό από τον αριθμητή, είναι προφανώς να μεγαλώνει… όπως και η αντιληπτή αξία των προϊόντων και του brand Pink Woman! Σε συνέπεια των παραπάνω, η εταιρεία μας δεν πέτυχε μόνο αύξηση των πωλήσεών της, αλλά βελτίωσε πολύ το λειτουργικό της περιθώριο έναντι της χρήσης του 2019, παράγοντας και με τη συνετή διαχείριση των εξόδων, λειτουργική κερδοφορία 3,7 εκατ. ευρώ το 2021, έναντι ζημιών -5,1 εκατ. ευρώ το 2019! Δηλαδή μια μεταστροφή σχεδόν +9 εκατ. ευρώ στη διετία της Covid-19. Αυτό ήταν άλλωστε και ο λόγος που βραβευτήκαμε με το βραβείο “Turnaround Business” στον έγκυρο και καταξιωμένο θεσμό «Πρωταγωνιστές της Ελληνικής Οικονομίας 2022». Ποιες θα λέγατε πως ήταν οι σημαντικότερες προκλήσεις μέσα σε αυτήν τη διετία και ποιες αναγνωρίζετε ως τις μεγαλύτερες επιτυχίες; Οι προκλήσεις τις τριετίας -ουσιαστικά- 2020ως 2022 ήταν πολλές, ραγδαίες και κυρίως πρωτοφανείς για τις τελευταίες δεκαετίες, σε παγκόσμιο επίπεδο: πανδημική κρίση, πόλεμος, ενεργειακό, Σε αυτό το πλαίσιο, τα αποτελέσματα επίτευξης σημαντικών αυξήσεων πωλήσεων, η εδραίωση ισχυρής λειτουργικής κερδοφορίας και η βελτίωση της υγείας των οικονομικών μας δεικτών σε όλα τα επίπεδα, μαρτυρούν αυτό που ονομάζεται «επιτυχία». Στο βάθος -ωστόσο- ως μεγάλη επιτυχία αναγνωρίζω κατ’ αρχήν τη δημιουργία μιας ταλαντούχας ομάδας στελεχών, με ποιότητα, αξίες και εταιρική κουλτούρα, τη δημιουργία ενός εργασιακού περιβάλλοντος που αγκαλιάζει την ομαδική σταδιακές ανατροπές πολιτικού και οικονομικού status quo κ.ά. Θα έλεγα πως στην πραγματικότητα παρήχθη, συντηρήθηκε και αναπτύχθηκε η «τέλεια καταιγίδα» σε όλα τα επίπεδα: Βίαιες, απρόβλεπτες και μακροχρόνιες διακοπές της ροής της ζήτησης, αλλαγή κοινωνικών και αγοραστικών μοντέλων, υπερδιόγκωση του κόστους μεταφοράς και παραγωγής, αποθέματα, πίεση στο cash flow, αδυναμία προβλέψεων κ.λπ., άλλαξαν τον τρόπο που όλοι είχαμε συνηθίσει να λειτουργούμε. Βίαιες, απρόβλεπτες και μακροχρόνιες διακοπές της ροής της ζήτησης, αλλαγή κοινωνικών και αγοραστικών μοντέλων, υπερδιόγκωση του κόστους μεταφοράς και παραγωγής, αποθέματα, πίεση στο cash flow, αδυναμία προβλέψεων κ.λπ., άλλαξαν τον τρόπο που όλοι είχαμε συνηθίσει να λειτουργούμε 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=